Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takuuvarmasti kiinnostava kirja 12-vuotiaalle tytölle?

Vierailija
04.06.2012 |

Haluaisin että kutosluokalle menevä tyttäreni lukisi joskus muutakin kuin Aku Ankkaa. Olen yrittänyt aina välillä viedä hänelle jonkun kiinnostavan oloisen kirjan, mutta hän ei jaksa lukea niitä alkua pidempään. Olisiko kenelläkään vinkata joku niin mukaansatempaava kirja, että uskot ettei tyttö laske sitä käsistään, ennen kuin on läpi luettu? KIITOS!! Mitään erityisiä kiinnostuksen aiheita en pysty mainitsemaan, tykkää aika tavallisista asioista: eläimistä, tanssista, matkailusta, elokuvista, pop-musiikista ja ihmissuhteista.

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäpelit, Harry Potterit ja sitten Twilightit (Epäilys, Houkus, Uusi kuu jne.)

Nyt etenkin esikoinen lukee kaiken, mitä käsiinsä saa, etenkin Vampyyripäiväkirjat yms. on suosittuja.

Vierailija
22/139 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin tuon ikäsenä tosi paljon s.e. Hintonin kirjoista. Helppolukuisia, kertovat rakkarinuorista, mutta niissä on ihan älykästäkin pohdintaa. :) muistaakseni. No ainakin mä luin ne aina aivan tohkeissani nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa koittaa Klara kirjoja

Vierailija
24/139 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-Vuotias tyttäreni tykkäsi Nälkäpelistä ja Outolinnusta. Ne ovat minusta vaikeatajuisia ja hän varmaanvymmärsi ne vain siksi, kun oli ensin nähnyt elokuvat.
Mitään varmaa hyvää kirjaa ei pysty sanomaan.
Meillä luettiin iltasaduiksi joskus soturikissoja. Mielestäni siinä tapahtui liian hitaasti ja oli pitkiä nimiluetteloita. En tiedä, tykkäskö tyttäreni tai olosikp hän itse viiysinyt niitä lukea.

Vierailija
25/139 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottereille ääni. Ekat kaksihan on aika lyhyitä ( parisataa sivua) eikä kolmonenkaan niin pitkä oo. Uskon että lapsi jaksaa lukea loppupään pidemmätkin kirjat jos tarinaan tykästyy :) Ja kirjoista löytyy paljon sellaista mitä elokuvissa ei ole.

Vierailija
26/139 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla Sari Peltoniemen kirjoja, kuten Suomu, Hämärän renki ja Hirvi :)

Harry Potterit tietenkin, Ruohometsän kansa, J.R.R Tolkien, Walter Moersin Rumo-sarja, K.A.Appelgaten Animorphs, Darren Shan-sarja...

Vierailija
27/139 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="04.06.2012 klo 19:51"]joo, se on hyvä.

Mutta Tatuoitu äiti EI ole mielestäni lasten eikä kovin nuortenkaan kirja.

[/quote] Miksei? Yksi lapsuuteni lempikirjoista. Olin n. 10-v kun sen luin.
[/quote]

Tatuoitu äiti nimenomaan on erinomainen nuortenkirja, itse luin 10-11v. Yksi lempi kirjoistani. Kirjailijan muutkin kirjat ovat ihania.

Vierailija
28/139 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:48"]Ehdottomasti tuija lehtisen kirjat, esim roskisprinssi. Tuon ikäisiä kiinnostaa jo romantiikka, tykkääminen ja ihmissuhteet!
[/quote]

Siivet varpaiden välissä!

Vierailija
29/139 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamasutra varmaan olis omiaan poistamaan lahnamaisuuden lähitulevaisuudessa.

Vierailija
30/139 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti Etsiviä suosittelen.

Vai kävisitkö ap vaikka kirjastossa, otat jonkun kirjan ja katsot vaikka alun koukuttavuuden perusteella onko se sopivan kiinnostavaa tyttärellesi?
Jos kirjan ensimmäiset sivut ovat kiinnostavia, niin tyttösi todennäköisemmin lukee sen.

Mites Hitchcockit?

Itselläni oli pari vuotta sitten pari kirjaa sellaisesta kirjasarjasta kuin Valitut, kirjailijan nimeä en muista. Tykkäsin.

Vierailija
31/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nummelan ponitallit on tosi hyviä niitä on jotai 80 ja luin kaikki 2 kuukaudessa. Merja Jalon kirjoittamia. Samalta kirjailijalta myös Jesset ja Neat kannattaa lukea. Sitten on kans Nälkäpelit. Suzanne Collinsin kirjoittania muistaakseni. Viisikkoja ja kaikkia muita Enid Blytonin kirjoittamia kannattaa myös lukea. Ja ehdottomasti Potterit! Ne on J.K Rowlingin kirjoittamia. Sitten Ennustus, Kirous ja Lumous. Niiden kirjoittajaa en muista. Sitten Mustesydän, Musteloitsu ja Mustemaailma Cornelia Funkelta. Samalta kirjailijalta myös Rosvoruhtinas. Ja sitten Walter Moersilta Uinuvien kirjojen kaupunki ja jotain muuta kivaa hömppää. Kisi Kurosen 4x100 kannattaa myös lukea. Ja tietty Noaidin tytär Essi Tammimaalta. Rakas nuijapäiväkirjani-sarja kannattaa kans lukea, niiden kirjoittajana Jim Benton. Starlightit on kans hyviä, kirjoittajaa en kyllä muista. Vähän High school musicaleja oon kans lukenu, ihan hyviä ovat, kirjoittajaa en muista. Neiti Etsivät kannattaa lukea, oon lukenu kaikki....

Tossa vähän lukuhistoriaani, hyviä ovat olleet ja oon siis 12v tyttö

Vierailija
32/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterit :) suomalaisista kirjailijoista Anu Holopaisen kirjat Kristallien valtakunta -sarja sekä Syysmaa-sarja, olisi tosi hyviä monille aikuisillekin

Vierailija
33/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vili Voipio kirjasarja ja nälkäpeli

Vierailija
34/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rubiininpuna, Muotimatkaaja Titanicin kannella, Lumottu lukukausi

35/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Replica mä luin tän sarjan, näitä ilmesty kirjakerhossa kun olin suunnilleen 12v

Vierailija
36/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä luin

Sweet Valley High
Goosebumps
Neiti Etsivä
Viisikko
Laura
Harry Potter
Gossip Girl
Replica
Torey Haydenia
Signal-kirjasarjaa (mm. Liian lyhyt hame, ei pidä sekoittaa Sofi Oksasen saman nimiseen)
Bertin päiväkirjoja
Peppi Pitkätossu
Kaikki heppatallikirjat jotka käsiini sain

-

Luulen, että nykyisistä kirjoista tuon ikäisenä olisi kiinnostanut myöskin

Nälkäpelit
Twilightit
Outolintu
Tähtiin kirjoitettu virhe

Vierailija
37/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armine von Tempski: Pami-tytön paratiisi.

Vierailija
38/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurin suosikki tuossa iässä oli Vanki nimeltä Papillon. Luin sen joka kesä varmaan 5 vuotta putkeen. Kaikki nuorisokirjat oli siinä vaiheessa jo luettu kun opin lukemaan 4-vuotiaana.

Vierailija
39/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka Auer: Lumen ja jään maa

David Eddingsin kirjat

Vierailija
40/139 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milsi alakouluikäiselle suositellaan Nälkäpeliä? Eikö siinä ole aiheena se, että lapset tappavat kilpailumielessä toisiaan? Ei kuulosta kovin nuorten lukemisilta. Huh huh. Ironisinta on, että jossain viesteissä suositellaan Nummelan ponitallia ja Neiyietsiviä ja Nälkäpel.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi