Tyttäreni menee liian nuorena kihloihin! Mitä teen?
21 vuotias tyttäreni on mennyt kihloihin 25 vuotiaan poikaystävänsä kanssa. Mielestäni tyttäreni on liian nuori antamaan avioliittolupauksen. Sitähän kihlaus on. Ei 21 vuotias ole kypsä noin vakavaan suhteeseen! Olenko kamala, kun en kykene ottamaan tätä kihlausta vakavasti?
Kommentit (43)
Mikä nuori tuo nyt on. Itse menin 18v kihloihin ja 20v naimisiin - samassa liitossa edelleen ja tänä kesänä tulee 10 vuotta hääpäivästä kuluneeksi. :) Kaksi lasta ja maisterinpaperit olen tässä avioliitossa saanut väännettyä ja rakastuneita ollaan edelleen! Paljon onnellisempia ja tasapainoisempiakin kuin monet kypsemmässä iässä pariutuneet kaverimme.
ei kyllä ole lupaus avioliitosta, tai sitte lupaus siitä joskus kaaaaukana tulevaisuudessa. Tiedän eräänkin (tosin erittäin kypsymättömän) pariskunnan joka on kihloissa, molemmat päälle 20, kihlat puretaan joka riidan yhteydessä jne:D Eivätkä varmasti ole naimisiin menossa.
21 vuotias tyttäreni on mennyt kihloihin 25 vuotiaan poikaystävänsä kanssa. Mielestäni tyttäreni on liian nuori antamaan avioliittolupauksen. Sitähän kihlaus on. Ei 21 vuotias ole kypsä noin vakavaan suhteeseen! Olenko kamala, kun en kykene ottamaan tätä kihlausta vakavasti?
Onko tämä provo vai oletko kasvattanut tyttäresi pumpulissa?
minun 16-vuotias tyttäreni on kihloissa ja seurustellut poikaystävänsä kanssa vuoden.
Suunnittelevat yhteistä tulevaisuutta.
Omaani pidän hieman liian nuorena sitoutumaan mutta minkäs teet.
Sinun tyttäresi on jo ikäneito.
naimisiin tuon ikäisenä. Ja ihan oikean valinnan tein, edelleen saman miehen kanssa, onnellista perhe-elämää viettäen.
Moni 21v saa jo lapsia. Moni 21v on jo naimisissa.
Se ei ole sinun asiasi miettiä onko tyttäresi kypsä vai ei. Hän on aikuinen ja tekee omat päätöksensä ja nuolee mahdollisesti haavansa jos on tarve.
Oletko muuten ap itse ollut jotenkin hyvin hitaasti aikuistuvaa sorttia jos oikeasti olet sitä mieltä, että 21v ei ole vielä kypsä vakavaan suhteeseen?
miten tekopyhiä onnitteluja tuli. Mutta kuinka ollakkaan yhdessä ollaan vieläkin, naimisissa ja lapsia.
Toki mä ymmärrän sunkin tunteet mutta älä pilaa välejäsi tyttäreesi tuon takia
Ensilukemalta vaikuttaa ettei tyttäresi ikä ole todellinen ongelma, vaan muut asiat kihlauksessa. Onko suhde hyvin uusi juttu? Vai onko poika jotenkin ongelmallinen?
ei tietoakaan vuosikausiin jos koskaan. Älä hättäile
minä olin 20 kun menin kihloihin, 17v alettiin seurustella. Naimisiin ehdin silti vasta 27-vuotiaana (sama mies!!), kohta on oltu 20 vuotta yhdessä ja 10 v naimisissa.
Kaikki menivät sitten naimisiin vuotta myöhemmin 22-vuotiaana. Nyt 25 vuoden jälkeen kaikki nämä pariskunnat ovat edelleen naimisissa, ja ainakin ulkopuolisen silmin avioliitot näyttävät onnellisilta.
Ensilukemalta vaikuttaa ettei tyttäresi ikä ole todellinen ongelma, vaan muut asiat kihlauksessa. Onko suhde hyvin uusi juttu? Vai onko poika jotenkin ongelmallinen?
Jos tytöllä on vakiintunut suhde niin tuskin tuntuu kenestäkään liian nuorelta, mutta jos kertoo menevänsä kihloihin viikonloppuisen baarituttunsa kanssa niin varmaan moni äiti sanoisi että odota nyt jonkin aikaa. Ap:n kohdalla taitaa tapaus olla jälkimmäistä sorttia.
nyt 36-vuotiaana ollaan edelleen onnellisesti naimisissa ja kolmen lapsen vanhempia. Kyllä tyttäresi ikäinen on riittävän vanha päättämään tuollaisista asioista vai onko ongelmana mahdollisesti joku muu kuin tyttäresi ikä.
Kerros vielä että minkä ikäinen itse olet ollut mennessäs kihloihin ja naimisiin yms...
Minä olin 18 kun menin kihloihin mieheni kanssa 1 kuukauden tuntemisen jälkeen ja vuoden päästä sybtyi esikoisemme ihan suunitellusti, ristiäisissä mentiin naimisiin ja nyt ollaan oltu yhdessä 13 vuotta ja kolmas lapsi syntyy näinä päivinä.
Meillä molemmilla on työt ja asiat ihan mallillaan.
ja purin kihlauksen 20 v.
Älä skitsoo siellä turhasta
Me olimme mieheni kanssa 21- ja 22-vuotiaat kihlautuessamme. Naimisiin mennessämme mieheni oli 24-vuotias, minä 25.
Olisipa surullista, jos jommankumman vanhemmat olisivat tuolloin suhtautuneet tavallasi. Olisi ehkä aiheuttanut myöhemminkin ongelmia anoppisuhteelle puolin ja toisin. Olemmehan olleet yhdessä jo 11 vuotta ja naimisissakin viisi.
Yritä ymmärtää, että 21-vuotias on jo aikuinen, vaikka kovin nuorelta varmasti tuntuukin. Näin jälkikäteen en voi olla kuin iloinen siitä, että meidän kihlauksemme otettiin hyvin kannustavasti vastaan. Liittomme on hyvin onnellinen.
Oltiin tunnettu kuukausi. Puoli vuotta myöhemmin mentiin naimisiin. Ensi kuun lopussa vietämme 28v hääpäivää.
Nyt olen ollut jo melkein 18 vuotta naimisissa saman miehen kanssa.
nuorena naimisiin menneitä. Kummallista, kun omassa tuttavapiirissäni ei sellaisia ole ollenkaan. Omista lapsista osa on parikymppisiä, ja he tuntuvat tietysti tosi nuorilta, mutta ei se kihloihin meno mitään vaarallista ole. Ei kannata olla huolissaan. Nuoret elävät omaa elämäänsä ja siinä äiti voi vain olla tukena tarvittaessa.