Kokemuksia CAMBRIDGE-laihdutusohjelmasta?
Eikö sitä voisi soveltaa Nutriletillä - tulisi halvemmaksi?
Eli ottaisi ohjeet sieltä mutta pussiruuat korvaisi Nutriletin pusseilla..
Kommentit (51)
Mulla on kokemusta xtravaganzasta, joka lie samanlainen, vajaassa kahdessa kuukaudessa tiputin 15kg, vain pari kolme ekaa päivää oli vaikeita, sitten helppas. Siitä on nyt kolmisen vuotta, en ole katunut.
Ei taida olla olemassa helpompaa tapaa laihtua?
Ongelmasi on varmasti se, että olet jättänyt pusseja syömättä! Kolme pussia/pvä on ehdoton, koska niistä saa tarvittavat päivittäiset vitamiinit&hivenaineet, tarvittavat rasvahapot etc. Jos pusseja jättää syömättä laihtuminen hidastuu heti. Ite oon ollu ohjelmalla tasan kk, lähtöpaino oli 91kg ja nyt 78kg eli -13kg 1kk. Siirryin muutamia päiviä sitten tasolle 1+ eli 200kcal noiden kolmen pussiaterian lisäksi. Jännitti pirusti alkaa syömään mut edelleen paino jatkui laskusuuntaansa. Olen erittäin tyytyväinen! Tavoitteena 65-70kg eli vähän viel hommaa, parissa kuukaudessa pitäis valmentajan mukaan onnistua. Oon niiin happy!
Kyllä mun mielestäni tämä opettaa paljon. Itse nyt tasolla 2 ja hyvin menee. Yltiöläskeille (mitä nimeä en ite käyttäs) tämä jeeee saa erittäin paljon parempaan elämään ja kun on keho ketoosissa niin saa nopeita tuloksia jotka taas sitten tsemppiä jatkaan kohti parempaa. Itse oon oppinut paljon myös itsestäni tämän aikana.
Kaveri on Cambridgellä vähän mua edellä, joten noukin siltä ohjeet ja etenen, no en Nutriletilla vaan Naturdiet -pusseilla. Hyvin menee :)
Ekalla viikolla "laskeuduin" niin että söin kolme pussia + yhden ruuan päivässä ja nyt menen ketoosiin neljällä pussilla ja kahdella kasvis/tomaattiliemiannoksella päivässä. Kolmas päivä pelkillä pusseilla nyt, ja eilen oli pahin.
Nyt alkaa jo energisyys tulla!
Ja mikä parasta, paino - 4 kg :)
En tiedä miten toimii oikein yltiölihavilla ja sellaisilla jotka syövät "väärin". Tuo ohjelmahan on ns. enemmän kuin pelkkä laihdutusohjelma. Aluksi tietenkin pyritään pääsemään vääristä ruokailutottumuksista eroon ja pudottamaan painoa näiden pussiruokien avulla ja painon pudotuksen aikana opetellaan sitten uudet syömätavat ja pikkuhiljaa pussiruoat jätetään kokonaan pois. Itsellä ei ollut mitään erityistä syöntiongelmaa, joten Cambridge-neuvojan ohjeet meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tottakai jokainen joskus syö roskaruokaa tms. Itsellä vain paino oli pikkuhiljaa hiipinyt (n. 5 vuoden aikana) turhan korkeaksi ja halusin päästä näistä kiloista äkkiä pysyvästi eroon. Nyt 3kk myöhemmin -23kg, en voi valittaa ja paino on pysynyt. Ruokailutottumuksiani en muuttanut, alkoholin kulutusta en ole vähentänyt, mutta sen myönnän että annoskoot ennen tätä kuuria olivat turhan isoja. Kuurin aikana huomasi että vähemmälläkin voi olla kylläinen eikä nälän tunteesta tarvitse kärsiä. Lihasmassa ei ole kadonnut minnekkään, rasvaprosentti pienentynyt roimasti.
Mitään oikotietä ei tämäkään kuuri tarjoa vaan kyllä se lähtee itsekurista, että kuurin aikana ei sitten syödä mitään muuta.
Viikon kuuri on jotain 60€ tietämillä (muistaakseni), eli siihen kuuluu 3 ateriaa päivässä. Ei tuo nyt minusta mikään kauhean kallis ole kun muuhun ruokaan ei sitten mene mitään (paitsi kahviin tai teehen).
En tiedä Nutriletin hintaa, mutta onko viikon annokset kuinka paljon alle 60€?
Nutrilettin, Naturdietint tai Easy Dietin tuotteilla vaikka. Jos ei tarvi sitä ohjaus/ryhmätukea niin mitä järkeä Cambridgesta maksaa, sen kun vvetää kotona perus VLCD-kuurin. Itse laihdutin sellaisella vuosia sitten 16 kg ja olen pitänyt ne pois siitä asti.
Olen itse nyt viidettä päivää kuurilla, tasolla 1+, ja kamala nälkä on koko ajan...
Itselle on kyllä tosi tärkeää juurikin ohjaus ja tuki mitä sieltä saa. En voisi kuvitellakaan että itsekseni olisin tällaisella kuurilla! Ymmärrän että itse on sitten pidettävä huoli ettei kadotetut kilot kerry takaisin, mutta tässä alkuvaiheessa että homma saadaan käyntiin on justiinkin ohjaajan rooli merkittävä.
Meitä on niin moneksi!
Kiva olisi kuulla kokemuksia ja tuloksia -miten teillä muilla on mennyt, paljonko pudonnut ja onko kilot pysyneet poissa.
Olen ollut Cambridellä reilussa 2kk ja painoa lähtenyt 13,1 kg. Mutta.... sitten ne ongelmat:
Alussa tietysti oli kamala olo parina päivänä ja sitten alkoi homma sujua. Painoa lähti ensin 3.8kg ekalla viikolla ja siitäkin seuraavilla vielä 2kg/vko. Kuukaudessa oli lähtenyt jo 9,5kg. Mutta sitten hidastui. Viimeisen kahden viikon aikana on enää lähtenyt 1,3kg ja alkaa puuduttamaan tämä elämä pussien kanssa. Paino tosiaan tippuu heikosti, vaikka oikeasti syö mitään ja alan olla aika kyllästynyt. Olen nyt kolmena päivänä ottanut enää yhden pussin ja syönyt oman maun mukaan ruokaa niin, että pysytään alle 1000 kcal. Paljon parempi olo ja mielitekojaakaan ei ole enää. Paino tietysti jumitta heti, kun se 1000 kcal/pv on kitukuurin jäljiltä elimistölle paljon. Ajattelin, että tasailkoon, näin jatkan. Pusseja voin käyttää vaihtelevasti korvaamaan aterioita ja ravintolisänä. Ajattelin kuitenkin, että mielenterveyden, sosiaalisen elämän (ruokatunnit töissä) ja yleisen mukavuuden takia siirryn linjalle, jossa lasken kaloreita ja CB-tuotteet on lisänä sen aikaa, kun on.
Eikä tämä painonlaskun heikentyminen jo toisena kuukautena voi johtua siitä, ettei ylipainoa edelleen olisi reippaasti. Minusta sellainen 3kg/kk on aika huono taso, jos kerran elää 500 kcal/pv pusseilla ja painoindeksikin edelleen yli 30...
Eli mulla toimi ensin, mutta sitten painonlasku jämähti kamalan hitaaksi. Hidastahan se on aina alkupöhöjen jälkeen, mutta mielummin syön sitten maltilla kaikkea kuin kidutan itseäni.
Tiedäthän että paino jumahtaa jos olet vaan koko ajan samalla tasolla?
Kannattaa käydä vaikka pari viikkoa taso 2:lla ja sitten palata paastolle.
Nutrilett ja easydiet TOSI pahaa!
Eikä moni pysty ilman valmentajaa hoikistumaan noilla ketoosi dieeteillä. Toki heitäkin on.
Ketoosiin et päivässä pääse. Siihen menee n.3-4 päivää. Itselläni nyt toinen kierros cambridgeä menossa. Olin 2 vuotta hakemassa motivaatiota jatkamaan. Tänä aikana painoa tullut +1,2kg takaisin ja ekalla kerralla lähti mukavat -18kg 12 viikossa. Nyt tavoitteena saada loput -20kg vaakan lukemasta pienemmäksi 13-15 viikossa.
Viides päivä menossa ja pöhötys alkaa hävitä. Paino tippuu ällistyttävää vauhtia kun nesteet poistuu.
Alkaessa paino oli 109 kg ja äsken kun kävin vaakalla niin näytti 102,8 kG. Olo ei ole hassumpi eikä ole oikein nälkäkään, kivennäisvettä vain pitää juoda. Ja noita ykköstason pusseja syödä.
En osaa sanoa joko tuo ketoosi on alkanut, varmaan valmentaja sen osaa sanoa.
Painonlasku hidastuu tulevilla viikoilla tietysti, mutta jos tässä ei tule repsahduksia niin juhannuksena saatan olla aika sutjakka poika.
Joku väitti ettei lihakset ole ähtenyt. No todellakin on, paitsi jos olet harrastanut reippaasti lihaskuntojumppaa. Ainiin mutta ei se kroppa jaksa sellaista harrastaa jollain cambridge ruuilla.
Hyvinbteitä onnistutaan huijaamaan. Korppa ja aineenvaihdinta onbihan sekaiisn tuollaisen jäljiltä.
Ja joo, tiedännettänihan turhaan tämänkin kommentin laitan. Kun joku hurahtaa näihin pussikituhuojausdieetteihin niin siitä tulee kuin uskonto heille.
Olen seurannut läheltä parin kaverin dieettailuja. Ensin pudotetaan 20kg muutamassa kuukaudessa sittennsyödään 6kk kuin siat ja sitten taas aloitetaan pussikuuri. Ihmetellään ääneetn kun rasvaprosentti on noussut kehossa huimasti vaikka painoa ei ole tullut kuin muutama kilo takaisin.
Mitään urheilua eivät jaksa harrastaa, kum perus kävelylläkin kuulemma tuntuu että jalat lähtee alta. Ja se kroppa. Joo voi se olla vaatteet päällä hoikan näköinen mutta saunassa se karu totuus paljastuu, löysää, löysää,löysää! Aivan karsean näköinen kun joka paikla roikkuu ja sitä rasvaa on siis edellee, lihaksia ei juurikaan.
Onko se oikeasti niin, että jos ei syö kaikkia pusseja Nutrilett-kuurilla niin laihtuminen hidastuu?
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikeasti niin, että jos ei syö kaikkia pusseja Nutrilett-kuurilla niin laihtuminen hidastuu?[/quote
Ei todellakaan, vaan nopeutuu. Aina mitä vähemmän kaloreita syö, sitä enemmän laihtuu. MUTTA jos tuollaista harrastaa viikkoja tai kuukausia, voi tulla vakavia ravinnepuutoksia. Nutrilettiin on lisätty kaikki ihmisen vuorokaudessa tarvitsemat ravinteet, mutta ne on laskettu niin että pitää syödä se ohjeenmukainen määrä pusseja että saa 100% tarpeista.
Heippa vaan!
Kirjoitan kuulumisia minäkin, sillä nyt on päivä 3 takana ja onpa kyllä ollut huippua. Kaikkia makuja en ole ehtinyt vielä testailla tietenkään, mutta kaikki jotka olen kokeillut, on olleet tosi hyviä! Lisäksi ostin puhdistavaa teetä luontaistuotekaupasta ja juon sitä väleissä, paljon vettä lisäksi.
Muistan aiemmilta vastaavilta ne jauhoisen makuiset pussit jotka alkaa pian tökkiä, joten tässä voisi olla nyt parempi mahku onnistua kun ne maistuu ja vaihtoehtoja on paljon. Joskus olen ollut myös paastoilla puhdistautumisen ja kokeilun kannalta, sieltä on tuttu se ajatus että päivät 2-3 on ne pahimmat: heikottaa, yököttää, huippaa ja koko ajan nälkä. Nyt olen 3. päivän illassa eikä mitään ongelmia ole ollut. Ehkä valmistauduin henkisesti paremmin tai osasin jakaa ateriat tasaisemmin, nesteen määrä oikea. En tiedä, mutta hyvältä on tuntunut vielä. Innolla odotan tulevia päiviä kun pitäisi alkaa olo virkistyä ja sitten mennäänkin sillä linjalla seuraavat pari vkoa.
Lähtöpaino 120kg, pituutta noin 170 cm. Nainen 36v.
Suomessakin on Cambridge-kuuria käyttäneitä ihmisiä joutunut sairaalaan. Maksa sanoo poks, ja sitten onkin hengenlähtö lähellä.
Mutta PÄÄASIA on tietenkin että LAIHTUU..
Sanoihan se Pekka Puskakin, että kyllä rotanmyrkylläkin laihtuu :)
Suomenna on myös täysin normaalein elintavoin eleleviä joutunut sairaalaan, samoin tupakoivia, alkoholisteja, lapsia, vanhuksia? Mikä oli pointtisi? Kyllä monen reilusti ylipainoisen tavoite on juuri sitä terveyttä tavoitella, päästä eroon korkeasta verenpaineesta, nivelten rasittumisesta tai vaikka kolesterolista. Se, millä tavoin kukakin lähtee sitä tekemään, on niin älyttömän vanha ja kulunut aihe että hohhoijaa.
Nyton 4. päivä takana ja hyvin sujuu edelleen. Vessassa juokseminen vähentynyt, nälkä ei vaivaa. Tänään otin ruoat tavallista myöhemmin, jotta sain illan liikuntaharrastukseen enemmän voimia. Hyvin meni :)
Olisi kiva kuulla, miten muilla menee tai mitä ajatuksia?
Heipparallaa, minä laitan tänne kans kuulumisia! Lähtöpaino 90kg pituus 165cm. Toinen päivä taso 1 menossa ja täytyy sanoa, että aika heikko olo on ollut jo nyt. Korvissa soi ja päätä särkee. Join yhden kokis zeron ja vähän helpotti. Ei tämä varmasti kovin tervettä ole, ainakaan näin alkuun, mutta positiiviset kommentit tsemppaavat. :) Parempaa oloa odotellessa! Ainakin motivaatio on kohdallaan ja lipsua en aio.
Nutriletissa on enemmän hh kuin CB, siksi itse suosin CB. Olen ollut nyt 7 viikkoa ja painoa pudonnut 12kg. Lihas % ei ole pudonnut, hieman noussut, mutta rasva% on pudonnut. Ensimmäiset 3 päivää pahimmat, sitten helpotti. Nyt välillä kyllästyttää. Tekee mieli oikeaa ruokaa, mutta jatkan opettelua ja vähitellen lisään oikeaa ravintoa pienillä annoksilla. Lopulta eroon pusseista.