Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyt sille miksi ei lapsia häihin?

Vierailija
03.06.2012 |

Minä eikä kukaan läheiseni tajuta tätä ja sentään aika monet häät sukulaisten ja kavereiden kesken juhlittu.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musa saa pauhaa. Juoma virrata. Ei tarvii varoa K-18 juttuja.

Ja miksi ei lapsia niin se, että harva edes vahtii mitä se oma vilperi tekee.

Vierailija
2/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksissä "lapsettomissa" häissä ja siellä perusteena oli se, että lapsien kutsuminen olisi lähes tuplannut häävieraitten määrän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiltä vierailta jotka oikeesti halutaan paikalle.

Vierailija
4/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä halutaan juhliin vain sellaisia ihmisiä, joista hääpari pitää.

Tai ei haluta lapsia huutamaan tai itkemään kirkkoon tai juoksemaan pitkin juhlatilaa.

Minulla ei ollut lapsettomia häitä mutta ymmärrän hyvin miksi joku haluaa sellaiset pitää.

Vierailija
5/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät iltajuhlana. Kunnon illallinen juhlavassa ravintolassa jne.

Vierailija
6/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut on kutsuttu yksiin häihin, joiden kutsussa kerrottiin, että juhlat ovat aikuisten juhlat. Ei menty, koska ei päästy, mutta luulen, että juhlat olivat enemmän semmoiset bileet, eli musiikkia soitettiin kovemmalla, ja se ei mielestäni ole oikein hyvä juttu lasten kannalta. Mielestäni myöskään semmoiset tilaisuudet, joissa käytetään alkoholia sen verran, että paikalla on humalassa olevia ihmisiä, eivät ehkä ole niitä parhaita lastenjuhlia.

Vierailija
7/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He haluavat paikalle ystäviään ja sukulaisiaan eikä heillä välttämättä ole mitään suhdetta näiden lapsiin. Tavallaan siis joutuvat kustantamaan tuplamäärän ihmisiä, joista eivät välitä ja jotka pahimmillaan jopa pilaavat hääparin juhlan.

Muita syitä:

1) Riehuvat lapset, jotka huutavat, rikkovat ja riehuvat eivätkä vanhemmat tee mitään

2) Hääpari haluaa juhlat ravintolaan ja enemmän iltapainotteiset juhlat, joissa ei ole huomioitu lapsia esim.juotavien tai ruoan suhteen

3) Häätila ei ole lapsiystävällinen esim.portaita, jyrkänteitä tms.

4) Halutaan juhlia sellaistenkin kanssa, jotka lähtevät niitä lapsia nukuttamaan klo 20.

5) Ei pidetä lapsista.Ei ehkä haluta ikinä itsekään niitä hankkia.

6) Huonot kokemukset esim. itse olen ollut kolmissa häissä, joissa lapset ovat pilanneet jo kirkossa sen tärkeimmän kysymyksen kirkumalla, huutamalla ja hyppimällä pitkin käytäviä.

Vierailija
8/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ollut ikinä lapsettomissa häissä ja näin asiaa kokemattomana voisin kuvitella että lapsettomat häät on joko snobijuhlat, tylsine puheineen ja pitkän kaavan ruokailuineen tai sitten bilehäät, varustettuna kaksimielisillä puheilla ja runsailla boolimaljoilla. Eikä kummassakaan ole mitään vikaa, mikäli ne ovat sitä mitä hääpari haluaa.

Itse olen sitä mieltä että lapset tuovat tahattomastikkin iloa ja elämän makua sukujuhliin. Meillä on iso suku ja juhlissa kirmaa isot määrät eri-ikäisiä lapsia. Ja lapsuudestani muistan kuinka kivaa oli leikkiä harvoin nähtyjen sukulaislasten kanssa pitkälle iltaan. En muista yksienkään häiden peruuttamattomasti pilaantuneen siitä että jonkun vauva on alkanut itkeä tai lapsi saanut raivarin. Aina voi mennä syrjemmälle rauhoittelemaan jälkikasvunsa.

Vierailija
9/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääjuhla pitkä illallinen hienossa ravintolassa, ohjelmana vain musiikkia. Lapset olisivat pitkästyneet.

Vierailija
10/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sellaisissa koskaan ollut.

Mutta ehkä se on nykyaikaa. Itse voisin toki mennä kun lapset ovat jo niin isoja, että pärjäisivät muutaman tunnin yksin.

Mutta häiden takia en alkaisi lapsenvahtia hommaanmaan yöksi.

Vierailija
11/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aikuiset eivät osaa pitää kuria lapsilleen eivätkä kasvattaa heitä. Ei kielletä huutamasta kirkossa, ei kielletä juoksemasta kun aikuiset hakevat kuumaa kahvia. Ei ymmärretä lähteä pois kirkosta kun vauva alkaa itkeä. Jne.

Käytöstavat opetellaan ensin ja sitten vasta mennään juhliin. Taapero ei opi juhlissa olemisestä yhtäänmitään ellei häntä opeteta käyttäytymään. Eikä opi se huonosti käyttäytyvä 5-vuotiaskaan, vaan se olisi pitänyt jo opetella kotona. Suurin osa 5-vuotiasta toki osaa käyttäytyä hienosti, mutta yllä oleva teksti on osoitettu niille joiden mielestä häät ovat lapsille sitä varten, koska lastenkin pitää oppia olemaan juhlissa.

Siksi.

Vierailija
12/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sille videolle jää ikuisesti kirkuvat ja itkevät ja kiukuttelevat lapset PILAAMAAN senkin!!

ylipäätään jonkun pennut pilaavat elämän tarkeimmän päivän.

Vierailija
13/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi järjestää lastenjuhlia? Syitä sille?

Vierailija
14/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksissä "lapsettomissa" häissä ja siellä perusteena oli se, että lapsien kutsuminen olisi lähes tuplannut häävieraitten määrän.

Yhdet lapsettomat häät olen käynyt ja syy oli tilanpuute. Ei ollut mille mikään ongelma. Sylivauvat saivat tulla, jotta vanhemmat pääaivät. Jokainen tyylillään. Ymmärrän, että jossai kohti pitää vieraslistaa karsia, jos tiloja ei ole.

Vierailija
15/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus kakaroilla on edes saada niitä raivareita ja huutokohtauksia toisten juhlissa? Eikö niitä muka saada hiljaiseksi käskemällä..

Vierailija
16/46 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää ottaa koko ajan huomioon. Pitää rajoittaa keskustelunaiheita, ei saa humaltua (ei kukaan muukaan kuin lasten omat vanhemmat) ja lapsille pitää järjestää erillistä ohjelmaa, tai muuten ne väkisinkin juoksevat ja huutavat ja riehuvat viimeistään loppuillasta (muutkin kuin jotenkin erityisen huonosti kasvatetut lapset).

Jo vihkimisosiossakin on se riski että lapset kiljahtelevat väliin, ja joskaan se ei ole maailmanloppu, se vaikuttaa tunnelmaan.

Minulla on itsellänikin lapsia ja huonosti lapsenvahteja tarjolla, mutta ymmärrän täysin miksi osa häistä on lapsettomia.

Vierailija
17/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi mennä syrjemmälle rauhoittelemaan jälkikasvunsa.

Kaikki vanhemmat eivät vain tee niin! Heille oman jälkeläisen vapaa tunneilmaisu on kaiken a ja o tai sitten kaikkien muiden oletetaan katsovan ilomielin sen kultsipuppelin perään... Molempia tapauksia olen ikävä kyllä ihan itse nähnyt.

Vierailija
18/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hääpari on usein lapseton"

" miksi lapseton nuoripari järjestäisi lastenjuhlat"

Ei nyt olla enää 70-luvulla!

Nykysinhän on nimenomaan tapana tehdä ensin lapset ja mennä vasta sitten naimisiin. Lisäksi uusperheet ovat tuikitavallisia, joten hääparilla saattaa olla minun, sinun ja meidän lapsia.

Nuo sitaateissa olevat eivät ole oikeita syitä. Siihen aikaan kun oikeasti mentiin naimisiin ennen lasten syntymää, olivat lapsettomat häät tuntematon käsite.

Vierailija
19/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä että lapset tuovat tahattomastikkin iloa ja elämän makua sukujuhliin. Meillä on iso suku ja juhlissa kirmaa isot määrät eri-ikäisiä lapsia.

Juuri siksi ei lapsia, ei nappaa ruokapöytien ympärillä ja tanssilattialla kirmaavat piltit. Monet varmaan onkin sitä mieltä että eihän ne häiritse mutta täytyy olla oikeus myös eriävään mielipiteeseen, varsinkin hääparilla jos eivät itse häihinsä halua tämänsorttista "elämän makua ja iloa".

Vierailija
20/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin häät ja myös 10v hääpäiväjuhlat, joihin oli lapsetkin kutsuttu, mutta ymmärrän myös heitä, jotka haluavat järjestää juhlat ilman lapsia.

Valintakysymyksiä ihan niinkuin tarjotaanko häissä karjalanpaistia vai naudan sisäfilettä. Makuasioita. Kutsuja päättää, ja kutsun saaja joko kieltäytyy kutsusta tai menee juhliin.

Älkää jaksako russuttaa.

t. kahden lapsen äiti, joka on lapsettomiin häihin joskus osallistunut vieraana ihan ilomielin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä