rintojen suuri kokoero, imetyksen seurauksena
Otsikossa se jo tulikin.. eli siis olen imettänyt nyt puolivuotta, ja rintani ovat aivan eri kokoa! Rintsikoita on vaikea löytää, bikineistä puhumattakaan. tällä hetkellä käytän pienemmän rinnan kanssa geelitäytettä, mutta ero on huima siitä huolimatta. todella häiritsevää, kun mikään vaate ei istu päällä!
Onko mitään toivoa, että rinnat palautuisivat samankokoisiksi enää imetyksen loputtua? Onko jollakulla ollut samaa ongelmaa? Mitään ideoita, mitä ihmettä sitä pukisi rannalla päällensä, ettei ero olisi niin selvä..
Kommentit (11)
Eli siis voin olettaa, että imetyksen loputtua rinnat palautuvat suht samankokoisiksi? Nyt kokoero on todella suuri.. Tuntuu kuin toinen rinta ei olisi kasvanut ollenkaan, vaikka maitoa tuleekin, ja toinen taas turvonnut moninkertaiseksi.. :(
Tosin mulla on rinnat olleet aina eri kokoiset, mut imetysaikana kokoero on mun mielestä vain korostunut :(
Mun ainokainen hylki jostain syystä toista rintaa ja lopetti sen syömisen kokonaan n. puolivuotiaana, imetin pelkästään yhdestä rinnasta vielä yli vuoden ajan. Imetyksen aikana ja sen loputtua rinnoissa oli huomattava kokoero, "parempi" rinta roikkui paljon enemmän. Nyt kun imetyksen loppumisesta on aikaa n. 5 vuotta ei kokoeroa juurikaan huomaa. Mulla on kyllä pienet rinnat mutta nyt molemmat roikkuvat suunnilleen yhtä paljon.
Kaverini imetti vain toisella rinnallaan lasta, kun toisesta ei maitoa juuri tullut, eikä vauva siitä suostunut imemään ja seurauksena toinen tissi kiinteä ja toinen venähtänyt ja roikkuva..eli ihan eri paria ovat rinnat nyt, eiätkä ole palautuneet vaikka imetyksen lopettamisesta jo useampi vuosi.
Jos siis imetät nyt, nähtävästi toisessa rinnassa on enemmän maitorauhaskudosta kuin toisessa ja maidoneritys on suurempaa.Kyllä ne riinat palautuvat, osta hyviä liivejä!
t.kosmetologi =)
mutta isommasta kyllä viime aikoina enemmän. Pienempi rinta on tällä hetkellä se roikkuvampi ja venähtäneempi. Mutta saa nähdä mikä tilanne sitten, kun imetys loppunut. Toivottavasti ei joudu loppuelämää pelaamaan geelitäytteiden kanssa. Tänä kesänä kyllä istuvat topit ja kesäpaidat taitavat jäädä mun osalta kokonaan käyttämättä.
Mutta kiva kuulla, että en ole ainoa joka painii/paininut ko ongelman kanssa.
ap.
Kokoero on sinulla luultavasti ollut aina. Raskauden aikana olet saanut lisää painoa ja rinnat ovat kasvaneet. Tällöin kokoero näkyy. Ei imettäminen voi mitenkään vaikuttaa rintojen kokoon tai olemukseen muutenkaan.
Jos siis imetät nyt, nähtävästi toisessa rinnassa on enemmän maitorauhaskudosta kuin toisessa ja maidoneritys on suurempaa.Kyllä ne riinat palautuvat, osta hyviä liivejä!
t.kosmetologi =)
tämä tieto jo rauhoitti mieltä kummasti. Olenkin ajatellut käveleväni liivikauppaan, ja arvioimaan tilanteen ja kysymään neuvoja myyjiltä. Täytyykin tehdä se pikemmiten, jos vaikka itsetunto siitä kohenisi :)
koska siitä tuli enemmän maitoa ja lapsen oli helpompi syödä. Nyt se toinen rinta on edelleen 2 vuotta imetyksen loputtua isompi - ja todellakin minulla oli samankokoiset rinnat ennen.
minulla myös rinnat olivat selkeästi eri kokoiset imetysaikana vaikka yritinkin imettää tasapuolisesti nopeasti palautuneet samanlaisiksi pikkutisseiksi kuin ennen raskautta. =)
Kokoero on sinulla luultavasti ollut aina. Raskauden aikana olet saanut lisää painoa ja rinnat ovat kasvaneet. Tällöin kokoero näkyy. Ei imettäminen voi mitenkään vaikuttaa rintojen kokoon tai olemukseen muutenkaan.