Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takuuvarmasti kiinnostava kirja 12-vuotiaalle tytölle?

Vierailija
04.06.2012 |

Haluaisin että kutosluokalle menevä tyttäreni lukisi joskus muutakin kuin Aku Ankkaa. Olen yrittänyt aina välillä viedä hänelle jonkun kiinnostavan oloisen kirjan, mutta hän ei jaksa lukea niitä alkua pidempään. Olisiko kenelläkään vinkata joku niin mukaansatempaava kirja, että uskot ettei tyttö laske sitä käsistään, ennen kuin on läpi luettu? KIITOS!! Mitään erityisiä kiinnostuksen aiheita en pysty mainitsemaan, tykkää aika tavallisista asioista: eläimistä, tanssista, matkailusta, elokuvista, pop-musiikista ja ihmissuhteista.

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

animorphs

sweet valley high

replica

star wars

Harry Potter

näläpeli

twilight

Vierailija
82/139 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tuija lehtisen kirjat, esim roskisprinssi. Tuon ikäisiä kiinnostaa jo romantiikka, tykkääminen ja ihmissuhteet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:56"]Mulla kuudesluokkalainen ja ei tod. Lukis mitään nummelan ponitalleja, neiti etsiviä yms. Ne on 8-10 vuotiaille. Meidän 12 v katsoo samoja leffoja kuin me aikuiset ja lukee samoja juttuja. On kuin aikuinen jo niinkuin itsekin olin tuon ikäisenä.
[/quote]kerroin hänelle mitä täällä ehdotettu ja nauroi itsensä kipeäksi. Ei 12 v ole pikkulapsi. En itsekään ollut. Sanoi ettei kukaan hänen luokaltaan lue ponitallikirjoja, neiti etsiviä eikä mitään sen tyylistä. Onkohan ne sitten kaupunkilaisten juttuja enemmän? Lukeeko oikeesti jonkun 12 v noita. Muutenkin tytär lukee englanniksi nuo nälkäpelit yms. oppii hyvin englannin noin.

Vierailija
84/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin 12-vuotiaana jo edellä mainituista Jacqueline Wilsonin kirjoista ja harry potterkin oli kova. Mutta sopivan kevyt, tyttömäinen ja hillittömän hauska kirjasarja on Georgia Nicholsinin salatut elämät, ihan mieletön! Tälle naureskeltiin ala-asteen lopulla kavereiden kanssa ja jäänyt mieleen sekä naurattaa edelleen.

Vierailija
85/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin tuon ikäisenä Gossip Girliä ja Sweet Valley highta, molemmat mielestäni suunnattu juuri 12-13 -vuotiaille tytöille, suosittelen!

Vierailija
86/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sisters-kirjasarja
- Neropatin päiväkirja

Kysyin 12-vuotiaalta tytöltäni

Vierailija
87/139 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppareita tuossa iässä oli Tuija lehtisen nuorten kirjat. Ne oli mukaansa tempaavia ja vähän romanttisiakin. Pottereita en koskaan lukenut.

Tuija Lehtisen sara@crazyhotmail.com ka sen jatko-osat oli lemppareita. Kertoi enonsa luo maalle muuttavasta punkkaritytöstä joka oli aika kovis ja vähän semmonen ongelma tapaus. Lopulta viimeisessä osassa joka oli vaan novelli päätyi kihloihin ihanan hyvän perheen pojan kanssa ja rauhoittui. Poika oli heti ekassa kirjassa mukana :)

Vierailija
88/139 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun jo mainitsemat googsbombssitkin oli muuten hyviä ja sit novellikirjat joissa oli esim kauhutarinoita

Vierailija
89/139 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronssisoturit Michelle Paver alkaa heti toiminnalla ja aika uusi sarja.

Vierailija
90/139 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikot, Kolme Etsivää, Neiti Etsivät ym. on kyllä todella kärsineet ajan kulusta. Suosittelin omalle lapselle Viisikkoja omien nostalgisten harhojen vallassa ja ei uponnut yhtään. Luin itsekin vähän aikaa ja olikin todella tylsä....

Vierailija
91/139 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ykstoista ja mun lempi sarjat on harry potterit ja sellanen sarja kun rakkaus ei katso aikaa. siinä viimeksi mainitussa sarjassa on sellanen tyttö joka perii aikamatkaaja geenin ja sitten matkustelee ympäri historiaa ja sen jälkeen sen kanssa alkaa matkustaa sellanen poika johon se ihastuu. Tosi hyvä sarja jos tykkää jännityksestä, ihmissuhteita ja matkustelusta

Vierailija
92/139 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soturikissat-sarja on ollut lemppari jo monta vuotta, viime aikoina luettu myös Nälkäpeli-sarja ja katsottu leffat sekä John Greenin tähtiin kirjoitettu virhe. Myös muut Greenin kirjat ja Labyrintti-leffaan liittyvä kirja ovat listalla seuraavana. Tyttö täyttää tänä vuonna 13. 

Vierailija
93/139 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 12-vuotias tyttö, ja lukenut just nuo Nälkäpelit, Harry Potterit, Sintut tms. Jos Sintut on liian "lapsellisia" kannattaa kokeilla vaikka Klara-kirjoja, ne on vähän vanhemmille suunnattuja. Neropatin päiväkirjastakin vois tykätä, ja Percy Jacksoneista.

Vierailija
94/139 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelisin noita Neropatin päiväkirja- romaaneja, takuuvarmasti tykkää.

Myös Hopealaakson salaisuus-kirja on erittäin mielenkiintoinen, itse ainakin luin sen 2 päivässä.

Vierailija
95/139 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2012 klo 19:51"]joo, se on hyvä.

Mutta Tatuoitu äiti EI ole mielestäni lasten eikä kovin nuortenkaan kirja.

[/quote] Miksei? Yksi lapsuuteni lempikirjoista. Olin n. 10-v kun sen luin.

Vierailija
96/139 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla jo hiukan myöhässä, mutta itse siis olen 11 vuotias, joo joo, ja muutamia omia lemppareita voin kertoa.. Mun mielestä esim. Suklaamuruset sarjassa 1 ja 3, miksei myöskin 4 osa oli tosi hyviä, se eka oli sellanen että 5 sivun jälkeen luin 2 tunnissa koko 200 sivusen kirjan, nälkäpelit myös on tosi hyviä, niissä tosin ekat 50 sivua joutuu lukemaan vähintään että pääse "sisälle" siihen hommaan.. Ja Marilyn Kayen replica-sarjan ensimmäinen osa oli tosi hyvä, sen jälkeen sen sarjan taso kyllä putosi niin että huhhuh. Umm.. Kävin tuossa äsken vähän viimeisimpiä kirjastolainauksiani (15 kirjaa niitä oli, yleensä kestää noin 2 viikko lukee ne), ja sieltä löytyi tälläsiä kirjoja, laitoin nyt vaan ne jotka olen lukea ehtinyt, ja joita vois kutsua hyväksi xD

Adele Broadbent; Liikaa salaisuuksia

Marilyn Kaye; Poissa silmistä, poissa mielestä

Celia Rees; Noitalapsi

Anu Holopainen; Ihon Alaiset

Niin, siinä on muutama jotka on sillain ihan semihyviä.. Hehh, ihme kun ei muuten tullut enemmän mieleen, vaikka vuodessa tulee reilusti yli 100 kirjaa luettuu.. Se ei taida kyl enää äitin mielestä kovin hyvä olla että joko olen tällä koneella tai luen, luen, ja luen... Mut heii, kirjat on ihanii xD

Vierailija
97/139 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuossa iässä kaiken, mitä äitini kantoi eteeni. Olen ikuisesti kiitollinen siitä, miten äitini tutustutti minut klassikkokirjojen maailmaan. Mieleen jäi erityisesti Kotiopettajattaren romaani ja Rebekka. Harry Potterit olin lukenut jo aikaa sitten. Lisäksi luin esiteininä kirjaston nuortenosastolta kaiken maailman sarjakirjoja, yleensä suomalaisilta kirjailijoilta. Lämpimiä muistoja noilta vuosilta :)

Vierailija
98/139 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twilight voisi olla hyvä, tosin ovat kyllä todella isoja kirjoja. Eka osa Houkutus on 417 sivuinen.

Harry Potter

Starlight kirjasarja voisi olla kiva, ei liian pitkiä ja suunnattu 12-14v. Kertoo teinitytön elämästä jolla on oma bändi.

Myös Nina kirjasarja on kiva, kertoo kans teinitytön elämästä.

Tiina kirjat olivat ihania kun luin kaikki :)

Goosebumps

Nälkäpeli

Vierailija
99/139 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterit, Soturikissat? Penny ja seitsemän tassua?

Vierailija
100/139 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin tuon ikäisenä goosebumpseja, Lasse-kirjoja ja yksi suosikki oli Loikkeliini - kirjat. Nimi voi kuulostaa lapselliselta mutta ne oli oikeasti tosi hyviä. Varsinkin Loikkeliinin matka lumen maahan, jossa seikkailtiin ja matkattiin Australiasta Helsinkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme