suuttuisitko?mies lomalle kahden lapsensa kanssa.
tilanne tämä. miehellä alkaa kesäloma juuri, minulla äitiysloma, la 15.7. Raskausaikani on ollut vaikea supistusherkän kohdun kanssa. Autossa istumista en kestä enää ollenkaan. Mies on marissut, että ei tunnu loma miltään kun joutuu olemaan kotona vain. olen ehdottanut lyhyttä reissua johonkin lähelle lasten kanssa, mulla kaksi lasta, miehellä yksi. Mies ei näistä innostunut. Eilen saunassa ilmoitti, että lähtis viikoksi mökille pohjoiseen 700km päähän oman lapsensa kanssa, "kun mä olen tässä kuosissa etten pääse". Loukkaannuin. Suutuin. En puhunut koko iltana kun mietin asiaa, että onko minulla oikeutta loukkaantua tästä. suuttuisitko sinä?
Kommentit (58)
Raha on niin tiukoilla ettei kolmea lasta riitä elättämään mutta mies on pakko yrittää sitoa vielä sillä yhdellä yhteisellä lapsella?
Miten teillä on muuten jaettu raha-asiat? Yhteiset rahat, omat rahat? Kesälomarahojen kanssa tehdään varmaan samalla tavalla, eli joko omaan käyttöön kummallekin omat kesälomarahat tai yhteiseen kassaan ja tasaisesti koko porukalle. Kai niistä kahden ihmisen lomarahoista riitää bensojen lisäksi myös sun ja sun lasten huvituksiin?
mun lomarahat tulee elokuussa. meillä yhteiset rahat ja todella tiukka talous miehen vanhojen ulosottovelkojen vuoksi. ap
No jos ei pysty istumaan autossa raskauden loppupuolella, niin tuskin lentäminen on vaihtoehto. Tämän tajuaa tämä vapaaehtoisesti lapsetonkin, av-mammoille ei vaan tule mieleen??
kun ei ota meitä mukaan, ts emme voisi lähteäkkään, mutta olisin toivonut, että oltaisiin järjestetty yhdessä jotain lähistöllä kivaa lapsille loman ajalle. Nyt kun mies lähtee, kesälomarahat menee siihen ja mun mahdollisuudet ilman autoa kuljettaa omia lapsiani juttuihin on aika heikot ja sit ei jää sitä rahaakaan, kun sitä muutenkin on hintsusti. ap
koko kesä vaan viikko. Miten siihen nyt kaikki kesälomarahat menee? Tai jos sulla autossa istuminen ei onnistu, niin katso osuuko Norweigianilta halpalento pohjoiseen (alk. 23e/suunta).
Teidän pitäisi olla perhe eikä silloin toinen vaan voi ilmoittaa tekevänsä sitä ja tätä.
Ja varsinkin jos sulla on hankala raskaus, pitäisi sun saada apua mieheltä...
Uusperhekuviot on hankalia.
Raha on niin tiukoilla ettei kolmea lasta riitä elättämään mutta mies on pakko yrittää sitoa vielä sillä yhdellä yhteisellä lapsella?
kyse onkin kesäloman extroista. Kesälomarahoilla korjattu mm. autoa, jota ei tiukkuuden vuoksi ole ollut aikaisemmin mahdollista huoltaa ja korjauttaa. ja siksi ne ei kaikki ole käytössä kesähuvituksiin.
Miten teillä on muuten jaettu raha-asiat? Yhteiset rahat, omat rahat? Kesälomarahojen kanssa tehdään varmaan samalla tavalla, eli joko omaan käyttöön kummallekin omat kesälomarahat tai yhteiseen kassaan ja tasaisesti koko porukalle. Kai niistä kahden ihmisen lomarahoista riitää bensojen lisäksi myös sun ja sun lasten huvituksiin?
mun lomarahat tulee elokuussa. meillä yhteiset rahat ja todella tiukka talous miehen vanhojen ulosottovelkojen vuoksi. ap
Miehellä vanhat ulosottovelat ja sä oot päättänyt lähteä niitäkin maksamaan. Sitten mies haluaa olla vain oman lapsensa eikä sun lasten kanssa mökillä, vaikka sä oot viimeisilläsi. Sori, mutta oon pahoillani puolestasi. Et tee tollasella miehellä mitään.
Mutta jos teillä on rahasta hyvin tiukkkaa, niin ymmärrän kyllä, että se kiukuttaa. Kyllä itse suuttuisin jos kesärahat menissivät vain miehen matkailuun. Itselläni oli toisen raskauden lopussa lähes mahoton liikkua, kun toinen jalka oli välillä pois pelistä, ja ymmärrän kyllä, että ei ole mukavaa olla raskaana viimeisillään, ja tietää, että pitää yksin selvitä, vaikka mikä olisi.
No jos ei pysty istumaan autossa raskauden loppupuolella, niin tuskin lentäminen on vaihtoehto. Tämän tajuaa tämä vapaaehtoisesti lapsetonkin, av-mammoille ei vaan tule mieleen??
700 km autossa tekee mitä, 10-12 tuntia. 700 km lentäen = muutama tuntia. Kässäätsä, lapseton?
Syödä nyt pitää kotonakin ja bensaa palaa ihan sama määrä menee sitten viikoksi tai viikonlopuksi. Jos ra on noin tiukilla, niin huvipuistoilu taitaa muutenkin jäää vähälle...
mutta mä olen kärsinyt tästä vaikeasta raskaudesta niin tuntuu rangaistukselta, että mies lähtee omin nokkineen lomailemaan ja käyttämään niitä lomarahoja, jotka olisi voinut jakaa koko perheen kesken, ja mä jään lasten kanssa kotiin enkä voi omille lapsilleni järjestää oikein mitään, ei ole rahaa, ei ole autoa ja kovin kauas kotoa uskalla lähteä.
No mut tossa ap:n tilanteessa ei varmasti lääkäri anna lentolupaa.
700 km autossa tekee mitä, 10-12 tuntia. 700 km lentäen = muutama tuntia. Kässäätsä, lapseton?
Mitäs jos erottelisitte ne raha-asianne? Yhteisistä rahoista ei tule kuin riitaa. Monelta riidalta säästyy kun kummallakin on omat rahansa ja velkansa.
mutta mä olen kärsinyt tästä vaikeasta raskaudesta niin tuntuu rangaistukselta, että mies lähtee omin nokkineen lomailemaan ja käyttämään niitä lomarahoja, jotka olisi voinut jakaa koko perheen kesken, ja mä jään lasten kanssa kotiin enkä voi omille lapsilleni järjestää oikein mitään, ei ole rahaa, ei ole autoa ja kovin kauas kotoa uskalla lähteä.
Lohduttaisko sua, jos mies ottais sun lapset myös reissuun mukaan? Saisit oikeesti levätä.
Syödä nyt pitää kotonakin ja bensaa palaa ihan sama määrä menee sitten viikoksi tai viikonlopuksi. Jos ra on noin tiukilla, niin huvipuistoilu taitaa muutenkin jäää vähälle...
plus halvempia reissuja, kerta vesipuistoon, eläintarhaan ja muutoin luonnonvesissä uintia jne, joka ei maksa. Näin tiukilla rahat on, mutta jos mies menee mökille, laskisin 250e bensaan, 300e ruokaan..että tolla rahalla pk seudulla tekisi koko porukka jotain kivaa. :/
Mies ja lapsi kahdestaan mökillä viikon ja ruokaan 300 euroa? Oikeesti, nyt lopetat ton yhteistaloudessa elämisen tollasen miehen kanssa. Ei ihme, että on ulosottovelkoja.
plus halvempia reissuja, kerta vesipuistoon, eläintarhaan ja muutoin luonnonvesissä uintia jne, joka ei maksa. Näin tiukilla rahat on, mutta jos mies menee mökille, laskisin 250e bensaan, 300e ruokaan..että tolla rahalla pk seudulla tekisi koko porukka jotain kivaa. :/
Laita lapsesi leirille! Heillä on siellä tod.näk. hauskempaakin kuin mökillä. Yleensä 7-12-vuotiaat menevät vieläpä samalle leirille. Saat itsellesikin vähän lepolomaa.
No ehkä ne sun omat saa isänsä kanssa sitten heinäkuussa sitä lomaextraa? Paitsi jos exäsi on yhtä saamaton ja köyhä kuin sinä.
on se ihanaa!