Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wordament

Vierailija
16.07.2014 |

Pelaako kukaan kyseistä peliä? Millaisia prosentteja saatte yleensä? Onko mitään vinkkejä? Mua ihmetyttää se Smedu, miten se voi saada aina niin paljon pisteitä? Se on varmaan hakannut tuota peliä melko paljon.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wordamentin uusi päivitys toi äskettäin vanhan pelin takaisin! Muutaman vuoden oli pilalla.

Vierailija
22/57 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas on niin mukavaa kun tätä peliä voi pelata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva pelata Wordamenttia mut en löydä sitä enää ?! 😵

Vierailija
24/57 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appstoresta löytyy Microsoft Wordament

Vierailija
25/57 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mitä Premium-paketti pitää sisällään?

Vierailija
26/57 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mitään. Ei mainoksia, tuplapisteet tasoilla kiipimiseen ja oli vissiin jotain muutakin yhtä relevanttia…

Vierailija
27/57 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko peli taas tarjolla suomeksi? Löysin vain englanninkielisen version, joka on minulle hyödytön.

Vierailija
28/57 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko peli taas tarjolla suomeksi? Löysin vain englanninkielisen version, joka on minulle hyödytön.

Multiplayer-näytön play-napin yläpuolelta pääsee vaihtamaan kielen (language-nappi)

Vierailija
29/57 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tarkennus, esim. uusimmat iphonemallit/käyttöjärjestelmäversio(?) lataavat Wordament-version, jossa ei ole suomenkieltä :( T. ed

Vierailija
30/57 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Mahtavaa, että tämä peli on saanut vihdoin uusia kommentteja :)

Itsellä päivä ei lähde käyntiin ilman tätä peliä! Aamulla duuniin matkatessa tulee hierottua moninpeliä ja se on vähän kuin duunin aamukahvi pöytään istuisi; samat tyypit samaan aikaan ja heti huomaa jos joku on poissa :D Oispa siis jännä tietää ketä nimimerkkien taakse kätkeytyy, siis ihan noin yleisesti.

Itse sain ton nimen jonkun päivityksen yhteydessä, aiemmin pelasin oikealla nimelläni. Oon kohta 50 muija ja tosiaan duunimatkoilla ja duunin jälkeen tulee pelattua. Oon pelannut kaiketi 5-7 vuotta

Mutta mitäs te muut? Esanssi? NiinaPW? Luutia? Jne jne.. Mikä teidän historia pelissä? Kauanko ootte pelanneet ja missä hetkissä pelaatte?

Vierailija
31/57 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pelaat, ap? tuosta näkyy olevan eri versioita.

Vierailija
32/57 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta tosiaan, itse pelkään vain multiplayeriä. Ja pääasialliset pelipaikat on aamu bussi ja koti sohva :)

Vierailija
33/57 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UrbanCeiling27 kirjoitti:

Hei vaan kaikille! Mahtavaa, että tämä peli on saanut vihdoin uusia kommentteja :)

Itsellä päivä ei lähde käyntiin ilman tätä peliä! Aamulla duuniin matkatessa tulee hierottua moninpeliä ja se on vähän kuin duunin aamukahvi pöytään istuisi; samat tyypit samaan aikaan ja heti huomaa jos joku on poissa :D Oispa siis jännä tietää ketä nimimerkkien taakse kätkeytyy, siis ihan noin yleisesti.

Itse sain ton nimen jonkun päivityksen yhteydessä, aiemmin pelasin oikealla nimelläni. Oon kohta 50 muija ja tosiaan duunimatkoilla ja duunin jälkeen tulee pelattua. Oon pelannut kaiketi 5-7 vuotta

Mutta mitäs te muut? Esanssi? NiinaPW? Luutia? Jne jne.. Mikä teidän historia pelissä? Kauanko ootte pelanneet ja missä hetkissä pelaatte?

Mä tunnistan sun nimimerkin! 😊 Mulla on tylsä playernimi (1052344191), enkä oo saanut sitä vaihdettua, vaikka kerran ihan tosissaan yritin. Mä oon kanssa hakannut peliä sen seittemän vuotta. Tauoilla tulee aina pelattua, ja aamulla, ja illalla 🤣

Vierailija
34/57 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UrbanCeiling27 kirjoitti:

Mä tunnistan sun nimimerkin! 😊 Mulla on tylsä playernimi (1052344191), enkä oo saanut sitä vaihdettua, vaikka kerran ihan tosissaan yritin. Mä oon kanssa hakannut peliä sen seittemän vuotta. Tauoilla tulee aina pelattua, ja aamulla, ja illalla 🤣

Niin, oon 50+ nainen Oulusta

Vierailija
35/57 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni piti luoda tunnukset (?) / kirjautua Xbox:iin niin sieltä ne tulivat Wordamentin puolellekin. Itse olen pelaillut varmaan myös sen seitsemän vuotta eli aloitin wanhoina hyvinä aikoina kun Wordamentissa pääsi vielä katselemaan frenemieksien tilastoja yms. Jossain vaiheessa se ilo loppui ja nyt minusta tuntuu että taas viime päiväinä on tapahtunut jotain kummallista. Enää ei voi pelata muita kuin tavallisia tai digram-pelejä, muut teemat näyttävät häipyneen! En ymmärrä miksi 😥. Nykyään eläkeläisukkona voi pelailla milloin vaan mutta mukavinta se on aamupuuron jälkeen kun odottelee että mitä ohjelmaa emäntä on suunnitellut pääni menoksi 🤣🤣

Vierailija
36/57 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnistan sut kyllä pelaajana; on jäänyt toi 191 loppuosa mieleen :) Ollaan kyllä monesti aamuisin samaan aikaan pelin äärellä!

Vierailija
37/57 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa TomR! Sinutkin toki tunnistan!

Olet oikeassa, että pelissä on nyt jotain kummalista meneillään/ tapahtumassa. Teemasanoja, kuten ammatit, ruuat ja jne ei ole nyt hetkeen ollut, mutta sitävastoin suomen kieleen EI niin läheisesti liittyvät C ja Z kirjaimet on tullut peliin.  Lisäksi nopeuspeli, siis se missä kaikki sanat on oliko se 13 pistettä, loistaa poissaololla. Se ei toki mua henk.koht harmita, kun en pidä siitä pätkääkään :D

Vierailija
38/57 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heeeiiii! Hienoa löytää tämä keskustelu ihan sattumalta täältä. Tunnista monta nimimerkkiä. Itse 46 v mies ja pelailen aina kun on perheeltä ja töistä aikaa. Ajoittain on vuorotyö, niin olen myös välillä yökukkuja. Olen pelaillut varmaan yli 10 vuotta, mutta välillä tulee tosin pitkiä taukojakin pelailuun, kun loppuu motivaatio.

Vierailija
39/57 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pisteet määräytyvät moninpelissa?

Peruspisteet saa laskemalla sanan kirjainten pisteet yhteen.

Usein pisteitä kuitenkin tulee enemmän. Ristikon yläpuolella olevan teeman mukaisista sanoista saa lisäpisteitä. Millä kaavalla?

Muistakin sanoista voi saada enemmän pisteitä. Millä logiikalla?

Millä logiikalla sanojen värit määräytyvät pistetaulukossa (sininen, keltainen, valkoinen)? Joskus sinisyys tulee teemasta, mutta ehkä ylipäänsä värit kertovat käytetyistä lisäpistesäännöistä.

Vierailija
40/57 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRJAINTEN PISTEET:

1: AINST

2: EKLOÄ

3: MPU

4: HRV

5: Ö

7: D

10: F

ym. Joskus kuitenkin kirjaimeen on merkitty muu pistemäärä (ks. alta "U arvokkaat", "Digram" ja "Jompikumpi").

Kirjainten pisteet lasketaan yhteen (myös Digram- ja Jompikumpi-laattojen). Sitten ne kerrotaan pistekertoimella:

PISTEKERROIN: sanan pituus kirjaimina

0: 0 1 2

1: 3 4

1,5: 5

2: 6, 7

2,5: 8, 9, 10, 11

("Digram", esim. "SI"-laatta, lasketaan 2 kirjaisemeksi.)

Jos kirjainten pisteet ovat 10 ja kirjaimia on 8, saat siis 10*2,5 = 25 pistettä. Jos pisteet ovat 5 ja kirjaimia on 5, saat 5*1,5=7,5 eli 7 pistettä (pyöristys aina alaspäin).

BONUS:

+0 "Jompikumpi" (esim. "B/Ä", jolloin kirjain on jompikumpi noista kirjaimista, kumpi nyt vain sattuu kuhunkin sanaasi sopimaan; se pistemäärä on usein korkea (esim. 20) mutta muuta hyötyä siitä ei ole)

+5 "Digram" (esim. "SI", jolloin se vastaa noita kirjaimia tuossa järjestyksessä)

+10 Asiayhteys (jos esim. "Sää" tai "Matkustus" lukee kirjainristikon yläpuolella, niihin liittyvät sanat näkyvät sinisinä ja niistä saa +10 pistettä; ellei asiayhteyttä ole, korkeapistekirjaimiset sanat voivat olla sinisiä mutta siitä ei saa lisäpisteitä)

+10: Tämän saa myös kaikkein harvinaisimmista Expert-sanoista? Useimmista Expert-sanoista ei saa mitään erikoispisteitä.

Bonus lasketaan vasta pistekertoimella kertomisen jälkeen.

(Muutenhan Digram-laatan "+5":ssä ei olisi mitään järkeä, vaan yhtä hyvin laatassa voisi olla korkeampi pistemäärä.)

TEKSTI SANARISTIKON YLÄPUOLELLA

"Nopea peli": 13 pistettä joka sanasta. Ei mitään muita pisteitä.

"E nurkissa": ei vaikuta mitenkään.

"U arvokkaat": ei vaikuta mitenkään. Se vain on huomautus siitä, että U-kirjaimessa lukee "10" tms. ja siitä saa siis noin monta pistettä normaalin 3:n sijaan.

"Sää", "Matkustus", "Eläin" tms. aihealue: +10 joka sanasta, joka liittyy annettuun aihealueeseen.

"Digram", "Jompikumpi": ks. "BONUS" yltä.

TÄSTÄ PUUTTUU VIELÄ LISÄPISTESÄÄNTÖJÄ. MITÄ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän