Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takuuvarmasti kiinnostava kirja 12-vuotiaalle tytölle?

Vierailija
04.06.2012 |

Haluaisin että kutosluokalle menevä tyttäreni lukisi joskus muutakin kuin Aku Ankkaa. Olen yrittänyt aina välillä viedä hänelle jonkun kiinnostavan oloisen kirjan, mutta hän ei jaksa lukea niitä alkua pidempään. Olisiko kenelläkään vinkata joku niin mukaansatempaava kirja, että uskot ettei tyttö laske sitä käsistään, ennen kuin on läpi luettu? KIITOS!! Mitään erityisiä kiinnostuksen aiheita en pysty mainitsemaan, tykkää aika tavallisista asioista: eläimistä, tanssista, matkailusta, elokuvista, pop-musiikista ja ihmissuhteista.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potterit twilight

Vierailija
62/139 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin tuossa iässä mm. Markus Zusakin Kirjavarkaan, vähemmän vakavia ovat L.M.Montgomeryn klassikot Sininen linna sekä Runotyttö- ja Anna-sarjat (10-vuotiaana vietin näiden kanssa koko kesän). Yksi suosikki myös Charlotte Haptien Otto ja lentävät kaksoset! Mulla oli pienenä vähän turhankin aikuismainen kirjamaku, joten vaikea arvioida, mitä "normaali" 12-vuotias haluaisi lukea. Janne Tellerin Yhtään (nykyään kirjan nimi on Samantekevää) ja Anne Frankin päiväkirja myös loistavia kirjoja murrosiän myrskyjen kynnyksellä olevalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meg Cabotin Prinsessapäiväkirjat-sarja!

Vierailija
64/139 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2012 klo 12:35"]onko liian lapsellisia, mutta meidän 10v. on hurahtanut Sinttu-kirjoihin, heppa-aiheisia. Hänkin oli tähän asti aika laiska lukemaan mutta nuo on vedellyt melkein yhdessä illassa. Tekstikin on sopivan isoa ja välissä kuviakin. Ei malta illalla käydä nukkumaan kun lukee vaan Sinttua :)
[/quote] mahtaa olla huono näkö jos pitää isoa tekstiä olla. Minun tyttäreni (2
13v) juuri vihaa heviskirjoja koska ne ovat tylsiä eikä juoni ole koskaan hyvä.

Vierailija
65/139 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2012 klo 12:35"]onko liian lapsellisia, mutta meidän 10v. on hurahtanut Sinttu-kirjoihin, heppa-aiheisia. Hänkin oli tähän asti aika laiska lukemaan mutta nuo on vedellyt melkein yhdessä illassa. Tekstikin on sopivan isoa ja välissä kuviakin. Ei malta illalla käydä nukkumaan kun lukee vaan Sinttua :)
[/quote] mahtaa olla huono näkö jos pitää isoa tekstiä olla. Minun tyttäreni (2
13v) juuri vihaa heviskirjoja koska ne ovat tylsiä eikä juoni ole koskaan hyvä.
[/quote] siis 13v

Vierailija
66/139 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jacqueline Wilsonin kirjat

Vierailija
67/139 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano tätä pahalla (että onpa lapsellisia kirjoja), vaan kauhistuin omia kirjasuosikkejani... Lotta-kirjat luin alle 10-v:nä ja kutosella suosikkeja olivat Stephen King, J.R.Tolkien ja nuoremmille suunnatuista joku Jostein Gaarderin Sofian Maailma, Pasianssimysteerio.

Vierailija
68/139 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.I. McAllister: Orrin ja Usvasaaren perillinen, Orrin ja sydänkivi, Orrin ja korppisota sekä Orrin, Usvasaaren sankari

Erin Hunter: Soturikissat-sarja

Christopher Paolini: Eragon, Esikoinen, Brisingr -trilogia

Chitra Banerjee Divakaruni: Hopealaakson salaisuus, Tulen ja unien peili

Rick Riordan: koko tuotanto (varma hitti myös poikien keskuudessa)

J.K. Rowling: Harry Potter -sarja

Cressida Cowell: Näin koulutat lohikäärmeesi

Tämä lista meidän 11,5-vee lukutoukalta.

Vierailija
69/139 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni (10v) oli kans todella huono lukemaan yhtään mitään, edes Aku Ankka ei uponnut, mutta mun perässä innostui lukemaan Twilight-kirjasarjan. Kolme ensimmäistä luki suunnilleen parissa viikossa per kirja, viimesin (700+ sivua) on vielä kesken pitkän tauon jäljiltä.

Lukiessa tykkäsi kuin hullu puurosta, ja motivaatiota pidin yllä säännöllä että elokuvaa ei nää ennen kun kirja on luettu.

Vierailija
70/139 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tykkää jännityksestä niin sanon vaan että Goosebumps on mahtava sarja niitä kirjoja on tosi paljo ja jos se ei käy niin sitte  on Henkka Ja Kivimutka ja jos sekää ei käy nii suosittelen Neropatin päiväkirjoja ne on tosi hauskoja ja niistä ei malta käsiä irrottaa ennenhu on lukenu sen kirjan :-):-):-)

Vierailija
71/139 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän myöhässä, mutta olen itse saman ikäinen tyttö, joten jos joku vielä etsii, niin tässä olis hyviä:

Nolo elämäni- sarja. ite oon siis luen tosi paljon, mutta kerron sekä "hömppä" että jotakin vähän vaikealukusempia. Nolo elämäni on ainaki kunnon hömppää, luen sellasen itse n. 2 tunnissa, kun on melkein 300sivua mutta teksti ei ole niin tiheetä kuin jossain, ja paljon kuvia. Se on niinku "päiväkirja"

Rakas Nuijapäiväkirjani. Samaa kun edellinen, vähemmän sivuja.

Tähtiin Kirjoitettu Virhe on tosi hyvä, se on vähän "rankkalukuisempi" ehkä? :)

Kuka on Jenna Fox? on vissiin vähän vanhemmille suunnattu kirja, vähän rankempi aihekin, mutta mun toinen lempikirja. Oisko suunnattu 14-20v tytöille/nuorille naisille? Mut nii se on hyvä, on kyl aika jännä. Ei ehkä sovellu kaikille 12v tytöille, voi tulla vähän turhan rankkaa asiaa.

Harry Potterit on kanssa hyviä, itte oon menossa 4. osassa, hyviä ja justiin sopivan jännii.

Jaqueline Wilsonin kirjat. Joku sanoi ettei tatuoitu äiti ole lasten/nuorten kirja. Hmm, ite luin sen ollessani 11, ei mitään traumoja tms tullut, olihan siinä tosi rankka aihe, mutta kumminkin.

Seuraavaks heppatytöille toimivii:

Sinttu-sarja on hyvä, ja mun mielest se ei ainakaa oo lapselline.

Nummelan Ponitalli-sarja, jossa on tosi monta osaa ja sopivan jännä! :)

Tossa jotain vikkei :))

Vierailija
72/139 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jacqueline Wilsonin Lola Rose

Vierailija
73/139 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahdin itse muutama vuosi sitten 12-13 vuotiaana Rachel Riley - kirjasarjaan. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
74/139 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustesydän kirja sarja

Vierailija
75/139 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 12 v lukee ja katsoo nälkäpelejä.

Vierailija
76/139 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:06"]Meidän 12 v lukee ja katsoo nälkäpelejä.
[/quote]ja myös outolintuja.

Vierailija
77/139 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli Kanto: Futistyttö -kirjasarja, viisi osaa. 

Vierailija
78/139 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry potter. 

Vierailija
79/139 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy mccleanin Tanssivan stud hevosen seikkailut on kiehtova kirjasarja. Stud joutuu matkoillaan erilaisiin rooleihin, pop-tähdeksi, elokuvanäyttelijäksi ja sotkeutuu ihmissuhteiden pyörteisiin. Suosittelen!

Vierailija
80/139 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme