Miksi te äidit ette urheille esim salilla? Useissahan on jopa ilmainen lastenhoito.
Ainakin täällä Tampereella on monella salilla, ja uskompa että muissakin kaupungeissa löytyy, joten sitä ei ainakaan voi käyttää tekosyynä, ettei saisi lapsia treenini ajaksi hoitoon.
Ja ryhmäliikuntatuntejakin on moneen makuun kevyemmästä treenistä kovaan.
Kommentit (49)
Ei sitten kiinnosta pätkääkään kaikenmaailman salit ja ryhmäliikunnat. Mieluiten hyötyliikun omassa puutarhassani happea haukaten ja lapsikin saa leikkiä vieressä:)
Onhan noita lapsiparkkeja saleilla joo. Mutta kun lapsi on arkisin ensin yhdeksän tuntia hoidossa, ei tule mieleenkään laittaa lasta enää enempää vieraiden hoitoon.
lapset ei jaksa ajaa kummosia matkoja pyörällä eikä paikkakunnallamme ole kunnollista bussiliikennettä että pääsisi kulkemaan. Lapsiparkki on vain yhdessä paikassa eikä sinnekään huolita kehitysvammaista lasta
Oletko sinä sitten meäiti vai mikä?
Minä liikun salilla tai oikeammin treenaan salilla. En tarvitse lastenhoitoa, koska on isäkin olemassa lapsilla.
Lisäksi harrastan uintia ja juoksua ja pyöräilen työmatkat. Liikuntaa tulee viikkoon n. 15 tuntia.
Sitä paitsi, kuntosalikortit, mitä lie onkaan, maksaa ihan liikaa.
lapsi syntyi -06 lokakuussa ja juoksin maratonin keväällä -07. ennen synnytystäkin ja raskautta tietysti liikuin. nyt toinen tulossa ja urheilen edelleen. Viime vuonna vielä viisi suomenmestaruus mitalia plakkarissa omassa lajissa, joten älä siellä yhtään ole muita parempi äitee ;D
Ei todellakaan ole varaa maksaa kalliita kuukausimaksuja.
ja meidän 6v tykkää tosi paljon olla noissa leikkipaikoissa treenin ajan. Usein jätän sen kyllä isänsä kanssa kotiin, mutta usein kysyy, saako lähteä mukaan. Joten ei ainakaan sen mielestä ole mistään vastenmielisistä paikoista kyse.
Salijäsenyys maksaa aika paljon ja täällä isossakin paikassa (Sello Espoossa), on lastenhoito vain tiettyinä aikoina päivällä. Jos lapsi kakkii vaippoihinsa, pitää keskeyttää tunti ja takaisin ei voi mennä. Että ei houkuta ainakaan pienen lapsen kanssa mennä.
nuo kalliilla saleilla käyvät pissismammat on yrjöttäviä. Ostaa lenkkarit kaupasta ja baanaa riittää kun kotonta ulos astuu... maksaa noin 100 euroa/kesä = uudet lenkkarit kesäksi. ja jos talvella haluu jatkaa niin sitten voi hommata vaatetta vähän enemmän ja nastalenkkarit.
nuo kalliilla saleilla käyvät pissismammat on yrjöttäviä. Ostaa lenkkarit kaupasta ja baanaa riittää kun kotonta ulos astuu... maksaa noin 100 euroa/kesä = uudet lenkkarit kesäksi. ja jos talvella haluu jatkaa niin sitten voi hommata vaatetta vähän enemmän ja nastalenkkarit.
Niin, noita on kaikista isoimmissa kapungeissa, mutta menepä mihin tahansa Tamperen lähikaupunkiin, niin ei varmasti ole! Täälläkin vain joku räkäinen sali, joka on auki joskus ja jouluna.
Jos kävisin liikunnan jälkeen suihkussa, niin heti joku itseään kunnioittava kiitoradan omaava ottaisi majavastani kuvan ja laittaisi sen tänne av:lle naurettavaksi.
Siksi.
kaupungeissa on kuntosaleja, joissa on monipuolinen tarjonta ja lapsiparkit, mutta kun "meitä äitejä" asuu joka puolella Suomea! Olisin tosi onnellinen, jos täälläkin olisi semmoinen (tosin lapsiparkkia en henk.koht. kaipaa), mutta kun EI OLE.
Eikä se ole monelle niin yksinkertaista, vaikka tarjontaa olisikin. Monella vars. työäidillä vastaan tulee ajankäyttö, monella myös raha.
Seuraan urheilua aika tiiviisti ja itsekin urheilen.Olis kiva tietää, harrastetaanko samaa lajia. Sm-mitaleille en ole itse kyllä päässyt.
lapsi syntyi -06 lokakuussa ja juoksin maratonin keväällä -07. ennen synnytystäkin ja raskautta tietysti liikuin. nyt toinen tulossa ja urheilen edelleen. Viime vuonna vielä viisi suomenmestaruus mitalia plakkarissa omassa lajissa, joten älä siellä yhtään ole muita parempi äitee ;D
Lastenhoito voi olla ilmainen, mutta se salimaksu ei todellakaan ole ilmainen. Ei minulla ainakaan ole pokkaa maksattaa miehellä kalliita salimaksuja.
Ei sitten kiinnosta pätkääkään kaikenmaailman salit ja ryhmäliikunnat. Mieluiten hyötyliikun omassa puutarhassani happea haukaten ja lapsikin saa leikkiä vieressä:)
Lisään tähän vielä koiran kanssa kävelylenkit. No, mun lapset on jo niin isoja ettei niitä oikein kehtais viedä lapsiparkkiin (yläkoulussa...)
En tajua, miten ketään kiinnostaa noin paljon (kuin ap:tä) toisten ihmisten salilla käymättömyys.
Ei minulla ainakaan ole pokkaa maksattaa miehellä kalliita salimaksuja.
Mun mies ainakin maksaa mielellään sen vähän yli 600€ vuodessa mun salijäsenyydestä, koska haluaa että pidän itseni kunnossa ja voin sekä henkisesti että fyysisesti niin paljon paremmin kun urheilen.
Järjestää jopa aikaakin siihen olemalla lasten kanssa kun käyn salilla väh. 4 X vko ja paritkolmet iltalenkit vielä viikossa päälle.
Siksi.