Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella runsaat menkat

Vierailija
03.06.2012 |

Auttakaas naista hädässä.

Mulla on PCO:n vuoksi menkat äärimmäisen harvoin spontaanisti. Koska nyt oli lähes vuoden tauko, niin nyt sitten taas ne on äärimmäisen runsaat.

Heräsin kolme varttia sitten siihen tunteeseen että nyt olisi iso lasti tulossa. Tiesin kokemuksesta että kun nousen ylös, valuu kaikki reisiä pitkin joka puolelle. Selviydyin joten kuten kylppäriin ensin peseytymään ja sitten aloin siivota hulluna kaikkia jälkiä :-(

Tämä ongelma on pääsääntöisesti yöllä, koska OB superplus kestää täyttyä 3h ja vaikka sen lisäksi oli superimukykyinen yöside, niin yli äyräiden tulee kun yö on niin pitkä. (yöllä tuo määrä vielä korostuu kun makuullaollessa ei silleen valu tasasesti pois vaan sitten on yllärisatsi tiedossa kun nousee ylös)

Kuukuppia olen vaihtoehtona miettinyt, mutta mahtaisiko sekään riittää näihin pahimpiin öihin?

Nyt tuli tavaraa yli laidan (lattioille) ainakin 2dl. Lisäksi yöpuvun housut, pikkarit ja side keräsivät osansa. Eli pitäisi olla sellainen kuppi johon mahtuisi ainakin 3dl - onko sellaista?

Cyklocapronia mulla on kaapissa kyllä, mutta tämän kertainen tyhjennys tehtiin lääkkeellisesti sen vuoksi että limakalvo oli liian paksuksi päässyt. En sitä saisi ottaa kuin äärimmäiseen hätään, jotta saadaan limakalvot nyt poistumaan.

Onko muita ideoita kuin laittaa herätyskello ensi yönä soittamaan 3h välein? Kurjaa, mutta itse en keksi muuta :-(

Pyydän, ne joilla on normaalit vuodot, ette varmasti ymmärrä tilannettani, en kaipaa nyt mitään ylimääräistä todistelua. Tämä ei ole provo, enkä todellakaan liioitellut määrässä.

Jos löytyisi kohtalotovereita, niin todellakin kaipaisin nyt apua.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kuukupista auttajaksi minulle. Täältä löytyi koot ja niiden tilavuudet: http://www.lunette.com/fi/index.php?id=77

Ei valitettavasti olisi isommastakaan kuin päiväkäyttöön.

Vierailija
2/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko vaikutus jotenkin yksilöllistä, mutta kokeile kuuriluonteisesti (oisko annostus 3 tablettia päivässä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä ottaa, menkat voi tulla runsaammiksi.

Minulla auttaa ibuprofeeni.En tiedä, onko vaikutus jotenkin yksilöllistä, mutta kokeile kuuriluonteisesti (oisko annostus 3 tablettia päivässä).

Vierailija
5/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tosi runsaat menkat ollu. Hormonikierukka ne lopulta rauhoitti. Mutta pahimpina aikoina käytin TENAN vaippoja, niissä oli enemmän imua. Kuukupista ei ollut mihinkään, se isompi kokokin oli liian pieni.

Vierailija
6/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa ibuprofeeni.En tiedä, onko vaikutus jotenkin yksilöllistä, mutta kokeile kuuriluonteisesti (oisko annostus 3 tablettia päivässä).

ja on ihan oikeasti ensimmäinen suositeltu keino vähentää vuotoa.

Vierailija
7/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista on se, että se auttaisi. Mihin se perustuu?

Ibuprofeeni vähentää vuotoa jonkin verran Minulla auttaa ibuprofeeni.En tiedä, onko vaikutus jotenkin yksilöllistä, mutta kokeile kuuriluonteisesti (oisko annostus 3 tablettia päivässä).

Vierailija
8/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoittaa kohdun seinämiä ja vähentää turvotusta ja siten vähentää vuotoa?

Vierailija
9/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibuprofeeni vähentää vuotoa jonkin verran Minulla auttaa ibuprofeeni.En tiedä, onko vaikutus jotenkin yksilöllistä, mutta kokeile kuuriluonteisesti (oisko annostus 3 tablettia päivässä).

Ihan vaan vinkki, että ei kannata antaa ihmisille lääkeneuvoja, jos ei tiedä faktoja.

Vierailija
10/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vinkki, että ei kannata antaa ihmisille lääkeneuvoja, jos ei tiedä faktoja.

Vierailija
11/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inflammaatioreaktiossa ja tuottaa kipuaistimuksen. Eli ibuprofeeni (NSAID) estaa prostaglandiinisynteesin.

Miten se sitten vähentää menkkoja?

Vierailija
12/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenojen ostamista siteiden lisäksi. Pitänee harkita vakavasti.

Nytkin meni vaihtoväli vahingossa pitkäksi, kun lapset herää aina ennen 7 ja tänään sitten oli se pv jolloin kaikki nukkuivat lähes 8. Pääsin kuitenkin tällä 4h välillä nippa nappa vessaan asti ennen kuin lotisi.

Ensi yö vielä on runsaampi, sitten pitäisi alkaa normalisoitua, jos vanhat merkit pitää paikkansa. Taidan kuulkaas käydä tena-kaupoilla tänään.

Ibuprofeiinia en uskalla nyt testata. Ajatuskin siitä että tämä tulisi ohuempana = vielä runsaampana vuotona, hirvittää. Voin testata sitten sellaisella kerralla kun on normaalimpi tahti.

Vierailija
13/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli erittäin runsasta vuotoa, enkä tajunnut että liian runsasta, synnytyksen jälkeen joten laitoin yksi vauvan yövaipan. Vihreä Pamper 12h vaippapaketti.

Vierailija
14/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostaglandiinit ovat kudoshormoneihin kuuluvia tyydyttymättömiä rasvahappoja, joilla on vaikutuksia monien elinten toimintaan. Ne voivat aiheuttaa supistuksia tai supistuksen laukeamista kohdun lihaksistossa, verisuonten seinämissä tai keuhkoputkien sileissä lihaksissa, ja niitä käytetäänkin usein abortin tai synnytyksen käynnistämisessä. Prostaglandiinien synteesi elimistössä kiihtyy kuumeen ja kivun aikana, sillä ne vaikuttavat tulehdusreaktion syntyyn. Useimmat tulehduskipulääkkeet estävätkin prostaglandiinien synteesiä. Lisäksi niillä on vaikutusta verisolujen yhteenliittymisessä. Prostaglandiineja elimistö syntetisoi arakidonihaposta, joka on monityydyttymätön rasvahappo. Prostaglandiini I2 eli prostasykliini (C20H32O5) estää verihiutaleiden yhteenliittymistä.

Vierailija
15/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulehduskipulääkettä ja vaippa.

Vierailija
16/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa tosi runsaat menkat ollu. Hormonikierukka ne lopulta rauhoitti. Mutta pahimpina aikoina käytin TENAN vaippoja, niissä oli enemmän imua. Kuukupista ei ollut mihinkään, se isompi kokokin oli liian pieni.

Minäkin suosittelen hormonikierukkaa. Ainakin ystävälläni vähensi vuodot ihan olemattomiin.

Vierailija
17/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut niin tarpeekseni hormonilääkkeistä että tää silloin tällöin otettava Terolut- kuurikin on ihan liikaa.

Gynen kanssa keskusteltiin pitkään aiheesta hormonikierukka ja e-pillerit. Olimme lopulta yhtä mieltä siitä, että ne eivät minulle välttämättä kumpikaan ole hyviä vaihtoehtoja. Nyt seuraillaan limakalvon tilannetta tämä vuosi 3kk välein. Tarvittaessa tyhjätään Terolutilla. Toivon että lyhyemmät välit vähän helpottaisivat näitä vuotopäiviä.

Tänään haen kaupasta tenoja paketillisen.

Vierailija
18/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut todella runsaat kuukautiset ja hemoglobiini laski siinä määrin että vaivaa ruvettiin lääkitsemään caprilon-nimisellä lääkkeellä jota otetaan kolmesti päivässä parin pahimman päivän ajan. Lisäksi syön 3x800 mg buranaa noina parina päivänä. Pärjään täysin kuukupilla eivätkä kivutkaan ole yhtä kovat. Ennenkin käytin kuukuppia mutta pahimpina öinä oli lisäksi iso yöside ja päivisin tavallinen kun ei joka tunti ehtinyt vessaan. Käypä gynellä kyselemässä!

Vierailija
19/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

cyklocapronia. Samaa traneksaamihappoa.

Sitä olisi kaapissa odottamassa, mutta sain ohjeen yrittää pärjätä ilman sitä mahdollisimman pitkään. Se vähentää vuotoa (ts hyydyttää), mutta tarkoitus olisi tyhjätä mahdollisimman hyvin.

Nyt näyttäisi vaihtoväli tihentyneen 1,5h. Kai tässä nyt kuitenkin vielä jaksaa. Yleensä ekat 2pv pahimmat ja sitten helpottaa. Jos ei helpota, niin otan huomenna tota lääkettä. Mies vaan saa hakea rautaa apteekista, alkaa anemia iskeä.

ap

Vierailija
20/29 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä poistetaan kohdun limakalvoa.