Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia CAMBRIDGE-laihdutusohjelmasta?

Vierailija
06.06.2012 |

Eikö sitä voisi soveltaa Nutriletillä - tulisi halvemmaksi?

Eli ottaisi ohjeet sieltä mutta pussiruuat korvaisi Nutriletin pusseilla..

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on -30kg Cambridgella ja 5 vuotta paino pysynyt poissa. Kyllä se on ihan itsestään kiinni että pysyykö ne pudotetut kilot poissa vai ei. Laihdutuksen aikana opetellaan sen valmentajan kanssa kyllä syömään oikein ja terveellisesti. Lähipiirissä ovat kyllä saanet kilojaan takaisin kun ovat jättäneet homman kesken ja palanneet sitten syömään kuten ennen laihdutusta. Naurattaa aina nämä "lihoin tuplana takaisin" (olipa kyse mistä laihdutusmenetelmästä tahansa). Onhan se nyt täysin omaa tyhmyyttään jos ei hälytyskellot soi kun vaaka näyttää +kymmeniä kiloja, eikä tee muutoksia tai hae apua muualta jos ei itse osaa.

Mulla kilpirauhasessa ongelmia ja aloitin siksi Cambridgen niin että mukana oli pussien lisäksi kasviksia, proteiinia, marjoja, leipää, hedelmiä jne.. Että tuo ohjelma oo pelkästään pusseilla laihduttamista. Lopussa ne pussit vähennetään kokonaan pois ja opetellaan syömään ihan tavallista ruokaa.

Vierailija
42/51 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy vertailu eri kuureista ja Cambridge on kallein ohjelma. Tottakai tuolla ohjelmalla laihtuu, kun sitä noudattaa. Kolme tuttuani käynyt tuon läpi. Pudottaneet 30-40 kg. Valitettavasti kuten kaikissa elämäntaparemonteissa painon ylläpitovaikeudet heillä alkoivat heti, kun laihdutustavoite saavutettu ja alkanut ylläpitovaihe. Vuodessa 10 kg takaisin. Tulevaisuus näyttää minkä verran kiloja pysyy jatkossa poissa.

Väärät juurtuneet tavat istuvat sitkeässä. Ja se paino hilautuu ylöspäin useammilla on se laihdutustapa mikä tahansa.

Tunnen myös laihdutusleikauksen läpikäyneen ja salilla kävijän, joka kävi vatsapoimun poistoleikkauksessa, painonvartijoiden avulla laihduttaneen. Kaikki lihoneet 10-30 kg.

Itse miltei uskon teoriaan, että elimistö tekee kaikkensa palatakseen siihen painoon tai ylipainoon, mistä tilanne lähti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Cambridellä reilussa 2kk ja painoa lähtenyt 13,1 kg. Mutta.... sitten ne ongelmat:

Alussa tietysti oli kamala olo parina päivänä ja sitten alkoi homma sujua. Painoa lähti ensin 3.8kg ekalla viikolla ja siitäkin seuraavilla vielä 2kg/vko. Kuukaudessa oli lähtenyt jo 9,5kg. Mutta sitten hidastui. Viimeisen kahden viikon aikana on enää lähtenyt 1,3kg ja alkaa puuduttamaan tämä elämä pussien kanssa. Paino tosiaan tippuu heikosti, vaikka oikeasti syö mitään ja alan olla aika kyllästynyt. Olen nyt kolmena päivänä ottanut enää yhden pussin ja syönyt oman maun mukaan ruokaa niin, että pysytään alle 1000 kcal. Paljon parempi olo ja mielitekojaakaan ei ole enää. Paino tietysti jumitta heti, kun se 1000 kcal/pv on kitukuurin jäljiltä elimistölle paljon. Ajattelin, että tasailkoon, näin jatkan. Pusseja voin käyttää vaihtelevasti korvaamaan aterioita ja ravintolisänä. Ajattelin kuitenkin, että mielenterveyden, sosiaalisen elämän (ruokatunnit töissä) ja yleisen mukavuuden takia siirryn linjalle, jossa lasken kaloreita ja CB-tuotteet on lisänä sen aikaa, kun on.

Eikä tämä painonlaskun heikentyminen jo toisena kuukautena voi johtua siitä, ettei ylipainoa edelleen olisi reippaasti. Minusta sellainen 3kg/kk on aika huono taso, jos kerran elää 500 kcal/pv pusseilla ja painoindeksikin edelleen yli 30...

Eli mulla toimi ensin, mutta sitten painonlasku jämähti kamalan hitaaksi. Hidastahan se on aina alkupöhöjen jälkeen, mutta mielummin syön sitten maltilla kaikkea kuin kidutan itseäni.

Älä luovuta. Painonpudotuksessa tulee menetelmästä huolimatta suvantovaiheita, jolloin paino ei putoa kuukausiin. Keskustele valmentajan kanssa.

Vierailija
44/51 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä kokemus. Laihdutin Cambridge-dieetillä vuoden 2016 alusta syksyyn 82 kilosta 63 kiloon. Alkuun pelkällä pussiruoalla, sitten vähitellen asteittain alettiin lisätä normaaliruokaa niiden Cambridge-tasojen mukaan.

Olin kuurin ajan kohtuu tyytyväinen, vaikka ummetuksia, päänsärkyjä jne esiintyikin välillä. Paino kuítenkin lähti, mikä tärkeintä. Kuitenkin jo 4-vaiheessa alkoi tulla ahmimishimoja, joihin välillä lankesin. Ahmiminen ei koskaan ennen kuuria ole ollut tapanani, olin lihonut tasaisella vähän yli kulutuksen syönnillä 20 vuoden aikana hitaasssti. Ahmimiset kuittasin kuitenkin muutamalla täyspussiruokapäivällä, joten paino laski.

Lopulta dieetti sitten loppui, ja tarkoitus oli jatkaa kevyttä, terveellistä syömistä kuten vähiten tiukalla Cambridge-tasolla oli opittu. Se onnistui vähän aikaa, mutta ahmintataipumukset tulivat yhä useammin, ja yhä useammin en pystynyt vastustamaan niitä. Cambridge-konsultin neuvot oli ihan peestä tässä tilanteessa, tyyliin peruutetaan tasoja alempiin kaloreihin hetkeksi, kun kerran olen syönyt liikaa. Tämä pahensi loputonta nälkää ja ahmimishimoa. Jossain vaiheessa töissä stressiä, ja ahmiminen riistäytyi täysin käsistä. Katselin itseäni kuin ulkopuolelta kun söin, ja söin, ja söin. Vihasin itseäni enkä halunnut, mutta söin silti. Aloin lihoa nopeasti, niin nopeasit että iho ratkeili raskausarville. Pelästyin sitä eteen pystynyt enää tahdonvoimalla päättämään syömistäni, ja minulla diagnosoitiin ahmimishäiriö (BED). On kuulemma valitettavan yleinen seuraus näistä äärikuureista, ja syömishäiriön kanssa taistelu sitten onkin ythä helvettiä.

Aloittaessani Cambridgen painoin 82 kg. Pääsin 63 kg asti,, mutta nyt painan 102 kg, kehoni on raskausarvilla, minulla on diagnosoitu syömishäiriö, vatsa roikkuu kummallisena pussukkana häpykummun päällä, tissit on ihan järkyt kun ensin tyhjentyivät pusseiksi laihtuessa, sitten ne riippupussukat täyttyi lihoessa... Kylläpä kannatti!

Tsemppiä sinulle ahmimisen kanssa.

Täällä toinen samankaltaisen tarinan omaava. Minä laihdutun kaksikymmentä vuotta sitten painonvartijoissa 15 kg eli 83 kilosta 68 kiloon. Lasten ja vuosien myötä paino nousi 102 kiloon. Hassua kyllä tuo 102 kiloa oli myös painoni viimeisillään viimeisessä raskaudessa. Raskauden jälkeen sain imetyksellä ja liikunnalla painon 83 kiloon, mutta tilanne repesi töihinpaluun myötä muutama vuosi sitten ja paino päätyi 102 kiloon.

Nyt olen pudottanut painoa maltillisella liikunnalla ja syömällä kotiruokaa kohtuudella 6 kg marraskuusta alkaen. Itselläni toimii se, että harrastan kahtena kolmena arki-iltana, päivän mitaan on syötävä kevyemmin, koska illalla pitää olla virtaa liikuntaan. Viikonloppuina harrastan aamulla ja pyrin arkiliikkumaan lasten kanssa. Liikunta vähentää herkkuhimoa. Syön silti herkkuja.

Tämän siis tarkoitus olla lohdutuksena sinulle. Katse eteenpäin, ei taaksepäin. Kesään on muutama kuukausi. Yritetään yhdessä saada itsemme parempaan kuosiin kesäksi. Maltillisin askelin.

Ja älä anna ahmimishäiriön määritellä sinua.

Vierailija
45/51 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tuntuu tuntevan jonkun, joka on laihduttanut Cambridgellä ja lihonut kilot + paljon lisää. Uskoisin kuitenkin, että on paljon enemmän ihmisiä jotka lihovat ilman että ensin on yritetty laihtua Cambridgen avulla.

Vierailija
46/51 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin cambridgen avulla n.7 vuotta sitten Xl koosta kokoon S. Eli -30kg. Nopea painon pudotus motivoi enemmän kuin pitkällä tähtäimellä tehty laihdutusohjelma. Urheilla kykenee raskaastikkin, mutta vaatii hieman ravinnon lisäämistä; esim. yksi puuropussi lisää/pv. Lihasmassan kasvua seurattiin säännölisesti, sekä rasvaprosentin pienentymistä. Paino kyllä pysyy poissa, jos lopputasoilla oppii uudet ruokailutavat. Tekosyitä on monia miksi paino palasi jollain, mutta todellisuudessa ruokailutottumukset eivät muuttuneet. Tsemppiä kaikille laihduttajille ja muistakaa; Vain ne 3 ensimmäistä päivää kroppa huutaa ruokaa, sen jälkeen huutaa tavat ja tottumus. :)

Vierailija
47/51 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko yhtään lipsunu dietistä?

Ite aloitib hyvin mielin...mut melkein joka pv jotain maistiaisia....siis ei mitään donitseja, vaan salaattia pieni annos yms.

Yksi pv oli kipeä oli ja siitä tuli Mättöö-pv..

paino nousi seuraavana päivänä 3 kg ?????

Nyt takas CD-pusseihin....mut paino jumittaa...

Enkä oikein saa tukea valmeltajalta....käskee vaa olla syömättä muuta ku pusseja.

Helpommin sanottu kun tehty!

Vierailija
48/51 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acai Berry Laihdutuslääke - http://tonzes.com/acaifi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.

Vierailija
49/51 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele cambridgeä, ellei ole välttämätön tarve saada laihdutukseen valmentajan tukea. Cambridge valmentaja saa noin 15-20€/15 min eli 60-80€/tunti. Palkka on johtajan palkka. Lisäksi valmentajat saavat provisiota myymistään cambridge-tuotteista. Valmentajani haluaa selvästi minun olevan siis alhaisella tasolla. Jos vain onnistuu, suosittelen ostamaan kaupasta nutrilett-tuotteita.

Vierailija
50/51 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli rahaa haluaa säästää kannattaa ostaa Tokmannilta nutrilettin tuotteita. 4 patukkaa kustantaa 5€ eli 1,25€/patukka. Cambridge-patukka maksaa 4,75€ eli noin nelinkertaisen hinnan. Cambridge on rahastusta!

Vierailija
51/51 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse miltei uskon teoriaan, että elimistö tekee kaikkensa palatakseen siihen painoon tai ylipainoon, mistä tilanne lähti."

Tämähän on ihan tieteellinen fakta, että kroppa pyrkii pitämään kiinni saavutetusta maksimipainosta. Ominaisuus jolla on selvitty ajoista kun ravintoa on ollut vähän saatavilla. Tästä syystä 60 kiloinen 20kg laihduttanut ei voi enää koskaan syödä samaa kalorimäärää kuin sellainen joka on koko aikuisuutensa ollut 60kg, mikäli ei halua lihoa. Ja mitä enemmän on ylipainoa ollut, sitä enemmän keho vaatii liikuntaa ja vähemmän kaloreita.

Itse ajattelen että on tärkeää yrittää olla lihomatta yli maksimipainonsa ja siksi laihduttaa, jottei homma muutu koko ajan itselle hankalammaksi.