Ope/LTO/lastenhoitaja, oletko koskaan ihastunut lapsen isään?
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että oletko koskaan ihastuneet päiväkotisi tai luokkasi lapsen isään? Etenikö ihastus mitenkään?
Kommentit (26)
omalla luokallani olevan lapsen äitiin. Pitkään olimme vain ystäviä ja ystävyys eteni suhteeseen asti hyvin hitaasti. Kumpikaan ei ollut suhteessa kun aloimme seurustella. Nyt olemme olleet jo vuosia yhdessä. Muistan hyvin miten pysäyttävältä tuntui sinä hetkenä kun näin hänet ensimmäistä kertaa, vaikka olin siihen päivään mennessä jo pitkän uran tehnyt ja tavannut lukuisia oppilaiden vanhempia.
Jos kyseessä on aikuiset, harkintakykyiset ja nimenomaan vapaat ihmiset, niin en näe tilannetta mahdottomana tai varsinkaan vastenmielisenä, sillä kyseessä on kuitenkin kahden aikuisen ja keskenään tasa-arvoisen ihmisen muodostama parisuhde.
Mutta ihastuminen olisi askel pidemmälle, enkä ole sitä koskaan ottanut. Olen naimisissa onnellisesti ja olisihan se ammatillisesti vähintäänkin arveluttavaa.
Mielenkiintoinen aihe. Olen itse ihastunut oppilaani isään ja tiedän tunteen olevan molemmin puolinen. Koen vaan työmoraalisesti väärin aloittaa hänen kanssaan mitään vaikka vaikeata onkin.
En, minulla on jo mies enkä ole töissä viemässä kenenkään toisen miestä tai jättämässä omaani. Olen siellä kasvattamassa ja opettamassa lapsia. En pitäisi edes ammattieettisesti oikeana alkaa säätämään asiakasperheen kanssa jotain.
Mitä, jos molemmat ovat vapaita, niin miksi se olisi väärin? Ammattietiikkako estää rakkauden?
naimisissa olevat perheenisät on muutenkin ihan turn off, en koskisi pitkällä tikullakaan. Lisäksi omaan ammattietiikan, joten ei kiinnosta. Yhtään.