Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkärin tehtävä tarjota sairaslomaa vai pitääkö sitä pyytää.

Vierailija
04.06.2012 |

Minä aina jännitän sitä lääkärissä käyntiä niin, etten muista pyytää sairaslomalappua. Mulla on vain päällimmäisenä mielessä se, että vaiva pitää saada hoitoon.

Aloin nyt sitten miettimään ihan vain periaatteellisella tasolla, että onko lääkärin tehtävä määrätä sairaslomalle (kun en esimerkiksi tällä hetkellä voi kävellä polven vuoksi) vai onko potilaan tehtävä pyytää sairaslomaa.

Kun siis mullakin on tilanne, että polvea pitäisi oikeasti lepuuttaa n. viikon ajan. Niin mietin vain asiaa ilman suurempia intohimoja. Mun pitää oikeasti opetella pyytämään se sairaslomalappu, ettei tarvi useammin tehdä kuten tänään, että piti soittaa perään sen lapun vuoksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääkäri voi tietää tarkkaan työnkuvaasikaan että miten sairautesi tai vammasi haittaa työntekoa. Ei kaikki sitä sairaslomaa niin haluakaan, itse esim. olen käynyt koko ajan töissä mm. vesirokon ja jännetupentulehduksen kanssa. Lääkäri kysyi molemmissa tapauksissa että tarvitko sairaslomaa ja minä totesin että en. Mun homma kun on sellainen että on toisaalta kevyt istumatyö ja toisaalta ei niitä mun projekteja kukaan edistä jos minä sairaslomailen joten ne hommat vaan kaatuu päälle kiireisempänä saikun jälkeen.

Vierailija
2/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvissä tapauksissa muista itsekin ehdottaa. Toisaalta esim polvikipu ei kaikkia töitä estä. Kirjoita itsellesi asiasta muistilappu ja pidä sitä kädessä vastaanotolla. Ei muuten ole yhtään noloa. Moni jännittää lääkärissä sen verran etteä unohtaa kysyä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalainen ei osaa enää kirjoittaa (:

3

Vierailija
4/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se paranemisen kannalta on olennaista, tai jos vamman takia ei töitä pysty tekemään. Yleensä jos loma jää ehdottamatta, en ole katsonut sitä tarpeelliseksi tai henkilö ei ole töissä. Mutta tämä on varmaan myös hyvin lääkärikohtainen asia, ja joskus kiireessä voi ihan rehellisesti muilta asioilta unohtuakin.

Vierailija
5/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä se lääkäri sairaslomaa kirjoittaa, jos katsoo sen tarpeelliseksi.

ap

Vierailija
6/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin molemmat käteni kun niiden pälle kaatui kiehuvaa vettä kattilasta. Menin ensiapupolille jossa ne laittoivat voidetta ja käärivät kädet siteisiin. Olen IT-alalla, mutta koska palovamma ei ollut sormenpäissä, en älynyt pyytää sairaslomaa, eikä sitä määrätty. Vaikeus ei ollut tehdä töitä vaan päästä töihin. En voinut mennä töihin jonne matka oli 15 knm koska oli talvi enkä saanut käsineitä käsiini, ja siteet estivät myös autolla ajoa. Lopputulos: Siteet alkoiva thiertää niin että palohaavat tulehtui ja paheni ja vasta sitten sain sairaslomaa.

Vierailija
7/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jäisinkin sairaslomalle, itse ajattelin, että miksei, kun ei parane kuitenkaan koskaan kuntoon, ja

nyt ollaan eläkkeellä!

Tietysti tämä on äärimmäinen tapaus, mutta kuitenkin!

Vierailija
8/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka määräsi särkylääkettä ja lähetteen erikoislääkärille. Erikoislääkäri laittoi mut 3 viikon sairauslomalle. Sen jälkeen myös työpaikkalääkäri on myöntänyt sairauslomaa, ihan puhelemitsekin välillä. Mutta itse olen pyytänyt lomaa, tai lääkäri on kysynyt, koenko olevani työkykyinen. Välillä olen ollut, välillä en.Olen kyllä ollut lähinnä töissä. leikkaus syksyllä edessä.

Vierailija
9/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä lopuksi, että millaisia työtehtävät ovat ja kirjoittaa sitten sairauslomaa, jos sairaus työnteon estää.

Käytännössä kuitenkin on vain pakko opetella itse aina huolehtimaan tuosta, jos ei muuten niin kirjoita vaikka joku muistilappu mukaasi ja pidä sitä koko aika kädessä.

Vierailija
10/10 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olette NORMAALISSA työpaikassa, jossa saa olla 3 päivää pois omalla ilmotuksella ilman idioottimaista lappubyrokratiaa.

En ole koskaan tajunnut, miksi on parempi soittaa lääkärille ja ilmoittaa olevansa paskataudissa, (jolloin lääkäri kirjoittaa lappuun "potilas ilmoittaa olevansa paskataudissa"), kuin soittaa asia suoraan työnantajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä