Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koirat ulkoilutetaan leikkipuistossa

Vierailija
06.06.2012 |

Hei

Voisiko joku selittää mulle, miksi nykyään (ainakin täällä meillä päin) tullaan koiran kanssa leikkipuistoon. Puistossa on portti ja portinpielessä koirat kieltävä taulu.

Eikö kielto koske kotiäitien tai perhepäivähoitajien koiria? Onko ihan normaalia ja hyväksyttävää tuoda koira leikkipuistoon. Itselläni on nyt vähän nipo olo, kun mun mielestä koirat ei sinne kuulu.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mietipä vähän. Kävit valittamaan syyllistämisestä, vaikka sait aivan asiallisen neuvon miten voisit pohtia niitä syitä, jotka sinua kovasti vaivasivat. Kun kerran halusit niitä syitä tietää. En tiedä mistä koit syyllistyväsi, ehkä tarvitset enemmän apua kuin tämä palsta voi antaa, jos et edes sen viestin mainitsemia asioita kykene pohtimaan ilman syyllisyydentuskaa.

marttyyri.

Kiitos, nyt voin mennä nukkumaan.

Vierailija
62/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä toteutuu kaupan ulkopuolelle jätettävien koirien kohdalla? Lähes kaikkien kauppojen seinissä vielä kun on niitä koukkuja mihin koiran saa kiinnittää.

Vaikuttaa hieman oudolta tuo "omistajan on valvottava ketä päästää koiran lähelle". Eikö ihmisen tulisi itse valvoa itseään ettei mene koirien lähelle? Eli olettaa että lupaa lähestyä koiraa ei ole, jos sitä ei ole erikseen annettu.

Koiranomistajan vastuulla on pitää koira kiinni ja olla päästämättä sitä lasten lähelle, ja tämä toteutuu myös sitomalla koira aitaan tai puuhun kiinni.

Se ei riitä, että koiran sitoo jonnekin kiinni. Jos koira on kiinni jossain julkisella paikalla, koiran omistajan on valvottava, ketä päästää koiran lähelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiltä uskalla kysyä mitään, tulevat muuten silmille. Ja näin Länsi-Helsingissä.

Eräskin eukko on niin vauhko kolmen karvakasansa kanssa, että ei edes autotiellä väistä AUTOJA, koska hänen arvon koiriensa turkki menee takkuun/roskaiseksi. Ja niitä rekkuja on KOLME. Että silleen.

Täti pitää huolen (nätisti karvakasoilleen lässyttämällä), etteivät pikku toutout astu kävelytien vieressä kasvavalle nurmikolle, etteivät tassut likaantuisi – tämän siis selittää koirilleenkin syyksi ;-) Sääliksi käyvät koiraparat.

Vierailija
64/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää koiransa kaupan pihaan valvomatta, ottaa tietoisen riskin. Erityisesti jos tietää koiransa arvaamattomaksi. Jos jotain tapahtuu poissaollessa ja koira pääse puremaan, on vastuu lähtökohtaisesti koiranomistajalla. Tietysti jos joku menee tahallaan ärsyttämään koiraa, joka sitten puree, on eri tilanne. Käytännössä vaan voi olla vaikea todistaa tapahtunutta, jos ei ole silminnäkijää. (tämä näin tiukka vastuu koskee vain henkilövahinkoja, jos koira puree toista koiraa tai aiheuttaa muita materiaalista vahinkoja, ei vastuu synny ihan näin herkästi.)

Tuon koirien lähelle meneminen ajattelen itse niin, ettei koiraa tuntemattoman vastuulla voi olla arvioida sitä, kuinka pitkälle koira hihnassaan yltää, miten se käyttäytyy jne. Tuotaessa koira julkiselle paikalle se on aina koiranomistajan vastuulla huolehtia, että koira pidetään riittävän etäällä ja estetään vaaratilanteen syntyminen. Se on tietysti eri asia, jos joku nimenomaisesta kiellosta huolimatta tulee koiran lähelle tms.

tämä toteutuu kaupan ulkopuolelle jätettävien koirien kohdalla? Lähes kaikkien kauppojen seinissä vielä kun on niitä koukkuja mihin koiran saa kiinnittää.

Vaikuttaa hieman oudolta tuo "omistajan on valvottava ketä päästää koiran lähelle". Eikö ihmisen tulisi itse valvoa itseään ettei mene koirien lähelle? Eli olettaa että lupaa lähestyä koiraa ei ole, jos sitä ei ole erikseen annettu.

Koiranomistajan vastuulla on pitää koira kiinni ja olla päästämättä sitä lasten lähelle, ja tämä toteutuu myös sitomalla koira aitaan tai puuhun kiinni.

Se ei riitä, että koiran sitoo jonnekin kiinni. Jos koira on kiinni jossain julkisella paikalla, koiran omistajan on valvottava, ketä päästää koiran lähelle.

Vierailija
65/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkipuistoon ja kaupan pihaan kytkettyjä koiria tai niitä tilanteita toisiinsa. Harva äiti antaa pienen lapsensa juoksennella kaupan pihassa tuntikausia. Leikkipuistoon taas mennään juuri sen takia, että lapset saavat juoksennella, leikkiä ja pelata rauhassa ja turvallisesti ilman, että vanhempien tarvitsee koko ajan olla hupussa kiinni.

Itse olen viimeisilläni raskaana ja esikoinen on hieman alle 2-vuotias. Aidatuissa leikkipuistoissa on ihana käydä juurikin sen takia, että voi päästää lapsen reviirin hieman suuremmaksi. Lapsi tottelee suullisia ohjeita todella hyvin, enkä joudu seisoskelemaan kiinni lapsessa kuin kiipeillessä.

Kyllä muakin koiran läsnäolo puistossa harmittaisi! Tapaamme taloyhtiön pihassa päivittäin koiria ja lapsi on oppinut kysymään minulta ja ulkoiluttajalta lupaa silittää. Lapsi jää luvan saatuaan odottamaan kyykyssä, että menen lapsen viereen ja koira päästetään tulemaan hänen luokseen haistelemaan. Kertaakaan hän ei ole vielä uskaltanut koiraan koskea, mutta sekin on varmaan vain ajan kysymys. Leikkipuistossa hauskaa pitäessä säännöt ja tavat saattavat kuitenkin unohtua helposti. Joten kyllä siitä koirasta tulisi lisää päänvaivaa ja tarkkailtavaa mulle, enkä nauttisi siitä.

Vierailija
66/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään huono idea sekään, jos asiallisesti sanominen ei auta.

Vierailija
67/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
68/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syyllistetä, vaan että voisit kenties keksiä niitä syitä kun miettisit tilanteita missä itse rikot sääntöjä. Jokainen meistä rikkoo joitakin sääntöjä, toisia usein, toisia harvemmin. Ei se pelkästään tee ihmisestä huonompaa tai parempaa kuin muista.

Aika outo olet, jos koet tämän syyllistämisenä, etkä kykene näkemään miten jokaisella on ne omat heikot kohtansa. Jos mietit tilanteita missä itse toimit sääntöjä vastaan, voit miettiä miksi teet niin. Sitä kautta kenties pääset hieman kiinni siihen ajatusmaailmaan mikä on puiston sääntöjä rikkovilla.

että sulla on taito tarttua ja takertua asiaan ja sen viereen. Olla jotenkin fiksumpi ja sanavalmiimpi kuin muut. Hyökkäys, sivallus ja pisto. Mä olen ihan uuvuksissa näihin kommentteihin ja jankkauksiin.

Tässä vaan vastasin sulle (ilmeisesti samalle tyypille), että miksi kyselen täällä syitä, kun eihän se mua auta. Yhtäkkiä mut syyllistetään samassa lauseessa "ihan varmana" jostain asiasta.

=)

En jaksa enää. Yötä.

niitä hetkiä, kun itse rikot jotain sääntöä tai jätät noudattamatta ohjeita. Aivan varmasti on itselläsikin joitain tilanteita, missä et toimi niin kuin yleiset säännöt, lait tai ohjeet määräävät.

että mä tiedän jonkun syyn tai syitä.

Mua kiinnostaa, mitä liikkuu ihmisen päässä, joka ajattelee olevansa yleisten sääntöjen yläpuolella.

Mua kiinnostaa, onko hän välinpitämätön vai ajattelematon, ilkeä, vai jotain muuta.

Ehkä mä haluan, että jos joku koiranomistaja lukee tätä ketjua, huomaisi että se koira saattaa olla häiriöksi siellä puistossa, vaikka vaan makaisikin paikallaan.

ap

IDIOOTTI!!!

Se jos joku kävelee punaisia päin keskellä yötä ei haittaa eikä vahingoita ketään muuta.

Se, että joku on täysin ajattelematon ja tuo rekkunsa leikkipuistoon on vittumaista toisten huomioon ottamisen laiminlyömistä. Niillä on tosi iso ero.

Mä ainakin voin sanoa ihan rehellisesti, että mä yritän parhaani mukaan ottaa muut ihmiset huomioon toimissani, enkä ikinä pakottaisi tuntemattomia ihmisiä " nauttimaan" lemmikeistäni.

Sun juttus on täysin ääliömäisiä, vaikka kuvitteletkin ehkä olevasi kovinkin välkky.

Vierailija
69/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne poliisit tekee juuri tuollaisiakin juttuja. Katsos kun niiden tehtävä on valvoa, että sääntöjä noudatetaan. Ja jos kysymyksessä on jatkuva häiriköinti elukoiden kanssa, ei se ole enää mikään pikkujuttu.

Vierailija
70/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne poliisit tekee juuri tuollaisiakin juttuja. Katsos kun niiden tehtävä on valvoa, että sääntöjä noudatetaan. Ja jos kysymyksessä on jatkuva häiriköinti elukoiden kanssa, ei se ole enää mikään pikkujuttu.

Miksiköhän poliiseilla on resurssipula? Koska ap ei itse voi "rohkaistua" sanomaan asiasta, vaan jossain puiston perällä soitelee poliiseille. Mitenköhän nopeasti nuo ovat paikalla... hmmm. Ap vaikutaa yhtä lapselliselta kun nuo hiekkalaatikolla leikkivät lapset. Eikö aikuiset voi hoitaa näitä asioita keskenänsä? Näin vain Suomessa...

Vierailija
71/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkipuiston ulkopuolella odottava koira EI OLE LEIKKIPUISTOSSA.

On vanhempien tehtävä katsoa, etteivät heidän kersansa mene häiriköimään toisten koiria.

Eikä pidä hankkiutua raskaaksi, jos se estää kaitsemasta asiallisesti edellisiä lapsia.

Vierailija
72/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tapauksessahan ne koirat ovat kiinni leikkipuiston aidan SISÄPUOLELLA!

Vierailija
73/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ole kyse siitä, pidetäänkö rakkeja kaupan edessä kiinni vaan siitä, ettei niiden paikka ole leikkipuistossa - ei irralla eikä kiinni.

Mikä tässäkin on taas niin vaikeaa tajuta?

Vierailija
74/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et tajua että niitä syitä sääntöjen rikkomiseen puistossa voi pohtia muidenkin sääntöjen rikkomisen kautta. Mistä sinä tiedät haittaako se ketään muuta jos kävelee punaisia päin, ihan yhtä hyvin se koiran puistoon vienyt voi kuvitella että ei se haittaa ketään koska on puiston laidassa kiinni.

Ei syyllistetä, vaan että voisit kenties keksiä niitä syitä kun miettisit tilanteita missä itse rikot sääntöjä. Jokainen meistä rikkoo joitakin sääntöjä, toisia usein, toisia harvemmin. Ei se pelkästään tee ihmisestä huonompaa tai parempaa kuin muista.

Aika outo olet, jos koet tämän syyllistämisenä, etkä kykene näkemään miten jokaisella on ne omat heikot kohtansa. Jos mietit tilanteita missä itse toimit sääntöjä vastaan, voit miettiä miksi teet niin. Sitä kautta kenties pääset hieman kiinni siihen ajatusmaailmaan mikä on puiston sääntöjä rikkovilla.

että sulla on taito tarttua ja takertua asiaan ja sen viereen. Olla jotenkin fiksumpi ja sanavalmiimpi kuin muut. Hyökkäys, sivallus ja pisto. Mä olen ihan uuvuksissa näihin kommentteihin ja jankkauksiin.

Tässä vaan vastasin sulle (ilmeisesti samalle tyypille), että miksi kyselen täällä syitä, kun eihän se mua auta. Yhtäkkiä mut syyllistetään samassa lauseessa "ihan varmana" jostain asiasta.

=)

En jaksa enää. Yötä.

niitä hetkiä, kun itse rikot jotain sääntöä tai jätät noudattamatta ohjeita. Aivan varmasti on itselläsikin joitain tilanteita, missä et toimi niin kuin yleiset säännöt, lait tai ohjeet määräävät.

että mä tiedän jonkun syyn tai syitä.

Mua kiinnostaa, mitä liikkuu ihmisen päässä, joka ajattelee olevansa yleisten sääntöjen yläpuolella.

Mua kiinnostaa, onko hän välinpitämätön vai ajattelematon, ilkeä, vai jotain muuta.

Ehkä mä haluan, että jos joku koiranomistaja lukee tätä ketjua, huomaisi että se koira saattaa olla häiriöksi siellä puistossa, vaikka vaan makaisikin paikallaan.

ap

IDIOOTTI!!!

Se jos joku kävelee punaisia päin keskellä yötä ei haittaa eikä vahingoita ketään muuta.

Se, että joku on täysin ajattelematon ja tuo rekkunsa leikkipuistoon on vittumaista toisten huomioon ottamisen laiminlyömistä. Niillä on tosi iso ero.

Mä ainakin voin sanoa ihan rehellisesti, että mä yritän parhaani mukaan ottaa muut ihmiset huomioon toimissani, enkä ikinä pakottaisi tuntemattomia ihmisiä " nauttimaan" lemmikeistäni.

Sun juttus on täysin ääliömäisiä, vaikka kuvitteletkin ehkä olevasi kovinkin välkky.

Vierailija
75/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voin mennä ilman lippua jos ei tule tarkastusta...

...voin tulla piskeineni vaikka teidän pihalle jos ette ole kotona (ketä se haittaa ?)...

...tietenkään en kerää koirieni pökäleitä jos kukaan ei ole katsomassa....

...voin etuilla jonossa jos olet pienempi...

...kaikessa ratkaisee mun etu, säännöt on muita varten...

Oikeesti, vähintään puolet koiranomistajista on jonkun sortin hihhuleita joilla ei sen piskin lisäksi paljon muuta elämää ole.

terveisin Rekun emäntä

Vierailija
76/77 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

k Eikö tuollainen välinpitämättömyys ja itsensä nostaminen muita korkeammalle ole jotenkin mielenvikaisten ja muiden outojen ihmisten tapa?

ap

Vierailija
77/77 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloni edessä on lasten leikkipuisto, jossa nainen ulkoiluttaa irti neljää koiraansa  koko päivän samalla kun itse ottaa aurinkoa. Koirat haukkuvat ja murisevat kaikelle ohimenevälle ja juoksevat ympäri puistoa sa kusevat ja paskovat. Tätä on jatkunut siitä alkaen, kun helteet alkoi. Teen itse kotona töitä ja eilen päätin, että nyt on pakko sanoa asiasta, koska on mahdotonta keskittyä työn tekoon kun koirat haukkuu aamusta iltaan. Nainen haukkui minut pahimpaan helvettiin ja sanoi, että pitää soittaa poliisille, jos hänen elämänsä häiritsee.