suuttuisitko?mies lomalle kahden lapsensa kanssa.
tilanne tämä. miehellä alkaa kesäloma juuri, minulla äitiysloma, la 15.7. Raskausaikani on ollut vaikea supistusherkän kohdun kanssa. Autossa istumista en kestä enää ollenkaan. Mies on marissut, että ei tunnu loma miltään kun joutuu olemaan kotona vain. olen ehdottanut lyhyttä reissua johonkin lähelle lasten kanssa, mulla kaksi lasta, miehellä yksi. Mies ei näistä innostunut. Eilen saunassa ilmoitti, että lähtis viikoksi mökille pohjoiseen 700km päähän oman lapsensa kanssa, "kun mä olen tässä kuosissa etten pääse". Loukkaannuin. Suutuin. En puhunut koko iltana kun mietin asiaa, että onko minulla oikeutta loukkaantua tästä. suuttuisitko sinä?
Kommentit (58)
ja mielelläni soisin miehelle loman ennen kuin vauva syntyy. En mä tuollaisesta suuttuisi, saisipa miehen lapsikin jakamatonta huomiota isältään ennen kuin vauva syntyy.
Minä en nyt ihan ymmärtänyt... Itse olen raskaana, laskettu aika heinäkuun lopulla. Jos mies haluaisi lasten kanssa reissuun ilman sitä, niin miksi minä siitä vetäisin herneet nenään? Sen olen sanonut, että Neste Ralliin ei voi enää mennä, jos vauva on silloin vielä mahassa ;)
kun ei ota meitä mukaan, ts emme voisi lähteäkkään, mutta olisin toivonut, että oltaisiin järjestetty yhdessä jotain lähistöllä kivaa lapsille loman ajalle. Nyt kun mies lähtee, kesälomarahat menee siihen ja mun mahdollisuudet ilman autoa kuljettaa omia lapsiani juttuihin on aika heikot ja sit ei jää sitä rahaakaan, kun sitä muutenkin on hintsusti. ap
En sano pahalla, mutta kun maailma ei pyöri sinun pullean napasi ympärillä. Miehellä on yksi oma lapsi so far, miksi ihmeessä ei saisi viettää aikaa hänen kanssaan? Kohta tuskin pääsee (päästät) häntä senkään vertaa irtautumaan luotanne. Sulla on la kuitenkin vasta 1,5 kk päästä, joten turvallista lähteä siinä mielessä. Myös ne 2 omaa lastasi tosiaan ovat omiasi, mikset heidän kanssaan pärjäisi kun mies lomailee oman lapsensa kanssa??
Anna hyvänen aika mennä ilman mitään marttyyriasennetta, mieti miten kullanarvoista aikaa se on sen (miehen) lapsen kannalta, ihan Omaa Aikaa, Oman Isän kanssa ilman, että tarvitsee "jakaa" häntä kahden sinun lapsesi kanssa. Ihan riippumatta siitä, vaikka kuinka olisitte yks iso happy family, oma isi on oma isi.
Sitäpaitsi, hirvittää vähän ajatella, millainen pirttihirmu olet, jos vietät mykkäkoulua jo siitä, että ajattelet kannattaako asiasta suuttua. Millaista mahtaa olla meno, kun oikeasti sitten teet päätöksen että kyllä, minulla on oikeus loukkaantua...
Relaa!
miksi tuosta pitäisi suuttua? Hienoa, jos mies voi pitää lomaa väliin lapsensa kanssa kaksinkin. Oletko oikeasti noin mustasukkainen miehen lapsesta?
Jos raskaus olisi vaikea ja kivulias, ja tarvitsisin apua lasteni hoidossa. Jos lapset jo aika isoja eikä ruuanlaittoa kummempaa hoitoa tarvitse, en todellakaan suuttuisi vaan kannustaisin viettämään kahdenkeskistä aikaa lapsensa kanssa.
kun ei ota meitä mukaan, ts emme voisi lähteäkkään, mutta olisin toivonut, että oltaisiin järjestetty yhdessä jotain lähistöllä kivaa lapsille loman ajalle. Nyt kun mies lähtee, kesälomarahat menee siihen ja mun mahdollisuudet ilman autoa kuljettaa omia lapsiani juttuihin on aika heikot ja sit ei jää sitä rahaakaan, kun sitä muutenkin on hintsusti. ap
kai te ehditte tehdä muutakin vaikka mies olisi viikon mökillä?
mutta lähinnä siitä, että aikaisemmin ollut puhe, että perheenä tehdään yhdessä asioita, kun kaikki lapset kuitenkin siinä iässä, että odottaa extroja kesälomalla ja ovat sen ansainneet. Mutta mies vie auton ja rahaa menee paljon tähän mökkireissuun, niin mä olen sitten omien lasteni kanssa ihan kotosalla, vaikka hekin odottavat reissua jos mitä, mutta mä en pysty sitä heille tarjoamaan sitten. (lapset 7 ja 11)
mutta lähinnä siitä, että aikaisemmin ollut puhe, että perheenä tehdään yhdessä asioita, kun kaikki lapset kuitenkin siinä iässä, että odottaa extroja kesälomalla ja ovat sen ansainneet. Mutta mies vie auton ja rahaa menee paljon tähän mökkireissuun, niin mä olen sitten omien lasteni kanssa ihan kotosalla, vaikka hekin odottavat reissua jos mitä, mutta mä en pysty sitä heille tarjoamaan sitten. (lapset 7 ja 11)
Mitä hän tekee kesälomalla lastenne kanssa? Voisiko hän ajoittaa sen tekemisen tuolle samalle viikolle?
enemmän kuin tuo yksi viikko? Jos vain to yksi, niin potuttaisi muakin, mutta??
kyse on vain viikosta, etteköhän jotain extraa voi tehdä lastesi kanssa sillä aikaakin, järjestelykysymys. Tietty pitää elää niin, että rahaa jää myös heidän lomanviettoon.
kai te ehditte tehdä muutakin vaikka mies olisi viikon mökillä?
ehditään joo, ei ole siitä kysymys, mutta tuohon reissuun palaa sen verta rahaa, millä veis kaikki lapset päiväksi huvipuistoon johonkin lähemmäs esmes. Raha kun on tiukilla.
ja koskaan tiedä paljonko sitä aikaa, kun molemmat aik lapseni syntyneet ennenaikaisesti ja supistelujen vuoksi olen vähillä liikkumisilla ollut koko kevään tämänkin kanssa. ap
koko kesä vaan viikko. Miten siihen nyt kaikki kesälomarahat menee?
Tai jos sulla autossa istuminen ei onnistu, niin katso osuuko Norweigianilta halpalento pohjoiseen (alk. 23e/suunta).
Miten teillä on muuten jaettu raha-asiat? Yhteiset rahat, omat rahat? Kesälomarahojen kanssa tehdään varmaan samalla tavalla, eli joko omaan käyttöön kummallekin omat kesälomarahat tai yhteiseen kassaan ja tasaisesti koko porukalle. Kai niistä kahden ihmisen lomarahoista riitää bensojen lisäksi myös sun ja sun lasten huvituksiin?
Mitä hän tekee kesälomalla lastenne kanssa? Voisiko hän ajoittaa sen tekemisen tuolle samalle viikolle?
On uusioperhe. Molemmilla omat lapset ja sitten yhteinen, jos mies lähtisi mökille omien kupeidensa hedelmien kanssa eikä ottais mun poikaa mukaan niin loukkaantuisin. tosin ei se sellasta ehdottaisikaan ellei mun poika satu olemaan isällään sillon. Jos ollaan perhe niin kaikkien tulis tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti. Varmasti sunkin lapset nauttis olla mökillä viikon ja sä saisit levätä, maata sohvalla ilman että tarttis passata yhtään ketään viikkoon :)
siksi kun mies ei ota sinun lapsiasi mukaan vai ylipäänsä siksi kun mies lähtee jonnekin ilman sinua?