Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihomatokierre / nenä kutisee

Vierailija
08.07.2014 |

Pakko tulla jakamaan tämä kaikille teille, joilla omat ja lasten kihomato-ongelmat jatkuvat ja uusivat. Itsellä oli monta kuukautta outoja oireita: nenä kutisi yöllä ja ajoittain myös päivällä. tämän pistin allergian piikkiin. Mitään suurempia tuntemuksia ei takamuksessa ollut. rupesimme vain huolestumaan 1,5 pojastamme joka heräili öisin itkemään ja yritti raapia peppuaan niin että selkään vaipan kohdalle saattoi jäädä kynsimisestä jälkiä. Heräsin vasta, kun toinen lapsemme kolme-vuotias kiljaisi ruokapöydässä: "piikki tulee pyllystä". Ryhdyin Välittömästi etsimään pojilta kihomatoja ja lopulta löysin niitä nuorimaisen vaipasta. Minulle oli yllätys miten  ohuita siimoja ne olivat ja miten vähän liikkuivat. Lähdimme heti apteekkiin reseptivapaata Pyrviniä hakemaan ja aloitettiin kaikilla kuuri. Huomasin että pojatkin kaivat kutisevia neniään ja yhtenä iltana omaa nenääni kutisi niin paljon että tajusin mennä peilin eteen ja ottaa fikkarin esiin. Nenä oli täynnä läpikuultavia siimoja jotka tunnistin vasta nyt kihomadoiksi. Kysyin lääkärissä asiasta ja eile kuulema mahdollista että itse matoja eläisi nenässä. Kutina jatkui ja jatkui ja tiirailin nenääni fikkarilla ja aina näkyi läpinäkyviä siimoja. 

Lopulta tein yhdellä Pyrvin tabletilla testin: muskasin tabletin pienessä minigrip-pussussa ja lorautin hieman lämmintävettä sekaan niin että pyrvin sekoittui vetee. Imin seosta ruiskuun, menin makuulle ja spruutasin  molempiin sieraimiin. SITTEN SE TAPAHTUI: HIRVEÄ LUIKERTELUN TUNNE NENÄSSÄ JA PYRVINISTÄ PUNAISEKSI VÄRJÄÄNTYNEITÄ MATOJA TULI JOPA ULOS SIERAIMISTA. YÖK! Otin heti liuosta ruiskuun ja laitoin päiunilla nukkuvien lasten neniin. Vanhimmalla ei näkynyt mitää, mutta nuorimmalla tuli Myös sieraimista punaisiksi värjääntyneitä matoja kun pyrvin arkoi vaikuttamaan nenässä. Kokeilkaahan kotona, jos  matokierre uusii ja nenää kutittaa. Hoitamaton kihomatonenä tuottaa munia ja matoja nieluun ja vatsaan. Loppuunmainittakoon, että olemme todella siisti perhe. Meillä on aina pesty tiuhaan pyykiä ja siivottu.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Alkoi nyt omakin nenä kutisemaan..

Vierailija
2/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo minulla taas ei kutise ja on ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen kutinatonta. Nuo nenän kihomatosiimat sekoittaa herkästi räkään tms. Mutta jos nenä kutisee jatkuvasti niin kannattaa kokeilla, jos syy ja loppu kutinaan löytyisi yhdestä Pyrvintabletista ! Ihmettelen miksi lääkärit eivät tiedä tästä mitään T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kuvailu madoista ei kuulosta yhtään kihomadoilta

Vierailija
4/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihomadot ole mitään läpinäkyviä siimoja. Ne on valkoisia ihan "pontevia" lyhyitä matoja, aika paljon paksumpia kuin ompelulanka ja tosiaan valkoisia.

Vierailija
5/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lyhyet ja pontevat ovat luullakseni niitä urospuolisia, jotka eivät muni. Olen törmännyt niihin lasten vaipoissa. Naarat pitkiä ja ohuita ja vaipasta bongattuina valkoisempia kun nenässä olevat, mutta varmaan väri johtuu siitä, että syövät. Suolessa erilaista ravinto kuin nenässä t: ap

Vierailija
6/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomadot eivät pysty elämään ihmisen nenässä

Tämän viestin ap on Porvoosta.

Vierailija
7/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 17:08"]

Kihomadot eivät pysty elämään ihmisen nenässä

Tämän viestin ap on Porvoosta.

[/quote]

Ja syy on se, että nenässä ei ole madolle elintärkeää ravintoa eli glukoosia.

Vierailija
8/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yäh, just sopiva aloitus luettavaksi ennen ruoanlaittoa.

Vierailija
9/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole porvoosta. Eikä valitettavasti ole provo. Toivoin vaan, että joku muukin asiasta oikeesti kärsivä sattuisi paikalle ja kokeilisi itse. 

Itseäni alkoi pelottamaan ja yököttämään, että mitäs jos nämä ei olisikaan kihomatoja vaan jotain muita matoja...hyiii! Osaako joku kertoa mikä muu mato voisi olla kysessä? Matkustetaan lasten kanssa 2 kertaa vuodessa, tosin euroopassa..t:ap

Vierailija
10/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomadot syövät glukoosia: totta. Lääkärithän myöntävät kihomatojen löytyneet joillain naisilla emättimestä ja suomessakin tehkään kihomatohäätöjä emättimen alueelta. Mitä kihomadot syövät emättimessä, ei ainakaan glukoosia. Ja jos emättimessä on kihomadoille ruokaa niin sama saalis löytynee nenän onteloista. T: ap

Vierailija
11/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan aptä. Kun ollut kihomatoja. Mulla nenä kutissut. Aina sanotaan, että ei voi olla. On kuitenkin. En ole löytänyt tai erityisemmin kaivanutkaan. On lähtenyt suun kautta otetulla pyrviinillä. Tämä toistunut monta kertaa, kun lapsia paljon ja kihomatoja ollut kaikkien päiväkodisss.

Vierailija
12/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus meidän perheessä. Asiaa ei uskottu terveyskeskuksessa eikä yksityisellä. Huuhtelin nenäkannulla neljä kertaa päivässä ja lopuksi irtosi " isompi komponentti" jota en tutkinut tarkemmin. Kiitos ap tästä aloituksesta, englannin kieliltä sivuilta löysin itse vahvistusta, googlettelin pin worms nose - tai vastaavaa. Suomessa vähätellään matovaivoja, hullun paperit saa niistä kertoessa!

Vierailija
13/61 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.justanswer.com/health/0r5p7-parasites-pinworms-nose-sinus-cavities.html

Googlasin kun kiinnosti; mm. tuolla sivulla on aiheesta keskustelua. Kaikki lääkärit sanovat että tuo on erittäin erittäin epätodennäköistä. Sen sijaan kyseessä saattaa olla jokin muu loinen, tai "delusional parasitosis". 

Vierailija
14/61 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/61 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/61 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

L

Vierailija
17/61 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuo jo vuosia. Toinen sierain mennyt umpeen sen takia. Uusiutuu jatkuvasti ja niistäessä tulee kotiloita ulos.

Käsittääkseni se on eri loinen, kuin kihomato. Toistaiseksi ei ole löytynyt mitään lääkettä sen häätämiseksi. Euroopassa saa kannabisvalmisteita tähän, ja ne juuri häätävät hengitysteistä loiset pois poltettaessa.

Voivat pesiä kotieläinten keuhkoissa ja siirtyä aina uudestaan ihmisiin eli eläimetkin pitäisi hoitaa. Sama, kuin kihomadoissa.

Vierailija
18/61 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon tämän nenäkutinan liittyvän kihomatoihin. Meillä on ollut vitsauksena toistamiseen ja aina tämän nenäkutinan kanssa. Itsellä lääkkeiden teho ollut heikko, uusinta kuureja vaadittu ja rahaa on palanut. Mutta kun on mennyt ohi, nenäkin samantien lakannut kutisemasta. Minulla ei ole hajuakaan, miten tätä selitän, mutta totta se vain on!

Vierailija
19/61 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon syönyt vermoksia yhteensä 8 pilleriä. ekan jälkeen tulikin pyttyyn valkoinen "vaahto paakku", mikä lie oli. mut lääke tais jotenkin tepsiä. Siks lääkärit ei usko olevan enään kyse kihomadoista. noiden lääkkeiden jälkeen näin valkoisia suikeroita pöntössä. ihan sairasta ettei lääkärit löydä muka mitään ja taidan jo olla hullun maineessa siellä..
-46

Vierailija
20/61 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs suolinkaiset? Eivätkö ne nouse nenään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme