Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljonko jäi raskauskiloja laitokselle?

Vierailija
01.06.2012 |

mulla painoa tullut tässä raskaudessa ihan rehellisesti sanottuna syömällä. Ennen raskautta olin tiukalla karpilla ja pudotin painoni läskistä normaalipainoiseksi (30kg). Nyt raskausaikana olen syönyt mitä sattuu ja lopetettuani tupakanpolton plussan jälkeen olen korvannut sen syömällä. Nyt kiloja tullut 15 ja rv 33 menossa. Paljonkohan laitokselle jää? Onko raskauskilot vaikea saada putoamaan liikunnalla ja tiukalla dieetillä?kokemuksia tästä? Tämä on kolmas raskauteni, mutta ensimmäisen kerran "kiloilla" on väliä ja haluan itseni kuosiin mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli raskauskiloja 11, vaikka 2/3 osaa raskaudesta makasin tipassa pahoinvoinnin vuoksi. Söin muutenkin sillon ku jotain alas sai niin terveellisesti ja melko vähän.

vauva syntyi viikolla 37.

Laitokselle jäi kaikki ja miinukselle meni kilon.

Vierailija
2/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyskin alkoi "purra" vasta 6 kk jälkeen, mutta kaikki on aina lähtenyt. olin sitetn 30 tai 40 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 tuli yhteensä. En oo ihan varma, kun en käynyt puntarilla.

Jos aiot imettää, niin unohda tiukka dieetti ja nopeasti kuosiin -ajattelu.

Vierailija
4/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli 18 (syömällä) joista jäi 7 laitokselle.

Koita hillitä nyt älytöntä mässäämistä, ni ei tarvii niin pudottaa ku vauva tulee.

Vierailija
5/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lihosin 19kg raskauden aikana ja söin paljon suklaata ja munkkeja :) Synnytin 2,5kg lapsen istukka painoi vain 400g. Ja kun lähtöpäivänä menin puntariin en ollut laihtunut kuin 1 kilon! Mitä kummaa XDDD Turvotus oli kamalaa.. Nyt 2-vuotta myöhemmin olen laihempi kuin koskaan aiemmin, ihan liikunnan ansiosta.

Vierailija
6/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin ennen raskautta 69 kg, synnärillä 82. Kotiutuessa 74 ja ristiäisissä 71.

Vierailija
7/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokselle jäi 3 kg, vaikka lapsi painoi 4 kg ja kaippa se istukkakin jotain painoi.

Mutta ensimmäisen viikon aikana laihduin lähes 10 kg.

Eli lihosin 19kg raskauden aikana ja söin paljon suklaata ja munkkeja :) Synnytin 2,5kg lapsen istukka painoi vain 400g. Ja kun lähtöpäivänä menin puntariin en ollut laihtunut kuin 1 kilon! Mitä kummaa XDDD Turvotus oli kamalaa.. Nyt 2-vuotta myöhemmin olen laihempi kuin koskaan aiemmin, ihan liikunnan ansiosta.

Vierailija
8/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jäänyt joka raskauden lähes kaikki kilot synnärille, kun ei tullut ns. ylimääräistä. Pari kiloa jäi kotiinviemisiksi ja nekin sulivat turvotuksen tai minkä lie poistuessa pois.

Sitten hoitovapaalla ollessa olen mässyttänyt ylimääräistä ja olen joka kerta lihonut lähes 10 kg synnytyksen jälkeen. Että ei ole heleppoa sekään.

Vierailija
9/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslaitokselle jäi vain 5kg! Nyt 7 viikkoa synnytyksestä ja 12kg lähtenyt yhteensä. Mäkin laihduin karppaamalla 10kg ennen raskautta, mutta raskausajan söin ku hevonen, ihan mitä vaan.. Vaikea tässä imettäessä laihduttaa kun maito loppuu heti kun ei oo syönyt kunnolla.

Vierailija
10/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja synnärille jäi kolme kiloa. Nyt 3kk synnytyksestä painan neljä kiloa vähemmän kuin raskauden alussa, kiitos imetyksen, terveellisen syömisen ja liikunnan.

Pitää kyllä kohta alkaa varmaan vetää ruokaöljyä lusikalla, ettei paino nyt ihan täysin tipahda.

Vierailija
11/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7 kg lähti synnyttämällä.

kiloja tuli n. 17, lähinnä herkuttelemalla :D Lähtöpainossa (62 kg) olin 6 kk synnytyksestä.

Vierailija
12/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokselle jäi 3kg. ( Vauva painoi 3,7). Sitten lähti ehkä 4 kiloa itsekseen suht nopeasti ja loput sitten ihan jouduin laihduttamaa kun lopetin imetyksen.

Vierailija
13/20 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli n. 8-10 kg (riippuu siitä, miten lasketaan: paino laski alkuraskaudessa). Kaikki jäi laitokselle. Siis kilot: löysä vatsanahka kummitteli vielä n. 8 kk, kun en kovin aktiivisesti jaksanut jumpata.

Raskausaikana pyrin ihan tietoisesti syömään terveellisesti, mutta lähinnä syntyvän vauvan takia. Raskauskiloja en mitenkään erityisesti pyrkinyt välttämään.

Vierailija
14/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin että laihduin alkuraskauden aikana 2kg mutta lähtöpainosta laskettuna kiloja tuli yhteensä vain 8kg, vauva toki syntyi rv 36+3. Laitokselle jäi 5kg ja kahden viikon jälkeen synnytyksestä painoin 3kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Vierailija
15/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja tuli 12, vaikka olin täysin ruokahaluton koko raskausajan. Pitkä synnytys, jonka aikana oksentelin, tiputti 13 kg. Imetyksen aikana lihoin 3 kg ja nuo pari ylimääräistä kiloa tippui viikossa vuoden päästä kun lopetin imetyksen.

Vierailija
16/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen ekaa raskauttani. Lähtöpaino oli 50 kg ja 13 kg tuli lisää raskauden aikana. Olin äimänä kotiin lähtiessä, koska synnytettyäni kolmekiloisen vauvan, lapsivedet ja istukan,  painoin edelleen 61 kg. Tosin siinä sairaala-aikana oli myös tisseille jo ehtinyt tapahtua pullistuminen kuppi beestä kuppi deehen.

Mutta joo, eka viikkojen aikana nopsaan laski paino. Jopa niin, että määräsin itseni suklaadieetille vähäksi aikaa, kun pelkäsin että maito loppuu kun paino laskee kuin lehmän häntä.

Olin silloin 24-vuotias, ja siis tosi hoikka (pituuteni 163 cm).

Vierailija
17/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kg jäi, vajaa 4kg tuli kainalossa mukaan.

57kg painoin ennen raskautta ja saman kotiin tultaessa, puolet raskaudesta kuvotti ja loppu raskauden mässäsin jäätelöä.

Kiitos hyvät geenit tai jotain.

Vierailija
18/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25kg tuli, olin alipainoinen alkuun, ja ekan viikon aikana lähti ehkä 8kg. Puolen vuoden jälkeen oli taas samat vaatteet käytössä.

Vierailija
19/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärille jäi istukan ja lapsiveden verran kiloja. Synnäriltä mukaan kotiin lähti lapsi 3,5 kg ja kolmisen kiloa fläsää lantiolla. :) Läski suli pois muutamassa viikossa imetyksen ja vaunulenkkien myötä ja sitten meni taas omat farkut sujuvasti jalkaan.

Vauva saa ilmavaivoja suklaasta ja vehnästä mun maidon kautta, joten herkut on pannassa.

Vierailija
20/20 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kiloa tuli raskauden aikana, ja niistä 7 kg jäi laitokselle. Täysimetin ja tein kevyitä vaunulenkkejä. Kolmessa viikossa oli loputkin kilot lähteneet. Oli kyllä ensimmäinen lapsi jos se mitenkään vaikuttaa asiaan.