Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lääkäri määrää verenpainelääkityksen eikä potilas käytä, mitä haittaa?

Vierailija
30.05.2012 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liika paine aiheuttaa esim. verisuonen repeämän aivoissa paineen vuoksi

Vierailija
2/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole mitään haittaa huomannut. Samaan pinoon se resepti jäi kuin kolesterolilääkkeen reseptikin.

Sehän on ihan potilaan oma asia, minkä verran lääkkeitä syö tai on syömättä. Itse päättelin, että kun ei täysiä palvelulisiä saava lääkäri vielä näillä arvoilla lääkettä määrännyt, ei minun kannata syödä nuoremmankaan lääkärin määräämiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA sitä pyritään hoitamaan, koska se nostaa merkittävästi aivoinfarktin ja aivoverenvuodon riskiä.

täsmennystä; harvemmin korkea verenpaine itsessään aiheuttaa ihmiselle oireita, tai verenpaineen pitää olla todella vaarallisen korkea, ennen kuin oireita tulee. Aivoifarktin ja -vuodon riksi noisee kuitenkin merkittävästi jo alhaisemmillakin korkeilla lukemilla, ja siksi lääkitys aloitetaan .On kuitenkin erittäin haasteellista saada potilas sitoutumaan hoitoon- lääkkeet maksaa, ne pitää ottaa säännöllisesti, ja jos potilas kokee olevansa terve, eikä lääkityksen tarpeessa...

Mutta riskit on suuret, kehottaisin käyttämään jos lääkäri määrää. TAI jos lääkkeitä ei syö, niin itsehoitioa pitää tehostaa todella- painon pudotus, elämäntäparemontti, liikunnan lisääminen ja ruokavaloiremppa, täydellisesti. Moni kokee ne lääkkeet kuitenkin helpoksi ratkaisuksi...

Vierailija
4/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ihan tolkuton niin riskit voi olla isotkin tyyliin kuten joku tuossa sanoi että joku verisuoni sanoo vielä poks päästä ku ei kestä painetta ja sitten on aivohalvautunut tai kuollut.

Mutta vähän kohonnut paine, aika pienet riskit on. Itse en söisi verenpaine- enkä myös kolesterolilääkkeitä useimmissa niistä tilanteista missä niitä nykyään ihmisille määrätään kun joku viitearvo ylittyy iha pikkaisen. Ei ole sivuvaikutuksettomia ja haitattomia ne lääkkeetkään.

Vierailija
5/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päättelin, että kun ei täysiä palvelulisiä saava lääkäri vielä näillä arvoilla lääkettä määrännyt, ei minun kannata syödä nuoremmankaan lääkärin määräämiä.

Vaikka nuoremmalla lääkärillä tuoreemmat tiedot uusimmista suosituksista. :)

Ap, voi olla ettei tapahdu mitään. Pahimmassa tapauksessa koet äkkikuoleman (esim. aivoinfarkti). Tai ehkä tuo ei olekaan pahin, vaan halvaus, jonka infarkti aiheuttaa eli et kuolekaan.

Oma valintasi, mutta kannattaa kertoa tuosta lääkkeiden syömättömyydestä lääkärille. Ihan senkin takia, ettei seuraavalla kerralla määrää lisää lääkkeitä, kun oletetusta lääkityksestä huolimitta paineet edelleen koholla.

t. th

Vierailija
6/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseen ne lääkärit niitä kirjottelee. Mullekin on määrätty ties mitä insuliinejä ja solunsalpaajia, mutta en viitsi syödä kun ei miltään tunnu. Ihan turhaa rahanmenoa niiden lääkkeiden syönti.

Vierailija
7/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisuonet vahingoittuu, niihin voi sitten syntyä repeytymiä aivoissa, sydämessä, munuaisissa, jaloissa, vatsassa ja silmissä.

Suonet kovettuu ennen aikojaan > suurentunut sydän ja sydämen pettäminen.

Suonien huono kunto taas johtaa:Sydänkohtaus ja muita sydänvaivoja. Repeytymiä.

Munuaisvaurioita, näön menetys, vähentynyt veren saanti päähän

Vierailija
8/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseen ne lääkärit niitä kirjottelee. Mullekin on määrätty ties mitä insuliinejä ja solunsalpaajia, mutta en viitsi syödä kun ei miltään tunnu. Ihan turhaa rahanmenoa niiden lääkkeiden syönti.

ei kannata syödä.

Vierailija
9/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten huimaa , päätä särkee , väsyttää , on vetämätön olo. Ja mun isä sai aiviverenvuodon aika nuorena , oli 4v puhumattomana vaipoissa ennenkuin kuoli.

Vierailija
10/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin syön todella mielelläni,koska se olo on niin kamala muuten.se paine tosiaan tuntuu kamalalta päässä.

Vierailija
11/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päättelin, että kun ei täysiä palvelulisiä saava lääkäri vielä näillä arvoilla lääkettä määrännyt, ei minun kannata syödä nuoremmankaan lääkärin määräämiä.

Vaikka nuoremmalla lääkärillä tuoreemmat tiedot uusimmista suosituksista. :)

vaan halvaus, jonka infarkti aiheuttaa eli et kuolekaan.

...

Oma valintasi, mutta kannattaa kertoa tuosta lääkkeiden syömättömyydestä lääkärille. Ihan senkin takia, ettei seuraavalla kerralla määrää lisää lääkkeitä, kun oletetusta lääkityksestä huolimitta paineet edelleen koholla.

t. th

Minä päättelin, että vanhemmallakin lääkärillä on tiedossa uusimmat suositukset, mutta sen lisäksi hänellä on paljon enemmän kokemusta lääkkeiden vaikutuksesta.

Se tosiaan kannattaa jo vastaanotolla kertoa, jos ei jostakin syystä halua lääkkeitä syödä. Lääkäri voi sitten ehdottaa jotain muuta hoitoa. Verenpaineen kohdalla se on yleensä painonpudotusta jos sitä on vähänkään liikaa, liikuntaa ja terveellisempää ruokaa.

Vierailija
12/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen on niin pöhkö, ettei syö lääkärin määräämiä lääkkeitä (mitkä on siis määrätty potilaan hyväksi), siettäkin kuolla

Vierailija
13/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön verenpainelääkkeitä, kun lääkäri niitä mulle määräs. ei kaikki korkeasta verenpaineesta kärsivät ole liikkumattomia läskejä.

Vierailija
14/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lääkitys oli liian tehoton pitkän aikaa, syntyi kammion paksuuntuma, ja sydän on laajentunut!

Jos elintapoja muuttamalla ei saa verenpainetta normaaliin, ehdottomasti kannattaa aloittaa lääkitys.

Lääkäri on kyllä nyt potilasta hoitamassa ihan tosissaan, näitä lääkkeitä ei ihan helpolla kirjoiteta!

Vierailija
15/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vitsit.biz/vitsit/kaikki/vitsit630-640

Kun sairastun, menen lääkäriin, sillä täytyyhän lääkärinkin elää.

Lääkäri kirjoittaa reseptin, ja vien sen apteekkiin, sillä täytyyhän apteekkarinkin elää.

Kun tulen kotiin, heitän kaikki lääkkeet roskikseen.

- Miksi ihmeessä ?

- Täytyyhän minunkin elää !

Vierailija
16/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pärstäkerroin vaikuttaa siihen, noudattaako potilas saamiaan ohjeita vai ei. Tietysti, jos on niin dorka, ettei nuorta lääkäriä usko, niin ei se siltä lääkäriltä ole pois, oman terveytensähän vain siinä vaarantaa.

Vasta valmistuneisiin lääkäreihin on lääkiksessä kaadettu kaikki uusin tutkimustieto, eikä tenteistä ole päässyt läpi, jos ei sitä ole omaksunut. Näillä vanhemmilla lääkäreillä taas on omalla vastuulla päivittää hoitokäytäntönsä kultaiselta seitkytluvulta nykypäivää vastaaviksi, eikä se välttämättä aina kaikille ole itsestäänselvyys. Toki useimmat näin tekevätkin.

Mitä hoitamattomaan verenpaineeseen tulee, se lisää sepelvaltimotautikuolleisuutta, lisää aivoinfarktin ja aivoverenvuodon riskiä, voi aiheuttaa aneurysmia (valtimoiden verisuonien pullistumia), jotka voivat puhjeta, jolloin lähtö tapahtuu parhaimmassa tapauksessa minuuteissa. Myös munuaiset voivat mennä lopullisesti pilalle, ettei auta kuin dialyysi tai munuaisensiirto.

Tai sitten ei käy mitään.

Kun sitä yhden ihmisen todellista tulevaisuutta ei voi tietää, kaikkia on hoidettava sadoilla ihmisillä tehtyjen tutkimusten tulosten perusteella. Jos ihminen itse haluaa em. riskit ottaa ja jättää määrätyt lääkkeet käyttämättä, se on Suomessa sallittua, mutta silloin kannattaa ainakin olla tietoinen, minkälaisen riskin ottaa.

Ja kannattaa hakeutua jatkossa vain vanhemmille lääkäreille, niin ei mene sen nuoren lääkärin aikaa hukkaan kaltaistesi urpojen kanssa vatvomiseen :)

Vierailija
17/26 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pärstäkerroin vaikuttaa siihen, noudattaako potilas saamiaan ohjeita vai ei. Tietysti, jos on niin dorka, ettei nuorta lääkäriä usko, niin ei se siltä lääkäriltä ole pois, oman terveytensähän vain siinä vaarantaa.

Vasta valmistuneisiin lääkäreihin on lääkiksessä kaadettu kaikki uusin tutkimustieto, eikä tenteistä ole päässyt läpi, jos ei sitä ole omaksunut. Näillä vanhemmilla lääkäreillä taas on omalla vastuulla päivittää hoitokäytäntönsä kultaiselta seitkytluvulta nykypäivää vastaaviksi, eikä se välttämättä aina kaikille ole itsestäänselvyys. Toki useimmat näin tekevätkin.

Mitä hoitamattomaan verenpaineeseen tulee, se lisää sepelvaltimotautikuolleisuutta, lisää aivoinfarktin ja aivoverenvuodon riskiä, voi aiheuttaa aneurysmia (valtimoiden verisuonien pullistumia), jotka voivat puhjeta, jolloin lähtö tapahtuu parhaimmassa tapauksessa minuuteissa. Myös munuaiset voivat mennä lopullisesti pilalle, ettei auta kuin dialyysi tai munuaisensiirto.

Tai sitten ei käy mitään.

Kun sitä yhden ihmisen todellista tulevaisuutta ei voi tietää, kaikkia on hoidettava sadoilla ihmisillä tehtyjen tutkimusten tulosten perusteella. Jos ihminen itse haluaa em. riskit ottaa ja jättää määrätyt lääkkeet käyttämättä, se on Suomessa sallittua, mutta silloin kannattaa ainakin olla tietoinen, minkälaisen riskin ottaa.

Ja kannattaa hakeutua jatkossa vain vanhemmille lääkäreille, niin ei mene sen nuoren lääkärin aikaa hukkaan kaltaistesi urpojen kanssa vatvomiseen :)

Vierailija
18/26 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/26 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te sokeasti vaan vedätte naaman mitä lääkäri määrää, uhraamatta ajatustakaan MIKSI teillä on esi. juuri tuo korkea verenpaine? Vaan syötte lääkettä OIREESEEN, ette SYYHYN. No, jokainen taplaa tyylillään ja pitää lääkäriä jumalan, luulisi oman kropan toiminnan kiinnostavan sen verran että hoidattaisi syytä eikä oiretta.

Vierailija
20/26 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin lääkkeitä alkaa syömään niin kannattaa käydä monella lääkärillä arvioimassa tilannetta. Väärillä lääkkeillä voi tapattaa itteään. Lääkkeiden kanssa saa olla todella varovainen