Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kyllä ymmärrä, miksi 6 lapsen äiti laittaa kaikki lapset päiväkotiin

Vierailija
01.06.2012 |

vuoden ikäisenä, vaikka on ollut viimeiset 15 vuotta kotiäitinä. En vaan käsitä. Ymmärtäisin jotenkin, jos tekisi edes kotona töitä tai kävisi raskauksien väleissä töissä.

Mutta ei, on täysin kotiäiti ja joka ikisen lapsen laittanut vuoden ikäisenä päiväkotiin. Ja sitten voivottelee, että voivoi kun on niin vaikeaa jättää niin pieni hoitoon..

Nyt laittoi siis viimeisimmän lapsensa päiväkotiin ja on päivät yksin kotona.

Pyllystä toi subjektiivinen päivähoito-oikeus. Meidän lapset (4v ja 5v!) eivät päässeet tuohon lähimpään päiväkotiin, vaan joudutaan kärräämään ne 8km päähän todella hankalan matkan päähän, kun päiväkodeissa on lapsia, joiden ei tarvitsisi siellä olla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät joutuu kuskaamaan ties minne, kun nämä jatkuvasti sikiävät "kotiäidit" työntävät koko ryhmän täyteen omilla pennuillaan. Ja ilmaiseks tietty, kun tulojakaan ei tietenkään ole. Kyllä yhteiskunta maksaa. Ja pian uudelleen paksuksi että toimeentulo on taattu.

Vierailija
2/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät joutuu kuskaamaan ties minne, kun nämä jatkuvasti sikiävät "kotiäidit" työntävät koko ryhmän täyteen omilla pennuillaan. Ja ilmaiseks tietty, kun tulojakaan ei tietenkään ole. Kyllä yhteiskunta maksaa. Ja pian uudelleen paksuksi että toimeentulo on taattu.

työssäkäyvät, opiskelijat ja muut kotoa muualle poistuvat vanhemmat saisivat lapset lähimpään päiväkotiin tai järkevimpään vaihtoehtoon töiden ja opiskeluiden suhteen. Ja sitten näille virikelapsille osoitettaisiin paikat jostain kauempaa. Jos on kotona yksin tai toisten lasten kanssa ja ehdottomasti kuitenkin haluaa sen oman palleron tunkea laitokseen päiväksi, on valmis matkustamaan kaupungin toiselle laidalle tämän palvelun saadakseen.

On ihan kohtuutonta, että työssä käyvät joutuvat kuskaamaan lapsiaan kauas päiväkoteihin, kun päiväkotien vieressä asuvat kotiäidit tipauttavat pyjamissaan vauvan kanssa 2v:n päiväkotiin ja menevät sitten takaisin kotiin.

Mä olen niin raivona. Meiltä menee kaksi tuntia päivässä ihan vain ruuhkassa seisomiseen vain ja ainoastaan sen takia, että lähin päiväkoti on täynnä ja saatiin molemmat lapset samaan päiväkotiin vain tuolta 8km päästä. Se on ihan väärässä suunnassa mun ja miehen töihin nähden. Ja hyvänen aika, mä sentään olin 5v kotona enkä täyttänyt päiväkoteja turhaan. Ja nyt kun olisin palaamassa työelämään, niin näin käy.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisestihan sua ei asia kiinnosta.

Mutta sanokaa mun sanoneen, subjektiivinen päivähoito loppuu pian.

Mulla oli lapsi lähipkssa vaikka itse olin kotona, oli viellä vuoropäiväkoti.

Vierailija
4/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on yh useammalle miehelle. Asuu kunnan 4 h + k asunnossa, mutta yrittää saada sossua suostumaan suurempaan asuntoon.

Tiedän syyt miksi hän laittaa lapset hoitoon tuon ikäsenä. Syyt: Hoito on hänelle ilmaista ja hoidossa lapset saavat ilmaiset ruoat. Äidille jää enemmän rahaa omaan käyttöön! Yksinhuoltaja tarvitsee omaa aikaa. Omalla ajallaan hän tekee bisneksiä, kuten järjestelee kirpputoripöytää ja leikkaa edullisesti tuttavien hiuksia.

Vierailija
5/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina ollut yh. Joku mies käy joskus katsomassa lastaan.

Vierailija
6/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee sen piemeesti ja taas mene verorahoja hukkaan.

Vierailija
7/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elä sä sitä täydellistä elämääsi ja päde siellä kotona puuhastellen lastesi kanssa. mutta varo, ettei tule ero. sit voit ehkä joutua menemään töihin, iik!!!!!

Vierailija
8/24 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä alkuunk aan, miksi keksittiin subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Vierailija
9/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä "kotiäidit" ottaisivat lapsensa kotiin, kuvitteletko että resurssit pysyvät samana? Valitettava tosiasia on, että jos jossain yksikössä on liian vähän lapsia, se yhdistetään toiseen samassa tilanteessa olevaan yksikköön ja henkilökunnan määrä mitoitetaan vastaamaan ryhmäkokoa =joudut edelleen kuskaamaan lapsesi ties minne, ellei se ole juuri teitä lähin päiväkoti, jossa toimintaa jatketaan (ja siellä sattuu olemaan vapaita paikkoja). Subjektiivisesta hoito-oikeudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta ei tuosta tilanteesta voi muita äitejä syyttää vaan huonoa politiikkaa.

Vierailija
10/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisestihan sua ei asia kiinnosta.

Mutta sanokaa mun sanoneen, subjektiivinen päivähoito loppuu pian.

Mulla oli lapsi lähipkssa vaikka itse olin kotona, oli viellä vuoropäiväkoti.

Ärsyttäisi, vaikkei osuisi omaan nilkkaan. Minua ärsyttää myös vanhusten huono kohtelu palvelukodeissa, vaikken tunne ainuttakaan palvelukodissa asuvaa vanhusta.

Ja miksi helvetissä lapsesi oli päiväkodissa, vaikka olit kotona??

ap

Vierailija
11/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5v kotona, kun hoidin esikoista ja toista lasta kotona. Nyt palasin töihin, mutta päiväkotipaikkaa ei saatu läheltä.

Ja nimenomaan pidän huolta omista asioistani. Lasten päivähoito on MINUN asiani.

ap

Vierailija
12/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljännen synnyttyä. Oli kotiäitinä ja lapset oli olleet kotihoidossa. Neljännen synnyttyä lapset meni pph:lle vajaaksi vuodeksi. Sitten otti heidät kotiin ja nyt odottaa viidettä lastaan

Vierailija
13/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Minua häiritsee se että kun joku on ollut 15 vuotta kotiäitinä ja KAIKKI lapset on tarhassa niin miten toi käytännössä onnistuu? eikö se vanhin pääse pian peruskoulusta? :D

Meneekö se tarhaan koulun jälkeen vai suorittaako koulua sieltä tarhasta?

Ja oletan että siinä perheessä on useampi lapsi kouluikäinen?

Vierailija
14/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niitä muuten laitostaa ja altistaa systeemille? veronmaksajat maksavat hänen synnyttämisestä ja laiskottelemisesta. Onko se hänen syy? Tai edes valinta? Noinhan toimitaan jos siihen annetaan mahdollisuus.

Hän ei varmaan laittaisi ruokaakaan, jos joku tulisi hänet sohvalle omin käsin syöttämään. Tämä palvelu tulee vasta vanhuudessa.

Vierailija
15/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Minua häiritsee se että kun joku on ollut 15 vuotta kotiäitinä ja KAIKKI lapset on tarhassa niin miten toi käytännössä onnistuu? eikö se vanhin pääse pian peruskoulusta? :D

Meneekö se tarhaan koulun jälkeen vai suorittaako koulua sieltä tarhasta?

Ja oletan että siinä perheessä on useampi lapsi kouluikäinen?

kommenttisi olisi jotenkin kekseliäs?

Kaikki lapset laitettu 1-vuotiaana päiväkotiin, mutta tottakai ne ovat siellä myöskin kasvaneet. Vai luuletko, että siellä päiväkodissa on nyt 6 1-vuotiasta lasta? Hölömö.

Vanhin on 15, nuorin nyt 1 ja siinä välissä on neljä muuta.

ap

Vierailija
16/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen jälkeläistensä takia Sinä käy työssä. Sinä maksat veroja.

Vierailija
17/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänenlaistensa takia ja hänen jälkeläistensä takia Sinä käy työssä. Sinä maksat veroja.

Hänen veroillaan ei paljoa suomenvaltionkassa kostu.

Vierailija
18/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman varhaisen päivähoidon tulisikin olla osa oppivelvollisuutta, ei vapaaehtoista.

Vierailija
19/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskity omiin asioihin/ongelmiisi, äläkä pohdi liikaa muiden! Löydät varmaan lähempääkin niitä epäkohtia.

Vierailija
20/24 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään syksyllä äitiyslomalle ja aion pitää muut lapseni hoidossa siltikin. Neljä lasta hoidossa osa-päiväisesti.

Syyt: 1)Käyn äitiyslomallanikin kerran pari viikossa töissä, hoitamassa pakolliset asiat

2) Palaan töihin heti äitiyslomani loputtua ja sen jälkeen olisi taas mahdottomuus saada kaikki hoitoon sinne mihin ne kuuluu. (tällä hetkellä ne on naapurikunnassa ja siirron saa parin kuukauden kuluttua oman kunnan päiväkotiin.)

3) aion nauttia vaikka vaunulenkeistä rauhassa vauivan kanssa kerran viikossa :) tai jostain muusta kivasta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä