Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä lopetin tänään hoitovapaan ja aloitin "työt". Olen opettaja ja lasten kanssa kotona:=)

Vierailija
04.06.2012 |

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. saman kokenut

Vierailija
2/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on niin väärin ja toivottavasti siihen systeemiin on tulossa muutos.

Veetuttaa maksaa veroja tuollaisestakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäpalkkani olisi mennyt kaupungille, ei sijaiselle, joka tapauksessa ja syksyllä palaan ihan konkreettisesti töihin.

ap

Vierailija
4/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on yksi syy, minkä takia "arvostan" naisopettajia kovasti :)

Vierailija
5/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona lasten kanssa palkallisena, koska hän pitää hoitovapaansa perään kertyneet lomapäivät. Ihan reilu systeemi, että opettajakin saa tehdä näin.

ap

Vierailija
6/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä, kunta ei olisi palkannut sijaista kesän ajaksi kuitenkaan.

Mieheni tosin maksaa sijaiselle sitten omasta pussistaan (miinus kotihoidontuen kuntalisän, jonka hän menettää nyt "töissä" ollessaan).

Hyvää lomaa!

Vierailija
7/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona lasten kanssa palkallisena, koska hän pitää hoitovapaansa perään kertyneet lomapäivät. Ihan reilu systeemi, että opettajakin saa tehdä näin.

ap

Vain äitiys- ja vanhempainvapaa.

Vierailija
8/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis aloittaa työt nyt lomalla? Kuvittelin, että jos haluaa kesältä palkan, täytyy mennä töihin pari päivää ennen loman alkua. Voiko siis esimerkiksi tehdä niin, että jos on äitiyslomalla ja isä haluaisi kesällä olla vanhempainvapaalla, niin voiko äiti palata töihin palkallisesti kesken kesäloman, vaikka ei olisi palannut silloin 31.5. vaan vasta keskellä kesää? Tämä muuttaa meidän suunnitelmat täysin ensi kesältä :D

Vierailija
9/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs ja oma napasi on näköjään tärkein. Eräs tuttavani on myös opettaja ja ollut hoitovapaalla useamman vuoden, mutta aina kesäisin on "töissä". Täysin itsekäs tapaus myös ja olen sen hälle sanonutkin. Tuo on muutenkin aivan järjetön systeemi, mutta minun mielestäni osoittaisi jotain inhimillisyyttä se, että tällaiset "opettajat" eivät käyttäisi tuota systeemiä hyväkseen.

Vierailija
10/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa töihin syksyllä ihan oikeastikin ja siksi päätin hoitovapaani kesäkuun alkuun.

ap

Vierailija
11/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimintamahdollisuutenne reilusti esiin. Turhan monesti nimittäin luullaan, että syyllinen on aina säästöjän haluava kunta. Tietysti joskus ja usein näinkin, mutta yhtälailla sijaisen määräaikaisuuden päättää kesäksi virkaansa palaava vakituinen viranhaltija.

Palkkasi ei muuten olisi mennyt kaupungille muussa mielessä kuin pienentänyt henkilöstökuluja.

Vierailija
12/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs ja oma napasi on näköjään tärkein. Eräs tuttavani on myös opettaja ja ollut hoitovapaalla useamman vuoden, mutta aina kesäisin on "töissä". Täysin itsekäs tapaus myös ja olen sen hälle sanonutkin. Tuo on muutenkin aivan järjetön systeemi, mutta minun mielestäni osoittaisi jotain inhimillisyyttä se, että tällaiset "opettajat" eivät käyttäisi tuota systeemiä hyväkseen.

Yhdestä lapsesta hoitovapaalta voi palata vain kerran, koska hoitovapaa voidaan myöntää kahdessa osassa.

Vierailija
13/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko aikuisten oikeesti sinä samassa tilanteessa antaisit palkkasi auliisti kaupungin käyttöön, josta se kohdennettaisiin tuiki tärkeisiin asioihin??? Ei se ole ainakaan opettajien syy, jos näin toimitaan.

Vierailija
14/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis aloittaa työt nyt lomalla? Kuvittelin, että jos haluaa kesältä palkan, täytyy mennä töihin pari päivää ennen loman alkua. Voiko siis esimerkiksi tehdä niin, että jos on äitiyslomalla ja isä haluaisi kesällä olla vanhempainvapaalla, niin voiko äiti palata töihin palkallisesti kesken kesäloman, vaikka ei olisi palannut silloin 31.5. vaan vasta keskellä kesää? Tämä muuttaa meidän suunnitelmat täysin ensi kesältä :D

Itse menin vanhempainvapaan jälkeen takaisin töihin 16.6. alkaen eli laskennallisen vuosiloman alkaessa. Sijaista ei valitettavasti silti palkattu kuin koulun työajaksi eli kesäkuun alkuun.

Vierailija
15/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesälomani (lomaa ei voi siirtää kuten muilla aloilla) ja jollen palaisi kesäksi töihin, menettäisin myös äitiysloman aikana kertyneet lomat (jotka muilla aloilla työskentelevät voivat pitää vaikka sitten hoitovapaansa lopussa). En edes palaa syksyllä töihin, vaan jatkan sitten vielä vuoden hoitovapaata.

Antaisitteko te muilla aloilla työskentelevät todella työnantajallenne oman kesälomanne? Epäilen vahvasti,.

Vierailija
16/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin opettaja. Ja kyllä, minulla on sekä virka että lapsia. Minusta on luonnollisesti aivan oikein, että voit toimia noin, lomansiirto-oikeutta kun ei ole. Jotenkin vähän ajattelematonta ja typerää tulla kertomaan tuosta tänne. Mitä nyt voitit?

Vierailija
17/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omassa työssäsi olisi tällainen mahdollisuus, niin etkö käyttäisi sitä hyväksesi? Juu et varmaan, ihan vaan solidaarisuudesta muita kohtaan... Sinähän voit tietysti ottaa hoitovapaan perään normaalin vuosilomasi. Miksi opettajat eivät näin saisi tehdä?

Vierailija
18/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesälomani (lomaa ei voi siirtää kuten muilla aloilla) ja jollen palaisi kesäksi töihin, menettäisin myös äitiysloman aikana kertyneet lomat (jotka muilla aloilla työskentelevät voivat pitää vaikka sitten hoitovapaansa lopussa). En edes palaa syksyllä töihin, vaan jatkan sitten vielä vuoden hoitovapaata.

Antaisitteko te muilla aloilla työskentelevät todella työnantajallenne oman kesälomanne? Epäilen vahvasti,.

tai se, että keskeyttää vanhempainvapaan kesäkeskeytyksen ajalle, on eri asia kuin se, että sitä tekee hoitovapaan jälkeen. Hoitovapaa ei kerrytä lomaa muillakaan aloilla.

Vierailija
19/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa tutustua oppilaisiin (papereiden kautta), päivittää erityisoppilaiden HOJK:sit, suunnitella tunnit jne.

Minusta on naurettavaa hoitaa omia lapsia kotona palkallisesti ja sitten vinkua syksyllä, että on niin pitkät päivät. Hoida osa hommista nyt, niin pääset syksyllä vähemmällä. .

Vierailija
20/55 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin siis lomani sairastaessani, se ei siirtynyt yhtään mihinkään niin kuin olisi tapahtunut tietysti, jos en olisi ope.

Muiltakin aloilta voisi siis ottaa pois oikeuden siirtää lomaa sairauden sattuessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi