Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä helvetillä te saatte säästöön esim. 2kk palkan?

Vierailija
31.05.2012 |

jota voi sitten käyttää pahanpäivän varalle. Laskin, että mulla menisi 133 kuukautta, eli 11 vuotta saada kasaan kahden kuukauden palkka. Enempää en pysty laittamaan säästöön kuukausittain.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt 10 kk:n palkka tilillä. Kas kun ei ole kakaroita tuhlaamassa....

Vierailija
2/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menojen jälkeen käteen (kaikkia laskuja ei tule joka kuukausi) pistän toiselle tilille säästöön. Saan vuodessa kasaan n. 2000 euroa, jonka sitten käytämme lomamatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt noin siitä asti kun rupesin ansaitsemaan. Jos rahaa tulee vähän enemmän, kasvatan siirrettävää summaakin vähän.

Vierailija
4/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostele turhuutta useinkaan, en sisusta kotia, en juuri meikkaa, enkä osta merkkitavaroita. Minulla ei myöskään ole omistusasuntoa.

Vierailija
5/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helppo säästää.

Esim. Yksinhuoltaja, joka asuu vuokralla, pienipalkkainen työ, kaksi lasta> menot ylittää lähes poikkeuksetta tulot (saa esim. asumistukea jne) tällaisen on vaikea säästää mitään ylimääräistä kun kaikki menee pelkästään perustarpeisiin (vuokra, sähkö, puhelin, vakuutukset, ruoka, bussilippu, kouluhankinnat, pakolliset vaatehankinnat jne)

Keski-ikäinen aviopari, jolla molemmilla hyvät tulot, omistusasunto josta enää vähän velkaa jäljellä, lapset eivät enää pikkulapsia (esim. ei mene tarhamaksuja), rahaa jää joka kuukausi helposti ja vaivattomasti säästöön, kun tulot ylittää menot.

Vierailija
6/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttäystisit kuten sitä rahaa ei olisi koskaan ollutkaan, olen varma että saisit 2 kk:n palka parissa vuodessa kasaan.

Vierailija
7/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka palkasta menee säännöllisesti satanen säästöön. Jos tulee ekstraa, laitan säästöön enemmän. Säästöillä käydään matkoilla, ostetaan kotiin jotain uutta tai itsellemme jotain mukavaa, mutta n. 5000 on aina varalla hätätilanteita varten.

Vierailija
8/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttäystisit kuten sitä rahaa ei olisi koskaan ollutkaan, olen varma että saisit 2 kk:n palka parissa vuodessa kasaan.

kun ei jää sitä pientä summaa enempää pakollisten menojen jälkeen. En osta turhaa muutenkaan. En voi nipistää enää mistään. Tilanne muuttu vasta sitten, kun lapset menevät kouluun ja päivähoitomaksu jää pois.

Vierailija
9/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinhuoltaja ja pelkästään 150 euroa on minun ruokarahani kuussa!

Pienistä tuloista sata euroa on tosi, tosi paljon!

Ja en tuhlaa: ostan vaatteet ja muut hankinnat kirpputoreilta, kierrätän jne. Asun vaatimattomasti ja lapsi ei harrasta mitään maksullista. Silti on rahat aina tiukilla.

Vierailija
10/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota voi sitten käyttää pahanpäivän varalle. Laskin, että mulla menisi 133 kuukautta, eli 11 vuotta saada kasaan kahden kuukauden palkka. Enempää en pysty laittamaan säästöön kuukausittain.

Yritä nyt alkuun säästää vaikka päivän palkka tai viikon, siitä se lähtee. Elefanttikin syödään paloina.

Vierailija
11/89 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnalla töissä, käteen tulee palkkaa n 1900 e kuukaudessa, lisät vaihtelee. Lapsista elareita 250e + lapsilisät kolmesta lapsesta.

Maksan ensin laskut, sitten sen mitä jää jaan niillä päivällä mitkä on pakko sillä pärjätä. Käyn kaupassa kahdesti viikossa ja jos jää viikkobudjetista jotain yli, siirrän sen verran säästötilille. Viimeisenä iltana ennen palkkapäivää siirrän loput rahat säästötilille.

Tammikuun alusta toukokuun loppuun olen säästänyt 1700e.

Vierailija
12/89 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vain päättänyt laittaa sivuun 10% tuloistani. En siis siirrä mitään kiinteää summaa, koska tuloni vaihtelevat, vaan joka kuukausi nettotuloistani 10%. Minulle on toiminut hyvin. Lisää säästövinkkejä löytyy täältä.

Vierailija
13/89 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja minulla on saastossa 15 tuhatta. Ja nama on itse tienattuja, orvolla kun ei ole vanhempia edes sponssaamassa. Saastin ja saastan rahani tyonteosta ja opintotuesta. Kuukausittain saan kateen 1200 euroa (opintotuki + palkka) ja tuosta tulee kaytettya vain vuokra, opiskelukustannukset, vakuutukset ja ruoka. Muita kustannuksia (vaatteet, kannykka, puhelinlasku) on sen verran harvoin etta niita ei tarvitse budjetoida kuukausitasolle.

Minulla on useampi saastotili eri tarkoituksiin, otetaan esimerkiksi vaikka matkasaastotili miehen kanssa. Laitamme joka kuu molemmat sinne 30 euroa - tama summa ei kaada kenenkaan taloutta. Taman lisaksi tilille menee ylimaaraiset rahat joille emme parempaa kayttoa keksi. Tililla on nyt kolme tonnia ensi kesan reissua varten. Muille tileille saastan samalla periaatteella: yhdelle tilille menee automaattisesti 50 euroa kuussa, toiselle tulee opintotuki ja silla maksan vain vuokran (eli tama tili kasvaa 300 eurolla kuussa), jne. jne. Opiskelijalla on tietysti halpa vuokra, mutta saastamisen perusperiaatteet ovat samat. Laita palkkapaivana menemaan eri tilille 30 euroa, siita se lahtee. Jos on enemman tuloja, samalle tilille vaan ja niin poispain.

Vierailija
14/89 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hitsin hienoa, kun riittäisi se, että päättää siirtää 10% tuloista säästöön. Mitkähän laskut jättäisi maksamatta ensi kuussa 🤔

Vierailija
15/89 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyin säästämään 300 euroa 1400 euron palkasta. Aika kituuttamistahan se oli, vaikka sai hyvin syödäkseen, kun teki kaiken alusta asti itse.

Vierailija
16/89 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että pärjäämme yksillä tuloilla ja toiset on vain plussaa josta voi laittaa säästöönkin.

Vierailija
17/89 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin pihi ja nautin siitä, että teet onnistuneita ostoksia hyvällä alennuksella ja tarjouksista. Saan säästöön hyvin rahaa. Ensi kesänä on tarkoitus tuhlata säästöjä sisustusremonttiin.

Vierailija
18/89 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan parin tonnin palkasta kolmasosan säästöön. Olen varsin harkitseva hankinnoissa. Meillä on kuitenkin kaikki mitä tarvitaan. Tiukkaahan tämä välillä on ja olisi vaikka mitä mielitekoja, mistä joutuu kieltäytymään. Turvallisuudentunne lievittää mielitekoja, puskurirahasto on paras hankinta, mikä myös jatkossa säästää ylimääräiseltä rahankululta. En halua hankkia mitään velaksi enkä ottaa lainoja, mielummin säästän etukäteen tulevaa varten. Välillä voi ottaa rennommin ja ostella jotain tarpeellista ja kivaa, nytkin on tavoitteena, että kevään aikana saisin erään huonekalun hankittua. Tilillä olisi jo nyt siihen rahat, mutta koska haluan kasvattaa puskuria entisestään tiettyyn summaan, hankin huonekalun  vasta sitten, kun säästötavoite on ensin kasassa.  

Vierailija
19/89 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se hitsin hienoa, kun riittäisi se, että päättää siirtää 10% tuloista säästöön. Mitkähän laskut jättäisi maksamatta ensi kuussa 🤔

Ehkä sun pitäis hetken aikaa miettiä, että mitähän laskuja on tulossa. Eli mitä oot ostanut niillä rahoilla ja onko ne kaikki ollut tarpeen. Joo sähkö, vakuutukset, vuokra jne. on usein pakollisia, mutta onko ne oikeesti järkevän kokoisia laskuja? Voiko sähkönkulutuksessa säästää, muuttaa halvempaan kämppään jne. Jos ihmiset tulee toimeen peruspäivärahalla, niin on se kumma, ettei työssäkäyvä saa rahaa säästettyä. 

Vierailija
20/89 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun pitäis hetken aikaa miettiä, että mitähän laskuja on tulossa. Eli mitä oot ostanut niillä rahoilla ja onko ne kaikki ollut tarpeen. Joo sähkö, vakuutukset, vuokra jne. on usein pakollisia, mutta onko ne oikeesti järkevän kokoisia laskuja? Voiko sähkönkulutuksessa säästää, muuttaa halvempaan kämppään jne. Jos ihmiset tulee toimeen peruspäivärahalla, niin on se kumma, ettei työssäkäyvä saa rahaa säästettyä. 

Nää on just näiden valituksia, jotka vakuutuksissa ja sähkösoppareissa yms. menevät vaan kiltisti sillä vuodesta toiseen mikä silloin ekana on sattunut eteen tulemaan. Vaikka vakuutukset kilpailuttamalla ja esim. määräaikaisen sähkösopparin tekemällä paikallisen sähkölaitoksen kanssa saisi alennusta hintoihin, vaikkei sähkön kilpailutus sinällään kauheasti kannatakaan siirtohintojen vuoksi.