Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi no koulunumerot on niiin iso juttu joillekin?

Vierailija
04.06.2012 |

Toiset ei ole tyytyväisiä mihinkään, vaikka todistuksen keskiarvo olis 9,9, mutta kun se ei ole se kymppi!

Toiset leuhkii lastensa numeroilla tyyliin, että kymppejä vaan satelee ja "me" ollaan parhaita, vaikka lapsi ne numerot saakin.

Mä oon aina sanonu mun tytölle, että ne numerot ei ole niitä tärkeimpiä. Asenne on tärkeä. Täytyy olla vähän "peppimäisyyttä", eli ei turhista kitistä.

Ei tarvi ottaa niin hiton vakavasti kaikkea ja reiluus ja rehellisyys on aika kova juttu.

No tyttöni on nyt menossa viidennelle, keskiarvo 7,6, kavereita hurjasti, mutta ei kuitenkaan ole mikään pintaliitopissis.

Ei valkkaa kavereitaan, eikä jätä ketään yksin. Opet tykkää ja tyttönikin viihtyy. Sitäpaitsi meidän vanhempien mielestä 7,6 oli vallan loistava! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan ja lapsi menee kuudennelle. Minusta tärkeää on , että lapsi selkeästi ymmärtää asiat, eikä missään aineessa ole isompia ongelmia. Aina ei koenumerot ole mitenkään hyviä, mutta lapsi itsekin tajuaa virheensä ja tietä mikä meni pieleen ja miksi. tai mikä meni hyvin.

Vierailija
2/7 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut numeroarvostelun jo kolmannelta luokalta lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytön ka. 9,2 ja on paljon kavereita, kivat harrastukset ja tyttö on fiksu ja välittävä ystävä.

Vierailija
4/7 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan lukihäiriöisen lapsen äitinä olen todellakin joutunut itsekin jotain tekemään niiden eteen... Eli ei homma tälläisissa perheissä mene niin, että lapsi lukee itse kokeeseen ja sitten ehkä vähän kuulustelen edeltävänä iltana. Puhumattakaan siitä sinnikkyydestä, jolla on saatu koulu järjestämään tuki/erkkaopetusta.. Mutta ei siitä sen enempää, on vaan niin mahtava tunne, kun lapsi onnistuu ja saa kasin kokeesta ja vielä todistukseenkin hyvät numerot. Kolme vuotta sitten oltiin kuitenkin tilanteessa, jossa opettaja olisi halunnut jättää hänet luokalle, kun ei kuulemma tule selviämään seuraavasta vuodesta. Onneksi ei suostuttu :)

Vierailija
5/7 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytön ka. 9,2 ja on paljon kavereita, kivat harrastukset ja tyttö on fiksu ja välittävä ystävä.

Etteikö voisi olle hyvä koulussa ja muutenkin kaikin puolin ihana, mutta joillekin vanhemmille esim. 9 todistuksessa on valtava pettymys. Mitä tällainen vanhempi haluaa viestittää silloin lapselleen? Vanhemmat vaativat kokoajan täydellisyyttä ja lapsella paineet kasvaa. Miksi kasi tai ysi ei riitä?

Ne lapset joille koulu on oikeasti helppoa ja saa niitä kymppejä pahemmin ahkeroimatta, niin se on ihan ok, mutta entä ne lapset jotka pelkää viedä ysiä kotiin? Voi raukkaparat.

Ne käyttää kaiken vapaa-aikansa läksyihin ja kokeisiin lukemiseen. Niillä on suurimman osan ajasta pinna kireällä ja ystävät lähinnä pelkäävät niitä.

Miksi lapsi ei saa olla lapsi, tietty pienellä ohjaamisella, mutta ilman turhaa kireyttä ja painostusta?

Vierailija
6/7 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan lukihäiriöisen lapsen äitinä olen todellakin joutunut itsekin jotain tekemään niiden eteen... Eli ei homma tälläisissa perheissä mene niin, että lapsi lukee itse kokeeseen ja sitten ehkä vähän kuulustelen edeltävänä iltana. Puhumattakaan siitä sinnikkyydestä, jolla on saatu koulu järjestämään tuki/erkkaopetusta.. Mutta ei siitä sen enempää, on vaan niin mahtava tunne, kun lapsi onnistuu ja saa kasin kokeesta ja vielä todistukseenkin hyvät numerot. Kolme vuotta sitten oltiin kuitenkin tilanteessa, jossa opettaja olisi halunnut jättää hänet luokalle, kun ei kuulemma tule selviämään seuraavasta vuodesta. Onneksi ei suostuttu :)

lukihäiriö ja oppimisvaikeus ja on pienluokalla.

AP

Vierailija
7/7 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän itselläkin tuntuu välillä pahalta, kun muut hehkuttaa 9,8 k.a:n todistuksia lapsillaan kun itse tietää ettei oma lapsi saa sellaista ikinä. Meille 8 on kymppi! Ja ollaan kyllä siitä ylpeitä :)

lukihäiriö ja oppimisvaikeus ja on pienluokalla. AP