Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon JATKUVASTA kiukuttelusta, itkusta ja kitinästä?

Vierailija
03.06.2012 |

Väsynyt äiti täällä hei! Kyllästyttää kun kotona ei pysty mitään tekemään, kun 2 vee roikkuu jaloissa ja kiukuttelee. Tämä kaikki uhma ym. kitinä kohdistuu ainoastaan äitiin. Ilman minua lapsi käyttäytyy ok, mutta heti kun tulen töistä alkaa huuto. Tämä tarttuu muihin lapsiin ja desibelit kovilla. Vanhemmat lapset myös alkaneet matkia tätä käytösmallia. Olen paljon yksin lasten kanssa ja kotihommia riittää. Haluaisin myös joskus antaa muille huomiota. Käytös on pahentunut tässä uhman myötä. Arka tai ujo lapsi ei ole, mutta silti äidin perään.

Miten tästä eroon??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nk. vaativia lapsia?

Vierailija
2/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ihan normaali reaktio kun on ollut pitkän päivän hoidossa. Lapsella on sua ikävä ja reagoi ainoalla tavalla jolls tietää saavansa huomiota.

Tee ruöoat valmiiksi viikonloppuna ka töistä tullessa keskity niihin lapsiin ensin puolen tunnin ajan, sitten tarjoa ruoka, sitten pikkukakkonen, jonka aikana voit tehdä omia hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn töistä tullessani ottamaan lapset täysillä, ruoka valmiina. 2-vee ei jaksa kuin harvoin katsoa pikkukakkosta ilman minua...

Kiukuttelua ei ole vaan iltaisin, myös aamuisin, viikonloppuisin =aina kun olen näkyvissä.

Vierailija
4/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ja lapset isälle.

Vierailija
5/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan olen miettinyt, ottaisiko kaupunki nuorimmaisen huostaan pyynnöstä.

t. ap

Vierailija
6/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten helpottaa. Uhmaikä on alkanut. Otan osaa!

Vierailija
7/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjoja jugurtin kanssa koko porukka ja pitele sitä pikkusta sylissä sekä pysähdy kuuntelemaan lapsiasi. Puoli tuntia voit varata tähän ja sitten laittamaan ruokaa ja muita kotihomia. Tämän neuvon on antanut kokenut lastenhoitaja!!

Vierailija
8/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa on uhmaa, mutta ihan liian vähän myös vastataan lapsen tarpeisiin tai yipäätään pysähdytään kuuntelemaan mitä lapsi ilmaisee saati selvittämään mitä sen takana on, eli antamaan lapselle se mitä hän pyytää. Tämä ihan taaperosta teiniin. Valitellaan vaan hankalaa lasta vaikka itse ei vaivauduta vanhemmaksi. Lapsilla on joka päivä monta tunnetason tarvetta, joita hän tarvitsee vanhemmiltaan; oli se sitten rajojen laittaminen tai lohtu. Kun on itse väsynyt, mielellään yrittää vaan saada huudon lakkaamaan komentamalla tms, vaikka se lakkaisi pitkäksikin aikaa kun pysähtyisi, kysyisi mikä lasta painaa, kuuntelisi, keskustelisi, lohduttaisi, myöyäeläisi, jakaisi.

Vierailija
9/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen tiedän että kyse ei ole sun poissaolostas, mä hoidan itse kotona kohta 2v likkaani ja ihan sama meno. ALkaa aamulla ja jatkuu iltaan asti, huutaa/kitisee/itkee noin 70% hereilläoloajastaan. Ja pidän sylissä. Ja silitän, juttelen, syödään yhdessä, joskus nukutaan yhdessä, soitellaan iskälle töihin, käydään uimahallissa, puistoissa, kävelyillä, tehdään juttuja tai ollaan vaan omassa pihassa. Ihan niin paljon mennään lapsen ehdoilla kun mahdollista, mutta silti se huutaa jalassa kiinni koko sen 20 minuuttiakin mikä menee kokkaamiseen. Ja kyllä, ottaa päähän! Että niin rakas VOI olla niin raskas! Kaiketi aika aikaa kutakin. Voimia sinne ap:llekin!

Vierailija
10/10 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset on tuossa vaiheessa tarvinneet ruokaa tosi usein tai muuten verensokeri heittelee ja kiukkuavat. Eli ruokaa noin 2 tunnin välein ja elämä on helpompaa.

Ennakoi ja anna lapsen tehdä uusia asioita. Pestä perunoita, pyyhkiä pölyjä, tyhjentää pyykkikonetta jne.

Huolehdi jo ennakolta ettei halipula pääse pahaksi eli pyydä lasta usein syliin tai halaa ohimennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi