Hahah! Nyt taisi löytyä syy perhesurmille ja muille kauheuksille: lastensuojelu!
Karmeaa tuossa allaolevassa ketjussa "miksi teistä on tehty ls-ilmoitus" se, että niistä jotka HAKEVAT APUA esim psykologilta, tehdään sen perusteella ilmoitus!!
Ja ennen kuin joku ehtii jeesustelemaan, että nuo ilmoitukset ovat vain avun tarjoamista, niin paskat...
Ilmoitus voi nimittäin pahimmassa tapauksessa johtaa huostaanottoon tilanteessa jossa se ei todellakaan ole tarpeen.
Kommentit (33)
oli? Totuushan on se, että näistä 'aiheettomista' huostaanotoista kuullaan aina vain se toisen osapuolen kertomus, ja ne, jotka oikeasti näistä kuvioista tietävät, tietävät, että ne vanhemmat ovat lähes aina mielestään viattomia, ja kuitenkin totuus on ihan muuta.
Jo se, että ei jaksa kotona töiden jälkeen oikeuttaa osa-aikaiseen eläkkeeseen.
Itselleni kävi vähän samoin ja jäin työtömäksi, ettei lapset joutuisi perhekotiin.
Nykyään teen vain puolta päivää ja puolen päivää olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Enää ei ole pelkoa lasten huostaan otosta. Me asutaan myös pienessä kunnassa.
Perhekoti ei ole mikään koti vaan laitos.
lisää utooppisen teorian tarjoajia...
Minulta murtui selkäranka. Selkä oli sairausloman jälkeen täysin sökönä, eikä kuule puhettakaan mistään eläkkeistä!
Viime kesän podin kilpirauhastulehdusta, kuumetta neljä kuukautta putkeen ja pahoja rytmihäiriöitä. Lääkäri vain nauroi, että en jaksa hoitaa kokopäivätyötäni ja kahta lomailevaa koululaista sairauden takia. Ei sairauslomaa, ei apua, ei eläkettä...
Nyt olen sitten toipumassa kilpirauhasen poistosta. Minimaalinen sairausloma ja taas ne lomailevat koululaiset kontolla sairauden lisäksi.
Ennen leikkausta soitin vielä sairaalaan, että onhan minulle järjestetty seuranta. Juu, kaikki muka kunnossa, mutta nyt kun leikkaus on tehty, käy ilmi, että ei minulle ollut mitään lääkärinaikaakaan varattu, labrakokeista tms. puhumattakaan!
Te ja teidän teorianne!
lapsi. Ja hieman kannattaa miettiä, voiko niitä vanhempiakaan aina uskoa. Tottakai ihan oikeita virheitäkin tehdään. Huostaanotot vaan ovat niin pitkiä prosesseja, joihin tarvitaan niin monen ihmisen päätös, että ihan yksittäinen mielivalta niissä ei voi olla takana.
Ja tappouhkauksia ja muuta saa nuo työntekijät sitten osakseen, vaikka ovat oikeasti aikamoisia sankareita kun pelastavat lapsia ihan hirveistä oloista.
Nämä "lastensuojelijat" aiheuttavat suunnatonta kärsimystä perheelle, ja siinä kärsii aina myös lapsi.
On erinomaisia sosiaalityöntekijöitä, jotka kuuntelevat ja kuulevat perheitä - kuten laki vaatii. He tekevät perusteltuja päätöksiä, joilla päädytään huostaanottoihin tai huostaanottoa ei tehdä.
Kiistatta huostaanottoja tehdään myös liian myöhään, jolloin lopputulos on huonompi. Minusta huostaanottoon pitää mennä, jos perheessä on insestiä, rankkaa kaltoinkohtelua, kykenemättömyyttä huoltaa lapsia jne. Ja mitkään muut keinot eivät ole auttaneet. Tavoitteet ovat silloin selvät. Myös lapsen/vanhempien toive päästä vaikeasta tilanteesta perheessä voi vaatia joskus sijoituksen.
Kun joku rupeaa kirjoittamaan turhista huostaanotoista, jotkut toiset keksivät: "se ei puhu kaikkea". Lastensuojelun yhteistyökumppanit - itse niihin luettuna - hämmästelevät joitakin huostaanottosuunnitelmia ja huostaanottoja. Olen nähnyt valitettavan paljon epäjohdonmukaisuutta. Jos lastensuojeluviranomaisilla herää subjektiivinen "huoli",huostaanottoa ruvetaan valmistelemaan keinoja kaihtamatta. Jos taas toisessa vastaavassa tilanteessa "huolta" ei synny, huostaanottoon ei ryhdytä. Olen nähnyt tarkoituksenhakuisia fiktiiisiä sosiaalityöntekjöiden selvityksiä, joita on vaikea uskoa viranomaistyöksi.
Asiallisesti kirjoitettu viesti sinulla aiheesta.
Ihmisille ei välttämättä aina tule mieleen se, että sosiaaliviranomaistenkin täytyy joskus noudattaa ylemmältä taholta tulleita määräyksiä joidenkin perheiden kohdalla.
Perheen kaikki suuttumus ja viha kohdistuu sosiaalityöntekijöihin jotka huostaanottoa tulevat suorittamaan vaikka oikea "haukkumapuu" on muualla. Harvemmissa tapauksissa tietysti näin, mutta tällaistakin TAPAHTUU.
Koneistoa täytyy katsoa kokonaisuutena. Kuin myös puuttua epäkohtiin laajemmalti.
johtuu sosiaalityöntekijöistä. Hehän sen asian hoitavat, valmistelevat ja esittävät.
Aivan turha vetäytyä jonnekin nimettömän tahon taa.
johtuu sosiaalityöntekijöistä. Hehän sen asian hoitavat, valmistelevat ja esittävät.
Aivan turha vetäytyä jonnekin nimettömän tahon taa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä avohuollon tukitoimia missään edes tarjota - koko lastensuojelu on mennyt huostaanottojen valmistelemiseksi.
Tämä on niin totta.
Ja niin sitä ulkopuoliset tietää mitä perheessä tapahtuu?
Toki se lapsien huostaanottaminen on kova paikka perheelle, muttei se ole pysyvä ja siihen on jokin peruste.
Jos ystävälläsi ei ole lapsiensa kanssa voimia niin tottakai silloin lapset voidaan ottaa huostaan, teini-ikäiset luultavasti ovat olleet jo pahantekijöitä?
Perheneuvola olisi oikea osoite jos on jotain ongelmaa jota voidaan opetella.
Ei missään ole näkijää joka sanoo ettei perheessä olisi tulevaisuudessa terapiaa, se ei voi tietenkään olla syy huostaanotolle. Onko tämä ihan sinun omaa tulkintaa vai puhuuko joku tälläsiä ja sinä uskot?