Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutko kirkkoon? Miksi?

Vierailija
24.04.2012 |

Erosin juuri. Ei ole minua varten.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en eroa koska haluan joskus ne oikeat kirkkohäät :) lisäksi kirkko on minulle sellainen rauhallinen, miellyttävä paikka. vaikken siellä joka sunnuntai käykkään.

Vierailija
2/9 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut aikaiseksi erottua. En kyllä usko mihinkään kirkon oppeihin enkä peruta kirkkoseremonioistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumaliin, eikä paljoa nappaa maksella satasien jäsenmaksuja klubiin jonka opeista olen eri mieltä. Vielä kun tuo suuri suomalainen lammaslauma (eli nämä jotka kuuluvat kirkkoon kun eivät ymmärrä erotakaan) älyäisi erota kirkosta, voisi kristinuskon pakkotuputus esim. kouluissa loppua.

Vierailija
4/9 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, vaikka en aivan kaikkia kirkon oppeja allekirjoita. Lisäksi minulla on runsaasti kokemusta muistakin kristillisistä liikkeistä ja sanon vain, että perus ev.lut. kirkko on tervehenkisyydessään vertaansa vailla.

Minusta on sääli, että monille kristinusko = Suomen evankelisluterilainen kirkko. Todellisuudessa asia on huomattavasti moniulotteisempi. Toki ymmärrän kirkosta eroamisen, jos oma identiteetti ei ole lähelläkään kristittyä. Mitäpä sitä sillä sitten roikkumaan. Jos taas on kristitty, tavalla tai toisella, niin miksi ei kuuluisi yhteisöön joka jakaa oman ajattelun ainakin pääosin?

Vierailija
5/9 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, vaikka en aivan kaikkia kirkon oppeja allekirjoita. Lisäksi minulla on runsaasti kokemusta muistakin kristillisistä liikkeistä ja sanon vain, että perus ev.lut. kirkko on tervehenkisyydessään vertaansa vailla. Minusta on sääli, että monille kristinusko = Suomen evankelisluterilainen kirkko. Todellisuudessa asia on huomattavasti moniulotteisempi. Toki ymmärrän kirkosta eroamisen, jos oma identiteetti ei ole lähelläkään kristittyä. Mitäpä sitä sillä sitten roikkumaan. Jos taas on kristitty, tavalla tai toisella, niin miksi ei kuuluisi yhteisöön joka jakaa oman ajattelun ainakin pääosin?

Lisäksi olen pienen ikäni käyttänyt kirkon palveluita (seurakuntakerho, rippikoulu, kirkkohäät, kastejuhlat jne).

Vierailija
6/9 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

---- että perus ev.lut. kirkko on tervehenkisyydessään vertaansa vailla----

Tiedätkö minkälaisia rikollisia siinä saa olla jäsenenä? Ajattele vähän!

--- joka jakaa oman ajattelun ainakin pääosin?

[/quote]

---

Ajattelisin niin, että kuuluu opettaa Raamatun oppeja eikä tukea mutu/minä oppeja!!

Vierailija
7/9 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olisi typerää kannattaa aatetta, johon ei itse usko. Olen ateisti

Vierailija
8/9 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko enkä koe mitään yhteistä kirkon oppien tai arvomaailman kanssa.

Vierailija
9/9 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kannattaa kirkkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi