Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomista häistä tällainenkin näkökulma ja ongelma saadaan aikaiseksi

Vierailija
02.06.2012 |

Hääpari lähettää kutsun, jossa ihan asiallisesti kerrotaan, että ei lapsia mukaan. Meistä se on ihan ok, jokainen juhlii tavallaan. Meillä ei kuitenkaan ole lastenhoitomahdollisuutta, joten kauniisti kiitämme kutsusta ja ilmoitamme, ettemme ole tulossa. Hääpari loukkaantuu ja laitta puhemiehen ottamaan selkoa meidän lapsenvahtitilanteen todenmukaisuudesta ja sen uskottavuudesta.

Että arvon juhlijat, kunnioittakaa sitten sitä, että joku ei todella tule, jos kutsussa on joku rajoitus.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät eri asia kuin esim. Synttärit. Jos minulla on joku hyvä lapsuudenystävä jonka haluan juhliini kutsua niin ei kai se tarkoita että paikalle pitää pyytää myös hänen teini-ikäiset lapsensa.

Ja jollekin ketjun vinkujalle: ehkä sitä poissaolon syytä koitettiin kysellä sen takia että oltaisiin pystytty auttamaan siinä lapsenvahtiasiassa.

Vierailija
22/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä pidän juhlat, olkoon mitkä tahansa, niin haluan ne ihmiset sinne, en lahjoja. Usein kutsuun on liitetty toive "ei lahjoja" tai sitten maininta mitä toiveena on (esim. matkakassaan rahaa).

Ja tuo maininta ihan siksi, että suurin osa ei osaa tulla ilman lahjaa jos esim. 40-v juhlat, mutta sujuvasti ilman lahjaa kyllä tulla esim. 39-v juhliin. En halua isoa kasaa turhaa roinaa, siksi noin tehnyt isompien juhlien yhteydessä.

Ja jos hiusta halotaan, niin usein se perhe toisi kalliimman lahjan mitä yksin tuleva, eli menemällä yksin voi viedä vaan ihan pienen lahjan jota harva veisi jos olisi koko perhe paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en keksi mitään muuta syytä loukkaantua siitä, jos joku ei tule paikalle niiden rajoitteiden takia, joita kutsun lähettäjä on asettanut.

Ensin huudetaan, kuinka jokaisella on oikeus järjestää minkälaiset häät haluaa ja rajata kutsuttujen joukkoa miten haluaa.

Mutta sitä ei sitten suostuta nielemään, että kutsutullakin olisi oikeus kieltäytyä kutsusta vedoten niihin rajauksiin, mitä kutsussa on mainittu.

Kai te niitä sukulaisia ja työkavereita näette muulloinkin. Miksi niiden pitäisi tulla just sinne häihin, vaikka se olisi kuinka hankalaa järjestää? ...Ai, no siksi kun on varattu iso ja kallis tila ja haluttais lahjoja ja häämatkakassaan täydennystä...

Vierailija
24/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa omana itsenäsi yksin mennä juhliin? Miksi et? Ovatko toisten häät sinulle tapa esitellä omaa perhettäsi? Moni jolla ei ole mitään muita meriittejä kun se Äitiys ovat juuri tuollaisia. Tavallinen ihminen jolla on oma työ, omat harrastukset ja mielenkiinnon kohteet uskaltaa mennä juhliin ilman lapsiakin. Voi vaikka puhua juhlissa smalltalkia omasta uudesta työtehtävästä, viime kuussa tehdystä vaelluksesta, ja hyvästä kirjasta minkä luki. Mutta moni ei osaa kun esitellä söpöä pikku Viiviä (omiin läskeihin kun ei vaatetta enää löydä?) puhua kuinka Ville meni eskariin ja pärjää hyvin, ja kuinka Vernerin jalkapallojoullue voitti 6-vuotiaiden pesukarhu mestaruuden.

Vierailija
25/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa omana itsenäsi yksin mennä juhliin? Miksi et? Ovatko toisten häät sinulle tapa esitellä omaa perhettäsi? Moni jolla ei ole mitään muita meriittejä kun se Äitiys ovat juuri tuollaisia. Tavallinen ihminen jolla on oma työ, omat harrastukset ja mielenkiinnon kohteet uskaltaa mennä juhliin ilman lapsiakin. Voi vaikka puhua juhlissa smalltalkia omasta uudesta työtehtävästä, viime kuussa tehdystä vaelluksesta, ja hyvästä kirjasta minkä luki. Mutta moni ei osaa kun esitellä söpöä pikku Viiviä (omiin läskeihin kun ei vaatetta enää löydä?) puhua kuinka Ville meni eskariin ja pärjää hyvin, ja kuinka Vernerin jalkapallojoullue voitti 6-vuotiaiden pesukarhu mestaruuden.

Mutta silloin harvoin kun se järjestyy, menen mieluiten jonnekin joka kiinnostaa minua itseäni. Esimerkiksi festareille tai sitten vaikka sen kaverin tupareihin.

Mulla muuten on työ, harrastuksia, lapsia, mies, vaikka mitä. Mutta jos mulle on vaikeaa järjestää pääsy lapsettomiin häihin, niin sitten en mene. Mulle tämä ei ole ongelma, miksi sinulle on?

Vierailija
26/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et kaverin häihin, kummallista. No ehkä syy on se että tuparilahjaksi voi viedä ruisleivän ja suolapurkin, häälahja maksaa enemmän...

Vierailija
27/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et kaverin häihin, kummallista. No ehkä syy on se että tuparilahjaksi voi viedä ruisleivän ja suolapurkin, häälahja maksaa enemmän...

Eihän siellä ehdi kenenkään kanssa jutella, ei varsinkaan hääparin. Enemmän aikaa ehdimme viettää yhdessä tupareissasi.

Niin, miksi minun pitäisi juuri häihisi tulla? Haluatko kenties lahjan - sehän toki on yleensä arvokkaampi kuin tuparilahja...?

Vierailija
28/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin kerran lapsettomiin häihin, mutta lähdettiin sieltä pois ajoissa, seiskan pintaan. Syötiin hyvin, juotiin hyvin, vähän tanssittiin. Yhteislahja muun työporukan kaa, oltais muuten jääty voitolle tuona päivänä, mutta taksimatka kotiin olikin yllättävän kallis. En olis lähtenyt niihin häihin jos olis ollut kaukana kotoa. Tuolloin saatiin isovanhemmat hoitamaan mussukoita. Nykyään sitäkään luksusta ei ole, enkä varmana ota mll tai vastaavasta hoitajia kotiin. Jää lapsettomat häät juhlimatta.

Häät on perhejuhla. Musta oli ihan outoa olla siellä häissä kun ei ollut lapsia.

Vierailija
29/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perhejuhla? Siinä juhlitaan miehen ja naisen halua muodostaa keskenään virallinen parisuhde. Mitä tekemistä lapsilla on asian kanssa sen enempää kuin muittenkaan juhlien suhteen? Minusta lapsettomat häät ei ole sen kummemmat kuin muutkaan, vaikka itse voisin häihini ihan hyvin lapsia kutsuakin.

Vierailija
30/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei haluta lapsia häihin pitää varautua myös siihen, että kaikki lapselliset eivät pääse.

Ja juu, mun mielestäni jokaisella on oikeus kutsua häihinsä kenet haluaa.

Vierailija
31/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupareista selviää 2-3 tunnissa, häät on ihan kun töihin menisit 6-8 tunnin keikka.

Vierailija
32/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äideillä siihen omana itsenä olemiseen kuuluu se perhe ja äitiys:) Luuletko että ne uudet työtehtävät, hyvä kirja ja vaellus oikeasti kiinnostavat toisia yhtään sen enempää kuin se pesukarhumestaruus... Niinpä :DD

Vierailija
33/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täälläkin kommentit on näin kiihtyneitä. Me nimittäin otettiin tuo kutsu ja sen rajoitukset ihan neutraalisti eikä edes keskenämme parjattu hääparia "lapsivihasta" tms. Meillä ei vaan ole mahdollisuutta ottaa heidän kutsua vastaan, siinä se.

Ja häät matkan ja ajankohdan vuoksi vaativat yöpymistä, MLL:n tai muun vieraan hoitajan palkkaaminen ei todellakaan tule kyseeseen. Me ollaan juuri niitä, jotka joutuvat hoitamaan lapsensa itse tai hankkimaan palkatun lastenhoitajan (jota parin tunnin menoissa käytetäänkin). Onnittelut ja häälahja ajateltiin laittaa postissa, kaikesta huolimatta.

T. Ap

Vierailija
34/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo,me pidettiin lapsettomat häät, koska tiedettiin sen olevan hyvä keino saada ne ei niin kivat ihmiset jäämään kotiin.

olet tällaisten ihmisten kanssa tekemisissä??? Mulla onneksi on niin hyvä itsetunto, toisin kuin sinulla, että osaan kyllä pitää ei-kivoihin ihmisiin etäisyyttä jo silloin kun niillä ei ole lapsia! Kokeilepas joskus, elämä on paljon mukavampaa!

Olet varmaan tosi nuori, kun tuolla tavalla haluat mielistellä ihmisiä ja luulet, että hyödyt siitä jotain.

Vierailija
35/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut, siis ei kaikki av:läiset, mutta siis jotkut, saattavat vaikka työnsä tai puolison työn puolesta päästä tai joutua, ihan miten halutaan ajatella, niin paljon juhliin ja tapahtumiin, että se alkaa käydä jo työstä, jolloin kirjoittajan mainitsemaan perheidyllin esittelyyn ei siviilielämässä ole enää niin kovin suurta tarvetta...

Vierailija
36/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöpymistä vaativiin häihin edes silloin, jos ei olisi lapsia. Olen lapsettomana kieltäytynyt vielä useimmista hääkutsuista kuin äitinä, koska mua ei tosiaan vähempää vois kiinnostaa jotkut serkun kummin kaimat häät jossain hevon kuusessa Espoossa. Olen ilmoittanut vaan, että en pääse. Eikä kukaan kysele, miksi - vaikka mulla ei edes ollut silloin niitä lapsia.

Vierailija
37/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin osapuolen, kutsujan ja kutsutun, tulisi kunnioittaa toisen valintaa ja hyväksyjä se perusteluja vaatimatta.

Jotkut haluaa lapsettomat tai vaikka alkoholittomat häät. Ne, jotka eivät tämän takia voi tai halua tulla, eivät tule. Ne, jotka tulevat, elävät sitten kutsujan tahdon eli juhlan luonteen mukaan. Ne, jotka napisevat joka juhlan järjestäjän ratkaisusta, pilaavat juhlan.

Jos ei haluta lapsia häihin pitää varautua myös siihen, että kaikki lapselliset eivät pääse.

Vierailija
38/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä en pääse tulemaan, kieltäydyn, enkä selittele. En selittele enää edes sitä, ettei ole lapsenvahtia. Hos hääpari loukkaantuu, he ovat itse vastuussa omasta pahasta olostaan.

Aikuiselle ihmiselle pitäisi riittää kun kieltäydytään kauniisti. Ei mitään jälkipainostuksia. Vaikuttaa aika epätoivoiselta jos aletaan painostamaan jollain MLL.n hoitajalla.

....muut eivät käännäkään koko maailmaansa ylösalaisin.

Minä en nykyisin enää selittele mitään jos en pääse jonnekin mukaan. Kerron vaan etten pääse ja jos joku inttää että miksi niin sanon vaan uudelleen etten pääse. Mitä se muille kuuluu miksen pääse.

Ps. en muuten itse todellakaan rupeaisi tilaamaan muksulle 2v tuntematonta MLL hoitajaa minkälienee häiden ajaksi jos muut hoitomahdollisuudet eivät onnistuisi. Saattaisimme mennä miehen kanssa erikseen tai sitten ei riippuen hääparista ja kuinka läheisiä he meille ovat.

Vierailija
39/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse edes selitellä mitään syytä. "Kiitos kutsusta, emme valitettavsti pääse tulemaan", on ihan riittävä selitys.

Tosi junttia käytöstä kutsujalta alkaa peräämään yksityiskohtaista selitystä poisjäämiselle (saati "tutkia selityksen oikeellisusstta").

Vierailija
40/87 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä ihailemaan.

Muistakaa, että kutsutuilla on oikeus kieltäytyä kutsusta. Vaikka ihan senkin takia, että ei nyt vain haluta lähteä. Kesäviikonloppuisin on muuta tekemistä.

Lapsenvahdin puute on yksi syy, mutta syy voi olla sekin, että ei kiinnosta. Silloin sanotaan, että ei saa lapsenvahtia. Tai on menoja. Tai on sairaana tms.

Minä enymmärrä,miksi haluaisitte häihinne sellaisia vieraita, jotka eivät sinne halua tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän