Tämä lapsi-inho on aika uskomatonta Suomessa
Lapsia tunnutaan pitävän ihan kakkosluokan kansalaisina. Valitetaan miten kaikki muut juhlat (aikuisten kännijuhlat?) ovat kiinnostavia mutta jonkun puolitutun lapsen synttärit vaan ei kiinnosta...
Valitetaan kun lapsia istuu ravintolassa tai lentokoneissa jne.
Menkää itseenne mokomat suvaitsemattomat ruikuttajat! Lapset sentään osaavat olla aitoja toisin kuin te aikuiset teeskentelijät ja selän takana paskanjauhajat!
Kommentit (70)
eivät ainakaan olleet "muutama tekopirteä tunti", vaan rennot, hauskat aikuisten juhlat, joita kiiteltiin kovasti.
Tai ei ne lapsivapaat olleet, oli siellä meidän oma lapsi ja siskon lapsi alkuillasta. Ei ollut mitään lapsikieltoa erikseen, kaikki vain olivat tulleet paikalle rentoutumaan. Sukulaisetkin.
Vain moukat eivät kiittele, mutta ei se tarkoita että oikeasti oltaisiin sitä mieltä. Kuuluu vaan tapoihin ja olla kohteliaita. Juhlissa ei näytetä nyrpeää naamaa ja pahoiteta kutsujien mieltä.
Itse viihdyn häissä hyvässä seurassa, mutta en kyllä yleensä sen kummemmin häiden vuoksi. Yleensä on mukava olla vain niitä kavereita, joilla ei ole häissä muuta roolia kuin juhlia, erityisesti silloin jos mukana on muita kavereita joiden seurassa olla.
ja ihan omin silmin olin näkevinäni että ihmisillä oli siellä hauskaa. Kuulemma vielä senkin jälkeen kun itse simahdin, mutta varmaan ihan kohteliaisuudesta jäivät juhlimaan!
Pentulauma, räkänokka, lapsivaara? Ja olet siis hedelmöityshoidoissa... Joillekin ei vaan ole tarkoitettu sitä että saa oman lapsen..
]
Samoin sellaiset jotka mm. työpaikalle tullessaan vauvojaan näyttämään, tunkevat pieniä vauvojaan väkisin työkaverin syliin, eivät ole oikein mukavia.
Uhh joo, tämän allekirjoitan. Mitä tekemistä lapsilla on työpaikalla? Ymmärrän, että äippä haluaa tulla välillä ihmisten ilmoille moikkaamaan työkavereita, mutta onko pakko AINA ottaa se pentulauma mukaan? Ja tahdittominta se on minusta silloin, kun työkaveri tulee ja tunkee syliini oman räkänokkansa, vaikka tietää minun olleen jo viisi vuotta hedelmöityshoidoissa. Pakenen aina jonnekin takakoppiin, kun havaitsen työpaikalla lähestyvän lapsivaaran.
Niin, ja jotenkin muiden mielestä minä tietysti haluan pitää kaikkia maailman paskahousuja limanokkia sylissäni, koska haluan itsekin lapsen? Jos työkaveri on kolmatta kertaa äitiyslomalla sinä aikana, kun tietää minun yrittäneen lasta, on minusta häneltä aika ikävää tulla työpaikalle ja tunkea jokainen oma palleronsa vuoron perään minun syliini. Tyyliin "minulta tämä onnistuu, ai etkö sä VIELÄKÄÄN ole raskaana"...
vilpittömästi iloinen, ettei sinun kaltaisesi mulkku ole lapsia saanut, ja toivottavasti ei tule saamaankaan.
Lähdenkin tästä pussailemaan omia kolmea limanokkaani. Multa kun tuo lasten tekeminen onnistuu. Tulee vieläpä oikein priimakamaa.
pitävä aikuinen ihminen haukkuu toista ihmistä, lasta, räkänokaksi ja kakaraksi. Mutta meitä tosiaan on moneen junaan.
t.Maiju
eräiltä meiltä se lapsenteko vaan onnistuu ja uskon että jumala karsii epäkelvot yksilöt pois eivätkä nämä voi lisääntyä. Juuri sellaiset jotka haukkuvat toisten lapsia limanokiksi pennuiksi.
eräiltä meiltä se lapsenteko vaan onnistuu ja uskon että jumala karsii epäkelvot yksilöt pois eivätkä nämä voi lisääntyä. Juuri sellaiset jotka haukkuvat toisten lapsia limanokiksi pennuiksi.
Useimmiten sellaiset, joiden vanhemmat myös ovat vastenmielisiä.
On jeesustelua väittää muuta.
Itse en kyllä keksi mitään syytä miksi pitäisin lapsista. Eläimistä kyllä pidän, ja aion "isona" pitää huolta monesta eläimestä, ehkä jopa luomutilasta. Mutta lapsia en voi sietää, kimeä ääni, tyhmyys, kykenemättömyys pitämään itsestään huolta, tapojen puute, kehittymättömyys, kovat äänet... Puistattaa ajatuskin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 11:34"]
Itse en kyllä keksi mitään syytä miksi pitäisin lapsista. Eläimistä kyllä pidän, ja aion "isona" pitää huolta monesta eläimestä, ehkä jopa luomutilasta. Mutta lapsia en voi sietää, kimeä ääni, tyhmyys, kykenemättömyys pitämään itsestään huolta, tapojen puute, kehittymättömyys, kovat äänet... Puistattaa ajatuskin.
[/quote]
Nuohan kaikki ovat kasvatuskysymyksiä ja riippuvat vanhemman kyvystä olla esimerkkinä lapsilleen. Jos sinulta ei homma suju, miten voit muka pitää eläimiäkään?
Suomi on maailman lapsiystävällisimpiä maita. Täällä lasten hankintaa tuetaan avokätisesti. Tästä on valitettavana seurauksena se, että jotkut vanhemmat (yleensä äidit) käyvät ylpeiksi ja itsekeskeisiksi ja alkavat pitää etuoikeuksiaan perusoikeuksina. Menkää itseenne: teillä on asiat uskomattoman hyvin, älkää napisko pikkuasioista.
Itse pidän lapsista todella paljon, mutta epäkohteliaat, huutavat ja riekkuvat lapset ärsyttävät. Varsinkaan kuin vieraalla ihmisellä (minulla) ei ole mitään oikeutta vaatia lasta käyttäytymään paremmin tai oikeudessa tavataan.
En myöskään oikein tykkää siitä, että ystäväni joilla on lapsia jallittavat minut usein lastenvahdiksi. Pidän lapsista, tulen heidän kanssaan toimeen ja yleensä lapsetkin pitävät minusta, koska osaan kuunnella heitä ja olla kiinnostunut heidän asioistaan.
Mutta en silti pidä siitä, että esimerkiksi ruokapaikan leikkipaikalla minut jätetään YKSIN lapsilauman kanssa, jos olen erehtynyt menemään juttelemaan tutuille lapsille/olen vastaillut lasten kysymyksiin tai muutenkaan kommunikoinut heidän kanssaan.
En myöskään pidä yhtään siitä, että vanhemmat tunkevat pieniä vauvojaan minun syliini, johtuu lähinnä siitä etten oikeasti tiedä miten pienten vauvojen kanssa ollaan ja pelkään että hermostutan vauvan jotenkin tai teen hänen olonsa epämukavaksi. Sellaiset +1 vuotiaat ovat sitten ihan ok ja heitä pidän jo mielelläni sylissä.
toisessa äiti ja ehkä noin 3-vuotias lapsi leikkivät piilosta kirjaston hyllyjen välissä. Huutelivat toinen toisilleen ja sitten oli niin hauskaa kun "Maija" löytyi.
Ihmettelin kyllä vähän kirjaston henkilökuntaa kun eivät mitenkään reagoineet. No, joo saahan siellä koululaisetkin terrorisoida kaikkia muita kävijöitä. V*ttua kuuluu taukoamatta, kun pojat siellä pelailee.
Toisessa tapauksessa bussissa äiti oli rattaiden ja pienemmän lapsen kanssa siinä keskiosassa ja isommat lapset makasivat takapenkillä. Oli siinä kiva koko bussillisen ihmisä kuunnella sitä huutelua, äiti siis keskusteli huutamalla niiden lastensa kanssa sinne takapenkille.
Kummassakin tapauksessa äidit opettivat todella hienosti muiden huomioonottamista niille kultamussukoilleen.