yläaste Kulosaaren yhteiskoulu KSYK, kokemuksia/mielipiteitä?
Onko teillä kokemuksia Kulosaaren yhteiskoulun yläasteesta? Millainen koulu?
Kansainvälisistä luokista: miten suomea äidinkielenään puhuvat ovat pärjänneet suomi/englanti - tai englanti - luokillla, ja miten englanninkieli on käytännössä näkynyt opetuksessa?
Kommentit (208)
Ne huumehuhut johtuu varmaan viereisestä päihdeongelmaisten tukiasuntolasta, tuskinpa itse koulusta
Pakko vielä kommentoida yhden kirjoittajan kokemuksia rikkaiden lasten häneen kohdistamasta kiusaamisesta. Sitä esiintyy valitettavasti toisinkin päin, kaikenlaista on saanut osakseen meidän "rikas" lapsemme. Ei tosin käy kulosaaren koulua
Moikka,
Minkä pituisia päiviä on KSYK:in ylä-asteella? Entä onko kouluun mahdollista pyrkiä 9 luokalla, vai pitääkö pyrkiä jo seiska luokalla?
Mä mietin voiko sitä koulua vaihtaa vai onko se vaan kutosluokalla jolloin on mahdollisuus päästä sinne, oon 7.lk aloittanut syksyllä ja tää koulu on tosi huono jossa oon ja se masentaa mua. mulla on ollu enkku aina 10 ja haluaisin enkku-suomi luokalle. siellä on monia mun kavereita ja ne kehuu tosi paljon koulua
Voit puhua rehtorillesi koulun vaihtamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin voiko sitä koulua vaihtaa vai onko se vaan kutosluokalla jolloin on mahdollisuus päästä sinne, oon 7.lk aloittanut syksyllä ja tää koulu on tosi huono jossa oon ja se masentaa mua. mulla on ollu enkku aina 10 ja haluaisin enkku-suomi luokalle. siellä on monia mun kavereita ja ne kehuu tosi paljon koulua
No mikset pyrkinyt sinne?
Itse ksykkiläisenä voin sanoa että koulu on aivan syvältä eikä tänne kannata hakea. Paetkaa. KIoulussa ei voi välttyä huumeilta, ja pimeää alkoholia myydään joka nurkalla. Monet menettävät järkensä. Olen yksi harvoista selvinneistä. Seiskoja hakataan ja paloitellaan ruuaksi päivittäin. Koulussa on myös hyvin pimeä huumorintaju.
Olen itse ollut koulussa oppilaana, enkä voi kuin kehua. Ihanat opettajat ja oppilaat. Raikas työskentely ympäristö ja huume ongelma on historiaa. Kaikki ovat motivoituneita opiskelemaan ja tunneilla hyvä keskittymis rauha. Opiskelu ei pyöri kirjojen ympärillä ja aamunavauksissa aina kuuluisia/kiinnostavia esiintyjiä. Ksykistä saat parhaat mahdolliset eväät elämään.
Meidän muksu oli tänään soveltuvuuskokeessa. Saas nähdä kuinka käy! :)
Englannin kielen opetus on vaativaa. Ja englanniksi opiskelu vaativaa. En tiedä miten siellä pärjää ne, jotka tulee suomenkielisestä koulusta. Meidän lapsi on käynyt koulun englanniksi tähän asti ja menestyy hyvin, mutta se englanti ei ole hänellekään mitenkään "läpihuutojuttu".
Hyvin on meidän 8.-luokkalainen poika pärjännyt, vaikka kävi aivan tavallisen alakoulun ja kotikielenä on suomi.
Milloin yläasteen valintojen tulokset tulevat?
Vierailija kirjoitti:
Milloin yläasteen valintojen tulokset tulevat?
kuun puolivälissä muistaakseni
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 05:02"]Ei niitä englantipainotteisia luokkia/kouluja ihan noin vain voi perustaa. Tarvitaan päteviä englantia äidinkielenään puhuvia opettajia eri aineisiin, opetussuunnitelmien muuttamista, englanninkielistä kirjallisuutta ja muuta oppimateriaalia yms., eli vaatii aika suuret panostukset, aikaa ja koulutusta ennen kuin alkaa toimia kunnolla.
No siis siellähän on natiiveja opettajia, englanninkielistä kurssimateriaalia yms. Esim. fysiikassa tärkein kirja oli englanniksi.
Fysiikka on tärkeä aine tietyille aloille pyrittäessä että se on jo suomeksi vaikeaa
Lukioon oppilaita tulee muualtakin kun Kulosaaresta . Ka oli viimeksi yli 9 alin.
Vierailija kirjoitti:
Kuliksessa enkku kirjoitetaan parhaiten koko maassa. Hyvästä enkun taidosta on hyötyä reaaleissa ja matikassa.
Onkohan näin? Unohdit sykin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuliksessa enkku kirjoitetaan parhaiten koko maassa. Hyvästä enkun taidosta on hyötyä reaaleissa ja matikassa.
Onkohan näin? Unohdit sykin
En unohtanut. Kulosaaressa enkku on kirjoitettu monena vuonna parhaiten. Ja nythän sinne lukioonkin vaadittiin korkeampi keskiarvo kuin SYKiin.
Mä oon just lopettanu 7-luokan KSYK:ssä eikä oo mitään huonoo sanottavaa. Ite oon puoliksi suomalainen ja puoliksi marokkolainen normaali tyttö. En oo koskaan ollu aikasemmin missään englannin kielisessä koulussa, mutta on sujunu tosi hyvin. Kotona tietenkin on tullu opittua englantia jo ihan pienenä koska vanhemmat puhui sitä toisilleen. Ala-astetta en käyny Kulosaaressa, eikä moni muukaan mun kaveri sieltä. Mun mielestä se koe oli aika vaikee, mutta loppujen lopuks pääsin kärkinimiin kaikista kokeen suorittajista. Kouluun meno pelotti kesälomalla ennen 7-luokan alkua ja mietin että miten mä pärjään siellä kun enhän mä paljoo oo englantia puhunu muuten ku perheen kanssa ja koulussa, mutta huolehdin ihan turhaan, koska siihen puhumiseen tottui ja vaikka ei osannutkaan jotain sanaa niin aina sai apua joltain. Huumeongelmaan en ole itse törmännyt ja uskonkin että se on vaan huhu. Omasta kokemuksesta siis oikein hyvä koulu. Kannattaa tulla kokeilemaan:)