G: Missä olet töissä?
Kommentit (21)
se itkettää ja surettaa, tuntuu välillä kuin tukahtuisin tähän tunteeseen. aina välillä elämässä on pieniä arjen hiljaisia hetkiä kuten lapsen katse, tuulenvirin havaitseminen, perhosen ihailu jne. on otettava onnen hetket näistä pienistä asioista eikä haikailtava liikoja, ei elettävä menneessä ja siinä menetetyssä. joka ei siis palaa.
mulla on ihan ok mies ja ihanat lapset, mutta välillä tuntuu, että voi kun ois ystäviä. siis niitä, joille puhua tästä mun kaipuun tunteesta siihen sotkuiseen menneeseen. ihmisiä, joiden kanssa joskus juoda kahvikupponen ja vaihtaa pari sanaa, vaikka joku naapuri tms. mut oon äskettäin muuttanut uudelle paikkakunnalle ja muuton myötä entiset kuviot jäi. jäi ystävät, ne harvat, jotka vielä jakso kuunnella mua, jäi työ ja arjen tukiverkko. tilalle astui työttömyys ja yksinäisyys. usein tuijotan ikkunasta ulos väsyneenä, lamaantuneena ja katselen lintujen lentoa.
mut elämässä on ne valoisatkin puolensa ja ehkä vielä joskus oon valmis ne kohtaamaan. oon koittanut etsiä jutteluapua tähän turtuneisuuteen ja itkeskelyyn, mut ei sekään oikein auta. mut toivon silti vielä, et ehkä jonain päivänä.
anteeks tuli vähän pitkä vuodatus. tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville ja aurinkoista kesää!
Itseni lisäksi siellä työskentelee 4 työntekijää.
tutkimusryhmässä. En tarkenna, alansa ainoa ja meitä ei ole montaa.
Hyvää on pitkät lomat ja kivat työkaverit. Miinuksena palkka, joka ei ole samalla tasolla kuin muissa virastoissa tai yksityisellä sektorilla.
Olen yksityinen perhepäivähoitaja.
Ison marketin yhteydessä toimivalla erikoiselintarviketiskillä.
Oon äitiyslomalla, mutta teen vähän töitä siinä sivussa. Oon suomentaja, teen muutenkin kotoa käsin töitä.
mutta en ole terkkari tai lääkäri
kun tällaisia kyselet?
En näe mitään syytä paljastella yksityiskohtia elämästäni. Kuten joku tietoturvaketjussa sanoi, palasia yhdistelemällä joskus henkilöllisyys paljastuu ihmeen helposti, kun poimii yhden tiedon sieltä, toisen täältä.
Keksi oikeita aiheita, urpo.
Keskustelunavaus tarkoittaa sitä, että antaa vähän itsestäänkin ja näkee keskustelun eteen itsekin vaivaa.
Tällaiset avaukset ovat vähän kuin sanoisi, että viihdyttäkäää mua, mä tässä lahnana odotan.
Tee itse oma osuutesi.
kun tällaisia kyselet?
En näe mitään syytä paljastella yksityiskohtia elämästäni. Kuten joku tietoturvaketjussa sanoi, palasia yhdistelemällä joskus henkilöllisyys paljastuu ihmeen helposti, kun poimii yhden tiedon sieltä, toisen täältä.
Keskustelunavaus tarkoittaa sitä, että antaa vähän itsestäänkin ja näkee keskustelun eteen itsekin vaivaa.Tällaiset avaukset ovat vähän kuin sanoisi, että viihdyttäkäää mua, mä tässä lahnana odotan.
Tee itse oma osuutesi.
voi olla vaikea yhdistellä, kun muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki kirjoittelevat anonyyminä. Osaatko yhdistää esim. mut johonkin tähän ketjun viestiin, tai mihin tahansa palstalle vaikkapa viimeisen puolen tunnin sisällä kirjoitettuun viestiin?
kun tällaisia kyselet?
Keskustelunavaus tarkoittaa sitä, että antaa vähän itsestäänkin ja näkee keskustelun eteen itsekin vaivaa.Tällaiset avaukset ovat vähän kuin sanoisi, että viihdyttäkäää mua, mä tässä lahnana odotan.
Tee itse oma osuutesi.
Aik epätodennäköistä, että tietoturvasi olisi vaarassa kun paljastat, missä olet töissä. Varsinkin kun et ole nimimerkillä. Täällä kun käy jokunen tyyppi per päivä...
Sitä paitsi, on ihan mielenkiintoista tietää, mitä kukin tälläkin palstalla tekee työkseen.
-ei ap-
odotan, että jos on tällainen aloitus, ap kysyy kysymyksensä ja lisää siihen alkuun että "itse olen töissä xxxx". Mua ärsyttää tällaiset, en annan itsesäni mitään mutta muiden pitää antaa -aloitukset. En ole ainoa joka sitä paheksuu.
Ja siinä tietoturvaketjussa oli ihan konkreettinen esimerkki, kuinka joku tosi pienistä murusista yhdistelemällä päätyi löytämäään jopa henkilön puhelinnumeron.
Ja siinä tietoturvaketjussa oli ihan konkreettinen esimerkki, kuinka joku tosi pienistä murusista yhdistelemällä päätyi löytämäään jopa henkilön puhelinnumeron.
ja anonyymiys... ei välttämättä sama asia. Jos jonkun ihmisen puhelinnumeron päätyy löytämään netistä, on sen oltava ihan yleisessä jaossa. Silloin vaarantunut asia ei ole tietoturva, vaan anonyymiys. Tietoturva on vaarassa silloin, kun vaikka hetu tai joku salasana on yleisessä jaossa.
miks mun anonyymiys tästä kärsisi, ettehän te tiedä mihin muihin ketjuihin mä vastailen =)
Olen aika korkeasti koulutettu.
Mutta helvetin esikartanoa ja hullujenhuonetta on tullut kokeiltua molempia.