Mihin koira loman ajaksi hoitoon?
Ollaan lähdössä viikoksi lomalle, ja nyt on ongelmana että mihin alle vuoden ikäinen koira laitetaan...
Koira on rodultaan vielä rottweiler, monet kammoksuu tuota eikä uskalla viikoksi ottaa, vaikka ihan pentu vielä onkin.
Mihin te laitatte koiranne loman ajaksi hoitoon?
Jos joku haluaa ottaa Helsingin alueelta kiltin ja suloisen rotikan viikoksi hoitoon kesäkuun lopussa, niin ilmoittele! :)
Kommentit (31)
niinkuin joku edellä mainitsi lemmikkipassista, olisi se juurikin tässätapauksessa tarpeen. Kyseessä vaativa rotu?, ainakin joillekin, kai. Kuten ed.mainittiin tärkeysjärjestys on a ja o. En myöskään itse jättäisi lemmikkiäni osaamattomien käsiin, en edes päiväksi. Kokemusta on ja koirian enemmän kuin 7, niin ,heh.
Niistä kaksi hovawartia, eli ei mitään pikkuisia, ja yksi sekarotuinen löytökoira, säkä n. 45cm.
Meillä on periaatteena, että emme mene minnekään, minne koirat eivät ole tervetulleita. Koirat ovat meille perheenjäseniä ja kaikki tuttavamme tietävät sen. Ja lisäksi koiramme myös osaavat käyttäytyä kaikissa tilanteissa (lue: ne on koulutettuja), joten ne eivät aiheuta kaaosta.
Poikkeuksena on yksi sukulaisperhe, jossa on allergiset lapset, heille mennessämme majoitumme joko asuntoautoon tai mökkiin. Muualla koirat kulkevat siis mukana. Lähtiessämme tarjoudun aina imuroimaan ja pyyhkimään lattiat. Jos on kyseessä jotku juhlta, joissa viivymme vain pari tuntia, koirat jäävät kotiin. Tai jos juhlat kauempana, lenkitän koirat oikein kunnolla ja sitten ne nukkuvat autossa juhlien ajan
Jos hankkii koiran, niin pitääkö heti tehdä ulkomaanmatkoja. Ap:lla on alle vuoden ikäinen koira, joten minusta voisi reissut ilman koiraa jättää väliin.
Meillä reissataan joko koiran kanssa tai sitten hankitaan ennen matkan varaamista jo koiralle hoitaja. Muutenkin kun on tuollaisen vaativan koirarodun itselleen valinnut, niin voinee unohtaa 10 vuodeksi ulkomaanmatkat, jos ei omaa hoitajaa joka tuntee ko. rodun.
Kyllä ihmisten nyt vaan pitäisi tajuta, että kun lemmikin hankkii, niin jostain asioista voi joutua luopumaan.
Perheessämme ollut aina koiria, myös pari rotikkaa. Yhden kerran ollut koira hoitolassa ja sai kennelyskän. Itse ottaisin hoitajan kotiin. Esim. dogsitter 4h kerhosta tai joku muu tuttava.
Tässä kuussa on avattu uusi sivusto! Sivustolla lemmikkien omistajat, kuten esim. koiranomistajat voivat hakea lemmikkien hoitajien ilmoituksia. Hoitajat jättäkää itsestänne ilmoitus, omistajat löytäkää hyvä hoitaja lemmikillenne.
Erilainen hoitomuoto myös tarjolla! Voin henkilökohtaisesti suositella! :) www.elaintenhoitaja.fi
Koirahoitola Hölsö - meillä koira aina siellä- hyvä paikka- viimeksi eu meinannut edes autoon tulla- eli se kertoo jo paljon.Labbis meillä 9kk.
Hei
Voisitte tuoda minulle. Olen 10.2023 alkaen hoidan eri koiria. jos teidän koira on lasten kanssa ystävällinen niin tervetuloa.
Minulla on 2 lasta.
Vaikka kirjoittakaa Instagramissa @ohmero
nyt jo tullut monta hoitopaikka tarjousta, eikä susta kuulu mitään.