S-markettien kassoille tulee itsepalvelu
Kommentit (53)
Käytän systeemiä nyt jo viikoittan Ruotsissa asioidessani ja se toimii todella hyvin. Mitään moitetta ei ole koskaan ollut.
Joku edellinen vastaaja kommentoi, että isoja ostoksia tekevät eivät käyttäisi itsepalveluscanneria. Päinvastoin! Itse ostan paljon kerralla ja tykkään, kun ei ostoksia ei tarvitse edes takaisin nostella.
Pistokokeisiin olen joutunut muutaman kerran vuodessa, eikä sekään ole ollut ongelma!
Varmaan toimii. Itse en kannata itsepalvelun lisäämistä. Kuluttajahinnat eivät siitä laske, kauppa saa vain suurempaa voittoa irtisanoessaan henkilöstöä. Suomessa on jo aivan liikaa itsepalvelua muutenkin ja työttömiä ja ääs-ryhmällä tarpeeksi rahaa. Jonotan vaikka piruuttani sinne ihmiskassalle.
Jos olet kaupassa, jossa pidempi jono ihmiskassoille ja lyhyempi itsepalveluun, saatat valita jälkimmäisen, vaikka saisitkin huonompaa palvelua. Vähän kuin pankkipalvelut, pakko alistua eikä myyjiä palkata yhtään lisää, jos palvelut vain joten kuten toimii. Kaupoille riittänee tuo joten kuten -taso.
Jos et ole skannannut tuotetta ja lisäät sen "maksettujen" puolelle, se hälyttää. Jos et laita ostoksia samantien "maksettujen" puolelle skannattuasi sen, silloinkin kone käskee tehdä sen. Eli niissä on valvonta painon tunteen mukaan.
minusta ei palvelukassat kyllä ole vähentyneet, vaikka niitä itsepalvelukassoja on lisätty. Ne vain auttavat purkamaan ruuhkia paremmin.
veikkaanpa että halvemmaksi tulee itsepalvelukassojen ylläpitäminen kuin muutaman lihiksen näpistys silloin tällöin. kauppias säästyy maksamasta kymmenien työntekijöiden palkkoja, ilta- ja viikonloppulisiä, vakuutusmaksuja jne. pitemmän päälle varmasti kannattavampaa.
Epäilen!
Nyt loppui ne huutelut vapaasta kassasta mun miehelle. Tykkään!
Sehän tietää vain lisää työttömiä.
Huonoa: myyjät menettävät työpaikkoja
Hyvää: maksaminen nopeutuu, ja aletuotteet saa todellakin alehinnalla, kun sen voi itse koneelle laittaa. Nyt monet alelaput jäävät kassalta huomaamatta ja tuote menee kuitille normihinnalla.
Onpas todellakin supermahtava juttu.
Ikään kuin Suomessa ei jo tarpeeksi olisi työttömiä! Laitetaan maksavat asiakkaat palvelemaan itse itseään ja saadaan antaa tarpeettomille myyjille monoa perseelle. Joidenkin mielestä tämä on vielä mahtavaa?Missä SOLIDAARISUUS muita ihmisiä kohtaan??
Mikset vastusta traktoreita ja kuorma-autoja jotka tekee satojen ihmisten työn?
vastarintaa... taalla englannissa itsepalvelukassoja on kaikkialla, ne on katevia. kaytan saannollisesti.
Huonoa: myyjät menettävät työpaikkoja
Hyvää: maksaminen nopeutuu, ja aletuotteet saa todellakin alehinnalla, kun sen voi itse koneelle laittaa. Nyt monet alelaput jäävät kassalta huomaamatta ja tuote menee kuitille normihinnalla.
Mikset vastusta traktoreita ja kuorma-autoja jotka tekee satojen ihmisten työn?
Mikä on itsepalvelukassa englannin kielellä?
Minä ainakin boikotoin S-, K ja T-Marketteja, kun niissä joutuu pakkaamaan ostoksensa itse. On tullut kauheasti lisää työttömiä Suomeen, kun kassalla ei ole henkilöä pakkaamassa ostoksia. Vain rahastaja. Älytöntä!