Lapsettomista häistä tällainenkin näkökulma ja ongelma saadaan aikaiseksi
Hääpari lähettää kutsun, jossa ihan asiallisesti kerrotaan, että ei lapsia mukaan. Meistä se on ihan ok, jokainen juhlii tavallaan. Meillä ei kuitenkaan ole lastenhoitomahdollisuutta, joten kauniisti kiitämme kutsusta ja ilmoitamme, ettemme ole tulossa. Hääpari loukkaantuu ja laitta puhemiehen ottamaan selkoa meidän lapsenvahtitilanteen todenmukaisuudesta ja sen uskottavuudesta.
Että arvon juhlijat, kunnioittakaa sitten sitä, että joku ei todella tule, jos kutsussa on joku rajoitus.
Kommentit (87)
Olen tätä elämää lapsiperheellisenä elänyt kuitenkin jo 19 vuotta. Ilman tukiverkkoja. Okei, en ole kovin sosiaalinen, kaveripiiri on aika rajattu, ja koska sain ensimmäiset lapseni nuorena, oli kavereila vielä biletysvaihe menossa. Ei todellakaan sellasta porukkaa, jonka ottaisin lastani hoitamaan! Ja kun kavereille on tullut perhe-vaihe, olen kyllä ottanut jkv lapsia meille hoitoon, sillä seurauksella että olen kätevä lapsenhoitaja. Missä vastavuoroisuus? Ei ole näkynyt. Minulla ei ole sisaruksia, isäni on kuollut ja äitini on alkoholisoitunut ex- narkomaani.
Mieheni sisarukset asuvat satojen kilometrien päässä, heillä on melko iso ikäero, ja nyt nuo sisaruksetkin ovat perheellisiä. Yhteydenpito on satunnaista ja lähinnä puhelimitse tapahtuvaa. Appi on kuollut, anoppi on laitoshoidossa. Mutta he sanoivat jo silloin kun esikoisemme saimme "itse olette hankkineet, itse hoidatte". Niin kiva kuin olisikin että lapsilla olisi isovanhemmat... niin eipä meidän lapsillamme ole. Isovanhemmat todellakin "makaavat kuten petaavat", ei pahemmin lapsenlapset käy katsomassa- vierasta ihmistä!Katosos, se mikä SINULLE on luonnollista, ei ole ainakaan meille. Niin surullista kuin se onkin, ei ole vaan nallekarkit menneet tasan tässä asiassa.
ja mitä tuohon ap aloitukseen. meiltä jäisi em syistä lapsettomat häät kyllä menemättä. Viidestä lapsestamme yksi on vain kotihoidossa ollut alle 2-vuotias, ja yksi on muutosherkkä 8-vuotias as-adhd- lapsi. Luotettavan vahdin saaminen ei todellakaan ole itsestäänselvyys. Enkä kyllä nautiisi juhlista yhtään, jos huoli lasten pärjäämisestä olisi koko ajan mielessä.
Kun sitten vielä osa lapsistakin on ei niin onnistuneita niin miksi niitä on pitänyt aina vaan tehtailla lisää? Olet melkoinen kuluerä yhteiskunnalle.
Oletteko tosissanne että lapsettomiin häihin ei voi ottaa vastasyntynyttä? Eihän se vauva vie edes paikkaa, ja vanhemmat lähtevät yleensä pienen käärön kanssa huomaamattomasti takahuoneeseen tms., jos huuto alkaa.
Häiritseekö jotain noin paljon pieni vauva? En tiedä, on tämä Suomi vaan melko lapsivihamielinen yhteiskunta.
Ja tämä jonbtuu siitä, että vanhemmat eivät todellakaan pääsääntöisesti vie sitä huutavaa lasta ulos. Olen monissa häissä tätä saanut todistaa. Edes sitä "tahdon" tai papin puhetta ei ole kuultu kun jonkun muksu on huutanut koko tilaisuuden ajan.
No tuo taas on mielestäni asiatonta. Itse lähden tuollaisesta tilanteesta itkevän vauvan kanssa välittömästi pois.
Mutta kyllä ihmisistä on myös tullut todella herkkiä pienen vauvan itkulle. Tuntuu, että pienen vauvan tulisi esim. bussissa osata olla "nätisti", koska aikuiset eivät jaksa. Minusta se kertoo tietynlaisesta vieraantumisesta normaalista elämänkaaresta (vauvat olkoon hiljaa, vanhukset laitoksiin jne.). Mutta se on jo toisen ketjun asia.
-tuo edellisen kysymyksen esittäjä
en halua vieraita, jotka eivät halua tulla.
Mutta todellakin haluaisin, että läheinen, ainoa siskoni tulisi. Jos hän ei saisi lapsenvahtia, niin sen voisin järjestää. Mutta ei hätää, hän kyllä saisi.
Kyllä sunkin kutsut kannattaa avata, annat itsestäsi aika juntin kuvan, jos et vastaa mitään kutsuun, jossa vp.
jos ei siskon lapsi saa tulla... Siis mun on vaikea käsittä, että miten ihmeen iso viinanhimo ja bailaamisenhimo pitää ihmisellä olla, jos ei kestä paria tuntia omissa häissään oman siskonsa lapsia? Huh huh, onneksi mun lähisukulaiset ei oo tollaisia viinasieppoja.
en halua vieraita, jotka eivät halua tulla.
Mutta todellakin haluaisin, että läheinen, ainoa siskoni tulisi. Jos hän ei saisi lapsenvahtia, niin sen voisin järjestää. Mutta ei hätää, hän kyllä saisi.
Kyllä sunkin kutsut kannattaa avata, annat itsestäsi aika juntin kuvan, jos et vastaa mitään kutsuun, jossa vp.
jos ei siskon lapsi saa tulla... Siis mun on vaikea käsittä, että miten ihmeen iso viinanhimo ja bailaamisenhimo pitää ihmisellä olla, jos ei kestä paria tuntia omissa häissään oman siskonsa lapsia? Huh huh, onneksi mun lähisukulaiset ei oo tollaisia viinasieppoja.
Ellette tosiaan keksi mitään aikuiseen makuun järjestettävää tilaisuutta ilman viinaa.
ei tarkoita sitä, että siellä ei ole lapsia, vaan että siellä ei ole muita kuin lähipiirin lapsia! Olen ollut lapsettomissa häissä, joissa oli morsiusparin omat lapset 3 kpl ja lisäksi sisarusten lapset, mutta ei muiden lapsia. Ne olivat lapsetomat häät koska niillä vierailla ei ollut lapsia, vaan lähipiirillä.
lapsiystävällinen ihminen.Siis en ole ikinä ollut lastenvahtina, pyydetty on, mutta korvaus olisi ollut niin minimaalinen, tai olis pitänyt ilmaiseksi olla ettei ole yleensäkään lapsielämä kiinnostanut.
Mitä jos hääpari on samanlainen ? Onhan se helppoa sanoa hanki hoitaja.
Jos hääparilla ei ole kokemusta lapsista on silloin äiti-henkilön ihn turha nipistä, ettehän ole samassa tilanteessa.
Et mene häihin ja sillä selvää.
Kun sitten vielä osa lapsistakin on ei niin onnistuneita niin miksi niitä on pitänyt aina vaan tehtailla lisää? Olet melkoinen kuluerä yhteiskunnalle.