kertokaapas köyhälle!
Kesäloma koulusta alkoi pari viikkoa sitten ja kesätöiden eka palkka tulee 15.6 joten nyt kaivataan tosi halpoja ruokia! ei mitään makaroni+jauheliha settejä tai makaroni+nakki vaan jotain oikean tapaista mikä on edullista. terveellisyydellä ei niin väliä mutta noihin alan olemaan jo aika kyllästynyt.
ps. aika velho olen keittiössä joten ei sen puoleen tarvi rajoittaa ehdotuksia etten osaisi tehdä
Kommentit (10)
jos käyttää edullisia kasviksia
soijarouhekeitto
hernekeitto (itse tehty)
on kananmunat ja tarjouslaputettu liha. Siihen lisäät kasviksia ja rasvaa jolla pysyy nälkä poissa.
Velho kyllä osaa.
Teen itse usein tällaisia:
2 ps Kasvissuikaleet -pakasteita tai 1 iso pussi Perunasipulisekoitus (pakasteesta myös)
2 kpl kasvis/kana/tai lihaliemikuutiota riippuen mitä muuta keittoon tulee
2 ps keittojuurekset pakasteita
lisäksi jauhelihaa (paistettuna) tai kanasuikaleet (paistettuna)
mausteita
1 iso sipuli ja porkkanoita pilkottuna
kasvisruoat on vaan niin pahoja. lihaa sitä tarvitaan jotta järki pysyy päässä :D
AP
Kesäloma koulusta alkoi pari viikkoa sitten ja kesätöiden eka palkka tulee 15.6 joten nyt kaivataan tosi halpoja ruokia! ei mitään makaroni+jauheliha settejä tai makaroni+nakki vaan jotain oikean tapaista mikä on edullista. terveellisyydellä ei niin väliä mutta noihin alan olemaan jo aika kyllästynyt.
ps. aika velho olen keittiössä joten ei sen puoleen tarvi rajoittaa ehdotuksia etten osaisi tehdä
Minä joskus vuosia sitten jouduin käymään sossussa. Opintotuki oli loppunut, kesätöitä en ollut saanut. Sain työttömyystukea kesä-heinäkuulta, mutta koska työsopimukseni alkoi elokuun alusta, en saanut tukea enää elokuulle, vaikka tili tuli vasta kuun viimeinen päivä. Menin sen yhden ainoan kerran elämässäni hakemaan toimeentulotukea, koska en voinut pyhälläkään hengellä elää kuukautta. Antoivat ihan mukavan summan ja maksoivat vielä bensarahat, koska olin muuttamassa työn perässä toiselle paikkakunnalle ja piti viedä kahdessa erässä 200 km päähän tavaroita.
Meni tämä vähän ohi aiheen, mutta siis käy hakemassa tukea palkkapäivään asti.
Minä joskus vuosia sitten jouduin käymään sossussa. Opintotuki oli loppunut, kesätöitä en ollut saanut. Sain työttömyystukea kesä-heinäkuulta, mutta koska työsopimukseni alkoi elokuun alusta, en saanut tukea enää elokuulle, vaikka tili tuli vasta kuun viimeinen päivä. Menin sen yhden ainoan kerran elämässäni hakemaan toimeentulotukea, koska en voinut pyhälläkään hengellä elää kuukautta. Antoivat ihan mukavan summan ja maksoivat vielä bensarahat, koska olin muuttamassa työn perässä toiselle paikkakunnalle ja piti viedä kahdessa erässä 200 km päähän tavaroita.
Meni tämä vähän ohi aiheen, mutta siis käy hakemassa tukea palkkapäivään asti.
ei myönnetä enää tälle kuulle. nyt tekee mieli huudella ohi aiheen, että miksi opiskelijoille ei puhuta sossusta? aloitan tästä uuden keskustelun
- kaalilaatikko
- jauhelihakeitto
- letut ja vohvelit
- nakkimunakas
- maksalaatikko
- ruispuolukkapuuro
- riisipuuro
kituuttamaan yksi kesä, kun minulla ei ollut töitä ja miehen kesätyötienistejä piti säästää talven varalle. Leivoin silloin kaiken leivän itse, ei ostettu mitään ylimääräistä ruokakaupasta. Tein jauhelihakeittoa, silakkapihvejä+perunamuusia, kalakeittoa, purkkihernaria ja jauhelihakastiketta kyllästymiseen asti.
tee ruokia missä paljon perunaa, ja lihaa.
Esim. lihaperunalaatikko, lihaperunasose (muussia ja jauhelihaa sekaisin, tai vaikkapa muusia ja pekonia sekaisin).
Laatikko- ja kastikeruuat halpoja, ja keittoruuat.
Hernekeitto, lihakeitto, kaalikeitto, jauhelihakeitto, kalakeitto, siskonmakkarakeitto, minestronakeitto, nakkikeitto, makkarakeitto,sipulikeitto, kesäkeitto, jauhelihakastike, tonnikalakastike, tomaattikastike, kaalilaatikko, kinkkukiusaus, jauhelihakiusaus, kasvissosekeitto, perunapurjososekeitto, juustokeitto, puurot, kiisselit, makkarakastike, nakkikastike,
uusi kaali on maukasta