Miksi opettajat eivät voisi toimia kesäiin esim. uimarannoilla uimaopettajina/-valvojina?
Kommentit (27)
myydä jäätelöä rantakioskeissa ja taksikuskit ajaa golfautoja kentillä. lääkärit voisivat pitää mökkikunnissa metsävastaanottoja ja kampaajat hoitaa etelän lomilla muiden turistien hiuksia. mitä töitä sinä aiot lomallasi tehdä?
No, mä olen ekaluokan ope, mutta en osaa uida kunnolla. Ei kai se luokkataso uintivalmiuksia määritä.
se kun kirurgeilla ja yritysjohtajilla on paljon parempi palkka kuin opettajilla? Eikö ne voisi antaa osaa rahoista opeille ja muille, niin kaikilla olisi sama palkka? Miksi jotkut saa viisi lasta ja jotkut ei yhtään, eikö ne viisilapsiset pitäisi pakottaa antamaan osa lapsista muille niin kaikilla olisi yhtä monta? Miksi kaikki ei ole samanlaista kuin toisilla?
muistan kyllä yhden opettajani, joka oli kesät aina lintsillä töissä.. mutta soisin kyllä lomat opettajille ihan niinkuin muillekin työntekijöille.
Jännä kuinka jotkut opet kommnetoivat täällä että eivät lomalla tee työtä. No mutta ettehän te ole lomalla! Vaan työssä ilman mukuloita.
Ketä kiinnostaa osaatteko te uida vai ette, ap:n idea on oikein hyvä. Senkun opettelette, opetattehan te niitä mukuloitakin uimaan siellä alakoulussa ja kauhistelette sitten openhuoneessa, kun ne vanhemmat eivät ole opettaneet kakaroitaan uimaan. Siitä vain opettelemaan ja opettajat töihin kesäkuuksi ja heti elokuun alusta!
Ammatinvalintakysymys. Jos et itse ole edes niin älykäs että pääset opettajaksi, on turha inistä niille jotka pääsivät. Vuosien koulutus, ja sitten istua kesät uimavalvojana?
Paska provo.
Jos taas olet niin älykäs, että olet työssä jossa tienaa tukkua kuin tauhkaa, miksi olet kateellinen opettajalle, joka tienaa 2500 euroa kuussa? Siksi, että tällä on kahden kuukauden loma yhden sijaan?
Se on tämän ammatin etu. Jonakin kesänä saatan vähän kouluttautuakin, mutta en ole, niin kuin sanoit, valmis luopumaan lomastani esim. menemällä uimavalvojaksi. Minun on vaikea kuvitella, että jos en olisi opettaja, olisin noin katkera jonkun pidemmästä lomasta. Taitaa olla luonnekysymys. En ole katkera monen kaverin paremmasta palkasta tai työstä, joka ei seuraa kotiin. Itse olen työni valinnut.