Mitä mieltä nimestä Riku?
Ollaan pohdittu esikoiselle nimeä, mies tykkäisi hirveästi tuosta nimestä, mutta minun suuhuni se ei oikein mahdu :/ Välillä on sellaisia kausia, että ajattelen että onpa ihana nimi! Välillä se taas kuulostaa kammottavalta.
Kommentit (35)
Rikhard, Riku
Riku, Rami, Jori ja Jyri ovat lyhenteinäkin miehekkäitä, särmikkäitä ja persoonallisia nimiä. Eivät ole lällärinimiä.
Tykkään enemmän nimestä Ricky /Riki.
Riku on kammottava nimi, Ricky ja Riki söpöjä.
Minusta se on lempinimi - porukassa Peke, Retu, Arska ja Riku.
Meidän pojan nimi on Riku. Jämäkkä nimi. Jo ekalla luokalla hänelle satoi ihastuneilta tytöitä kirjeitä.
Aikoinaan työkaverini miehineen sauvat pitkän odotuksen jälkeen adoptoida pienen suomalaisen pojan. Minulle jäi mieleen, että poika sai nimen Riku. Niinpä sitten kun kolmas lapsi, poika syntyi kahden tytön jälkeen sai Riku nimen. Meillä päin monta Ristoa alkoivat kutsumaan Rikuksi ja jotenkin se ärsytti.
anna mieluummin nimeksi vaikka muhammedi tai mahmud niin sopii paremmin sitte islam suomeen vuonna 2050.
t riku
Juopon paskaduunarin nimi. Työpaikan arvoasteikossa jossain vessaharjan ja juustohöylän välillä.
Riku taitaa olla tytön nimi Japanissa ja aasiassa. Sama Mika ja Jani.
Minusta lempinimi. En itse valitsisi. Vaikka sun mies haluaisiton, mutta jollet sä pidä, pitää teidän pohtia muita vaihtoehtoja. Vaikkapa niin, että kumpikin kirjoittaa paperille 3 vaihtoehtoa, ja katsotaan, onko yhtään samaa. Jollei, kumpikin saa poistaa toisen listalta 2, ja sit on jäljellä 2. Sitten niistä valitaan. Tarvittaessa vaikka noppaa heittämällä.
Vierailija wrote:
Meidän pojan nimi on Riku. Jämäkkä nimi. Jo ekalla luokalla hänelle satoi ihastuneilta tytöitä kirjeitä.
Ja jos ois ollut Lauri, olisivat kirjeet jääneet saamatta. Mitä tolla sun vastauksella oli kysymyksen kanssa tekemistä?
minun poika minun poika
Naapurinpoikanimi. Tai samassa korttelissa asuvan pojan nimi. Lapsinimi. Aikuinen Riku nimi tuo mieleen jonkun linnun, ehkä varis tai koiralle nimeksi Riku. Yhtä lyhyt nimi kuin Tiku. Nimi ei miestä pahenna, ellei mies nimeä.
Ransu-karvakuonon kaveri (: