Mistä olet kateellinen ja kenelle?
Minusta kateus on ihan luonnollista. Se joka väittää ettei koskaan ole kateellinen, valehtelee.
Kommentit (49)
upea lauluääni ja taito laulaa, muuten musikaalisuus, kuvataiteellinen lahjakkuus jne.
NÄitä ihmisiä ihaillaan ja pidetään muita parempina ja kiinnostavampina vaikka eivät ole mitenkäään ansainneet syntymälahjaansa.
että voisitte itsekin päästä samaan, mutta se vaatisi vähän viitsimistä ja ahkeruutta sen sijaan jää tukehtumaan kateuteensa. ;=)
- rikkaita (samaa mieltä kuin yllä ollut kirjoittaja: mielelläni testaisin väitteen Raha ei tee onnelliseksi)
- luonnonkauniita (olisi ihanaa lähteä ihmisten ilmoille ilman että sitä edeltää tunnin ehostus, föönaus, tuunaus, kampaus...)
- sosiaalisia (viihdyn tällaisena yksinäisenä mörkönäkin, mutta yleinen ihanne pistää kadehtimaan laajan ystäväpiirin omaavia suulaita yksilöitä)
Nuorille äideille (20-28) Itse olin yli 30v saadessani esikoisen.
Olisin itsekin halunnut olla nuori äiti. En voi sille mitään, mutta koen puistoissa heitä nähdessäni alemmuuskompleksia. :(
Nyt rehellisesti myönnän... :(
Kateuden tunteet ovat varmasti inhimillisiä. Avainkysymys piilee siinä, kuinka osaat niitä käsitellä. Jos ei pysty suomaan toisille hyvää, tulet surulliseksi toisen elämän hyvistä asioista, haluat varastaa/tuhota toisen hyvän, kateuden tunteesi johtavat kilpailuun, toisten vähättelyyn tai matkimiseen, sinulla on todellinen ongelma. Silloin kysymys on siitä, että et osaa tunnistaa ja käsitellä tunteitasi oikein. Siihen kannattaa hakea apua vaikka terapiasta, jossa terapeutti voi antaa välineitä tunnistamaan asioita, joita ei itse näe/ymmärrä.
herätä iho heleän kuulaana ja pikkupesun jälkeen lähteä töihin posket hehkeänä ja raikkaina
- ystävän komeasta, rikkaasta ja tyylikkäästä miehestä
- toisen kaverin fiksuista lapsista
- naapurin ihanasta talosta
- toisen naapurin anopista, joka käy joka päivä hoitamassa lapsia ja laittamassa ruokaa naapurissa ja tekee pihahommatkin
- tuttavan upeasta luksushuvilasta
jne jne
Saa kaupungilta palkkaa hoitamalla omia lapsia kotona koska on pph ja ottanut yhden hoitolapsen lisäksi, maksatta ja haetuttaa äidillään ruokaostokset, mies kantaa palkkaa sisään ja tekee kotityöt oman työnsä jälkeen, sekä hoitaa lapsia kun rouva lähtee harrastuksiin.
Hänellä on pokkaa pyytää keneltä tahaansa palveluksia tai rahaa periaatteella ettei niistä voi kieltäytyä.
Uskomaton, omaisinpa samanlaisen kyvyn manipuloida ihmisiä.
Ihmisten olisi aika oppia, että ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa. Itsekkin elän periaatteella, että kaikki ovat täällä auttamassa minua. (: Jos tarvitsen apua tai rahaa niin pyydän, mitä sitten jos tulee "ei"? Jos haluan suudella niin kysyn, että "olisitko halunnut suudella?", jos haluan pillua, niin teen senkin selväksi. Mikäli haluan kyydin kello 3. yöllä, niin soitan kaverille onnistuuko.
Hyväksyn myös, jos minulle soitetaan jos kännykässä sattuu olemaan äänet päällä. Välillä jopa lähden auttamaankin niitä jotka ovat jeesineet minua.
Toisten ihmisten "manipulointi" ei monesti ole mitään muuta kun sitä, että tekee selväksi, että tästä kummatkin voivat hyötyä jossain määrin. Joskus kun ei ole mitään annettavaa toiselle, niin pitää vähän soveltaa. (:
Ihminen joka ei ikinä kysy minulta apua tai hyvän veljen palveluksia missään, on minusta vähän hassu. Tottakai kannattaa auttaa ja tulla autetuksi???
Saaristomökkien omistajia kadehdin. Semmonen ois ihana.
minua kun väsyttää ihan vimmatusti ja melkein aina. Ehkä heinäkuun puolella ehdin sitten nukkua ja levätä kunnolla..
vaikka syövät mitä, mutta eivät ole ruipeloitakaan.
Sellaisille ihmisille joilla on silmää laittaa kaunis koti.
Ja niille joilla on vaikka kuuden viikon kesäloma.
muhkeaa pankkitiliä
mutta olen kateellinen siitä että on ollut mahdollisuus hankkia sellainen omistusasunto missä oikeasti viihtyy, ja sellaiselta alueelta kuin haluaa, eikä ole tarvinnut rajata hankintaa rahan takia! Haluaisin kerrankin asua asunnossa missä on tilaa, toiminnallisesti hyvä asunto, pinnat remontoitu oman maun mukaan, ja sijainti sellainen kuin oikeasti haluaisin.
Olen myös kateellinen ihmisille joilla on rahaa sisustaa se oma koti sellaiseksi kuin haluaa. Itselläni on valitettavan kallis maku, mutta rahavarannot eivät vain anna mahdollisuutta kuin tyytyä Ikean bulkkituotteisiin.
Olen myös ollut kateellinen ihmisille jotka ovat luonnonkauniita. Itse olen ruma. Kauniiden elämä on vain niin paljon helpompaa kuin oikeasti rumien. Rumaa ihmistä halveksitaan, hänen täytyy itse ansaita käytöksellään toisten "arvostus". Ja helppohan se on kauniina parinhankinta. Rumana niin paljon vaikeampaa, kun ei itse kelpaa kellekään, tai sitten joillekin omituisille hiippareille (kokemusta on!).
kateellinen kaikille niille joilla on työpaikka ja rahatilanne kunnossa. En ole kateellinen edes rikkaille, mutta noi kaksi mainitsemaani saa kateuden nousemaan.
Vapaudesta tehdä sitä mitä lystää välittämättä toimeentulosta! Tuo on myös elämäni prioriteetti numero 1.
mutta olen kateellinen sellaisista asioista mitä minulla itsellänikin on?! MIKSI!? Olen viime ajat pohtinut asiaa ja todennut että itseltäni ei oikeastaan puutu mitään, mistä olen toisille kateellinen? Osaako joku analysoida, mitä tällainen on?
Ihmisten olisi aika oppia, että ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa. Itsekkin elän periaatteella, että kaikki ovat täällä auttamassa minua. (: Jos tarvitsen apua tai rahaa niin pyydän, mitä sitten jos tulee "ei"? Jos haluan suudella niin kysyn, että "olisitko halunnut suudella?", jos haluan pillua, niin teen senkin selväksi. Mikäli haluan kyydin kello 3. yöllä, niin soitan kaverille onnistuuko.
Hyväksyn myös, jos minulle soitetaan jos kännykässä sattuu olemaan äänet päällä. Välillä jopa lähden auttamaankin niitä jotka ovat jeesineet minua.
Toisten ihmisten "manipulointi" ei monesti ole mitään muuta kun sitä, että tekee selväksi, että tästä kummatkin voivat hyötyä jossain määrin. Joskus kun ei ole mitään annettavaa toiselle, niin pitää vähän soveltaa. (:
Ihminen joka ei ikinä kysy minulta apua tai hyvän veljen palveluksia missään, on minusta vähän hassu. Tottakai kannattaa auttaa ja tulla autetuksi???
pelkkä läheisten tyhjäksi pumpaaminen ilman mitään vastiketta.
Olet hienon tien alussa. Kyllähän meiltä oikeasti aina "puuttuu jotain", mitä muilla on. Oikeasti suurin osa asioista on sellaisia, että kun ne saa niin ei sitä jaksa kauaa olla innoissaan kun on jo seuraava juttu kiikarissa.
Näet jo jonkun verran. Kun osaat esittää tuon kysymyksen, niin kohta lakkaat todennäköisesti kadehtimasta. Kai tuo johtuu osittain siitä, että näemme monien elämästä vain ne parhaat puolet ja alitajuisesti luulemme, että se on aina tuollaista. Eihän se ole. Ei tosiaankaan. Haluaisimme siis elää siinä unelmassa jossa KUVITTELEMME muiden elävän, ja sen takia kadehdimme kun itsellä on vaan arkea.
Ihan perusomakotitalon haluaisin. Omaa rauhaa ja tilanteen, jossa oma perhe voi päättää talonsa asioista itse (vertaa taloyhtiöön). Vain rahasta on puutetta.
eivätkä liho. Siskoni on sellainen. Makaa sohvalla ja mättää sipsejä ja suklaata ja on tosi hoikka tekemättä asian eteen mitään.
Minulla joka herkkupala näkyy kropassa. Koko elämä ollut yhtä syömisen kyttäämistä ja painon kanssa tappelemista.