Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, ero ja toimeentulotuki.

Vierailija
01.06.2012 |

Miten ja mihin kuluihin sitä toimeentulotukea saa? Meille tulee ero ja mulla ei ole mitään omaisuutta; olen maksanut juoksevia kuluja (ruoka, sähkö jne.)kun mies on ostellut autoja ja asuntoja. Ja avopari siis ollaan. Eli tarvitsisin tukea ainakin aluksi esim. takuuvuokraan ja mahdollisesti huonekaluihin. Tuloni on 500 e/kk tällä hetkellä, mutta olen ollut työssä viimeisen vuoden aikana, vaikuttaako se? Lapsia ei ole. Kiitos, jos vastaat!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät maksusitoumuksen takuuvuokraan kunhan löydät asunnon. Sit asumistuki vireille heti vuokrasopimuksen saatuasi. Teillä menee varmaan omaisuus ja varat jakoon,eli sieltä voi kans löytyä vuokravakyuteen rahaa. Sossu varnaan auttaa kämpässä sun muussa kun otat yhteyttä.

Vierailija
2/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät maksusitoumuksen takuuvuokraan kunhan löydät asunnon. Sit asumistuki vireille heti vuokrasopimuksen saatuasi. Teillä menee varmaan omaisuus ja varat jakoon,eli sieltä voi kans löytyä vuokravakyuteen rahaa. Sossu varnaan auttaa kämpässä sun muussa kun otat yhteyttä.

Ei mene omaisuus jakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai löydät jostain 40€ että saat patjan ostettua?

Vierailija
4/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai löydät jostain 40€ että saat patjan ostettua?

vanhan sohvakaluston :). Ehkä mies antaa mun ottaa vieraspatjan, jos ja kun pesukone jää hälle.

Vierailija
5/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta tuskin saat rahaa huonekaluihin, jokainen hankkii ne toimeentulotuellaan.

Asuntohakemus vetämään ja heti kun saat asuntotarjouksen, olet yhteydessä sossun ja laitat toimeentulotukihakemuksen takuuvuokraan. Kirjallisena sitä ei kannata hakea, menet päivystykseen ja sanot että asiasi on kiireellinen.

Vierailija
6/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta tuskin saat rahaa huonekaluihin, jokainen hankkii ne toimeentulotuellaan. Asuntohakemus vetämään ja heti kun saat asuntotarjouksen, olet yhteydessä sossun ja laitat toimeentulotukihakemuksen takuuvuokraan. Kirjallisena sitä ei kannata hakea, menet päivystykseen ja sanot että asiasi on kiireellinen.

Saako sen tuen siis jotenkin tulojen perusteella tavallaan "automaattisesti"? Kuinka iso summa se alimmillaan on?

Vierailija
7/7 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleen "toimeentulotukilaskuri". Ja sinne sitten omat tulot ja menot mitä laskuri pyytää.

Tulot katsotaan takautuvasti 2-3kk taaksepäin, mutta erotilanteessa voi olla että harkinnanvaraa käytetään ja takuuvuokra myönnetään,yms.