Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo piti mulle puhuttelun pukeutumisesta

Vierailija
30.05.2012 |

Pomon mielestä pukeudun liian paljastavasti ja annan itsestäni halvan kuvan asiakkaille. Sanoin, että musta ei varmasti ole yksikään asiakas valittanut, mielestäni oon todella hyvä asiakaspalvelija. Oon kuullut asiakkaiden sanoneenkin, miten mielellään asioivat meidän toimistolla mun kanssa.

Häkellyin totaalisesti tuosta puhuttelusta. Sanoin vielä pomolle, että anteeksi mutta mä oon mitä oon. Oon aina ollut tällainen ja tuun aina olemaan.

Sitä paitsi, mielestäni en edes pukeudu mitenkään paljastavasti, ainoastaan naisellisesti. Laittaudun ja nään vaivaa aamuisin ennen kuin lähden töihin.

Niin kauan kuin pomo ei kustanna mun työvaatteita, kuljen edelleen näissä mun omissa vaatteissa. Omilla rahoilla en kustanna uusia työvaatteita.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut onko pomosi mies vai nainen. Jos on mies, niin vaikuttaa siltä että hän haluaa pöksyjesi sisään. Jos pukeudut pitkiin housuihin ja ainoat paljaat kohdat ovat olkapäät niin ei pitäisi kenenkään häkeltyä ellet ole töissä Vatikaanissa.

No voi jeesus mitä potaskaa. Pitihän jonkun vetää esiin tämä kortti. Oli pomo mies tai nainen, hänellä on oikeus asialliseti huomauttaa pukeutumisesta.

Työpaikoilla ei tarvitse näyttää kaikkea itsestään vaikka olisi kuinka kaunis ja nuori.

Ravintolassa ja vaateputiikeissa voi olla seksikkäänäkin, koska se on osa firman imagoa.

Ihan eri juttu on esim, pankit ym, laitokset,joissa asiakkaalle halutaan antaa luotettettava kuva.

Vierailija
62/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä ei ole erikseen työvaatteita niin naisten pukeutumissännöt ovat periaatteessa paikasta riippumatta samat:

1.Olkapäät tulisi aina peittää vähintään t-paidalla.

2. Hameen tulisi laskeutua vähintään aivan polven yläpuolelle tai alemmas.

3. Rintavakoa ei saisi esitellä.

4. Shortsien tulisi olla bermudamalliset eli polveen saakka, tai sitten caprihousut.

5. Ei liian matalavyötäröisiä housuja.

6. Vaatteiden tulisi olla ehjät ja puhtaat.

7. Meikin ja korujen suht hillittyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kollegasi pukeutuvat? Oletko ainoa, jonka pukeutumiseen puututtu? Jos näin, niin ota yhteys työsujeluvaltuutettuun. Siis, jos koet kohdanneesi vääryyttä.

Vierailija
64/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä ei ole erikseen työvaatteita niin naisten pukeutumissännöt ovat periaatteessa paikasta riippumatta samat:

4. Shortsien tulisi olla bermudamalliset eli polveen saakka, tai sitten caprihousut.

Vierailija
65/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että tunsin oloni vähän vaivautuneeksi kun pankissa asioidessani tiskillä ei ollutkaan jakkupukutäti vaan hihattomaan toppiin, roikkuvaan kaulakoruun jne. sonnustautunut nainen, jolla oli "muodikas" sutaistu nutturakampaus.

Vierailija
66/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
67/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että tunsin oloni vähän vaivautuneeksi kun pankissa asioidessani tiskillä ei ollutkaan jakkupukutäti vaan hihattomaan toppiin, roikkuvaan kaulakoruun jne. sonnustautunut nainen, jolla oli "muodikas" sutaistu nutturakampaus.

Vierailija
68/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää ettei töihin pukeuduta samalla tavalla kuin vapaa-ajalle? Minusta on täysin oikeutettua, että pomo huomauttaa, jos asuste ei ole asiallinen. Firmaahan te siellä töissä edustatte ettekä itseänne.

Vierailija
69/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monta toimistotyöpaikkaa, ja kyllä miltei jokaisessa kesäisin pukeudutaan ihan mineihin hellemekkoihin, pikku toppeihin, sortseihin jne. Jalassa voi olla tennarit tai sandaalit. Työntekijöiden ikähaarukka 25 ihan sinne eläkeikään asti...

Työpaikoissa tosiaan on eroja. On aloja, joilla ei tulisi kuuloonkaan, että kokoukseen ulkomaalaisten yhteistyökumppaneiden kanssa mennään ilman pukua. Ja on aloja, joilla puku päällä ulkomaille kokoukseen menevä ihminen on vähintäänkin outo.

Omalla alallani aivan käypä kokousvaate ulkomaillakin on kauluspaita, reisitaskuhousut ja lenkkarit. Samassa kokouksessa saattaa jollain olla t-paita ja jollain peräti pikkutakki.

Tähän aikaan vuodesta normaali työpuku on farkut ja t-paita. Ylimmillä pomoilla on puku, mutta toiseksi ylin pomotaso näyttää jo pukeutuvat ihan yleisesti rivityöntekijöiden tavoin.

Minustakaan asiakaspalvelutehtävissä olkapäät eivät saisi näkyä.

Vierailija
70/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kollegasi pukeutuvat? Oletko ainoa, jonka pukeutumiseen puututtu? Jos näin, niin ota yhteys työsujeluvaltuutettuun. Siis, jos koet kohdanneesi vääryyttä.

Nyt mä repesin.:D Tottakai on työsuojeluasia, jos ei saa pukeutua, kuten haluaa.:) Siinä moni oikea työsuojeluongelma, kuten vaikka todettu home työpaikalla, kalpenee.:)

Vierailija
71/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt pikkusen leppynyt tässä päivän aikana.:) Tuli vaan tosiaan sellanen hyökkäys on paras puolustus -olo, kun sai tollasta kritiikkiä. En varmasti ole ainut nainen, josta tuollainen tuntuu pahalta.

Kun kysyitte miten muut pukeutuu täällä, niin kaikki muut täällä on miehiä ja pukeutuu kauluspaidasta huppariin, riippuen työnkuvasta. Ne jotka toimii enemmän asiakkaiden parissa, on pukeutuneet kauluspaitaan ja farkkuihin.

Mä en ole koko ajan asiakkaiden kanssa tekemisissä, mutta kuitenkin silloin tällöin.

Nyt kun on muutama tunti mennyt, niin oikeasti alan ymmärtää pomoa ja ymmärrän senkin et se oli vaikea tilanne hänellekin. Otan tästä opikseni ja katon tarkemmin miten pukeudun töihin.

Ap

Vierailija
72/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin pomo ei kustanna mun työvaatteita, kuljen edelleen näissä mun omissa vaatteissa. Omilla rahoilla en kustanna uusia työvaatteita.

Töihin pitää pukeutua asilliseti työpaikan edellyttämällä tavalla. Olet saanut varoituksen ja jos käytös ei muutu niin toisen varoituksen jälkeen tulee potkut.

Vierailija
73/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä olkapäissä ja jopa jossain viestissä esiin tulleissa solisluissa on niiiin kamalaa, etteivät ne näkyä saa? Todella erogeeniset ruumiinosat... Not. Onneksi olen sellaisessa työpaikassa, että saan pukeutua miten haluan - siististi toki. Tälläkin hetkellä solisluut ovat näkyvissä, mutta tissivako on ihan puseron sisäpuolella. Ja ei, en kirjoittele töistä, vaan tulin sieltä jo, työvaatteet ovat vain vielä yllä.

Vierailija
74/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä olkapäissä ja jopa jossain viestissä esiin tulleissa solisluissa on niiiin kamalaa, etteivät ne näkyä saa? Todella erogeeniset ruumiinosat... Not. Onneksi olen sellaisessa työpaikassa, että saan pukeutua miten haluan - siististi toki. Tälläkin hetkellä solisluut ovat näkyvissä, mutta tissivako on ihan puseron sisäpuolella. Ja ei, en kirjoittele töistä, vaan tulin sieltä jo, työvaatteet ovat vain vielä yllä.

että aika monen mielestä olat ja solisluut oikeasti ovat seksikkäitä. Ja toisekseen se, että kun tuollaisessa paidassa kumartelee, niin saa olla aika ihme paita ettei tissit vilkahda.

Mutta ei nuo nyt minua niin häiritse.

Vierailija
75/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pitää pukeutua asilliseti työpaikan edellyttämällä tavalla. Olet saanut varoituksen ja jos käytös ei muutu niin toisen varoituksen jälkeen tulee potkut.

No ei tää mikään varoitus mulle ollut, kritiikki kylläkin. Kyllähän pomot voi alaisilleen asioista huomauttaa ilman että toisen huomautuksen jälkeen potkitaan alainen pellolle.:D

Oon ollut täällä 7 vuotta ja oon oikeasti hyvä työntekijä. Ei tää mun työpaikkaa vie. Sitäpaitsi otin opikseni ja kävin ruokkiksella vaihtamassa vaatteet.

Ap

Ap

Vierailija
76/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta työpaikkaa nähneenä, että monissa sopii pukeutua hyvin rennosti. Näistä "säännöistä" pätee varmasti ainoastaan 6. ja ehkä 5. ("liian" on tulkintakysymys).

Sen lisäksi, että olen itse työskennellyt monissa paikoissa ja monilla aloilla, olen myös työni puolesta nähnyt monta työpaikkaa. Asiakaspalvelutyö on erikseen, mutta toimistotöissä tyypilisin asu on trikoopaita ja hame/housut. Kesäisin näkee toppeja ja mekkoja. Myös pikkuisia, myös vanhemmilla ihmisillä ja hyvin monen tasoisissa paikoissa.

Mitään yhtenäistä säännöstöä ei todellakaan ole. Mikään "olkapäiden peittäminen" ei ole yleinen työpuketumissääntö, ainakaan käytännössä.

Vierailija
77/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan paitaa, jossa on hihat, mutta olkapäät näkyy.

Ap

Vierailija
78/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla työpaikoilla on pukeutumissäännöt ja esim. tietyillä sairaalaosastoilla pitää poistaa niin sormukset kuin lävistyskorut ja venytysrenkaat ihan hygieniasyistä. Kaikilla työpaikoilla ei vaan voi "olla sellainen kuin on".

Vierailija
79/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis suuren pörssiyhtiön pääkonttorissa töissä.

Miehillä tulee olla tummat suorat housut, kauluspaita, solmio. Pikkutakki ei pakollinen. Tummat kengät.

Naisilla tulee olla tummat suorat housut tai tumma hame (pitkä tai ainakin polvipituinen kuten vaikka jakkupuvun hame), kauluspaita. Jakku ei pakollinen. Tummat kengät.

Farkut on meillä ehdottomasti kielletty.

Mutta mulle se sopii, koska muutenkin tykkään sen tyyppisistä vaatteista.

Vierailija
80/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt pikkusen leppynyt tässä päivän aikana.:) Tuli vaan tosiaan sellanen hyökkäys on paras puolustus -olo, kun sai tollasta kritiikkiä. En varmasti ole ainut nainen, josta tuollainen tuntuu pahalta.

Kun kysyitte miten muut pukeutuu täällä, niin kaikki muut täällä on miehiä ja pukeutuu kauluspaidasta huppariin, riippuen työnkuvasta. Ne jotka toimii enemmän asiakkaiden parissa, on pukeutuneet kauluspaitaan ja farkkuihin.

Mä en ole koko ajan asiakkaiden kanssa tekemisissä, mutta kuitenkin silloin tällöin.

Nyt kun on muutama tunti mennyt, niin oikeasti alan ymmärtää pomoa ja ymmärrän senkin et se oli vaikea tilanne hänellekin. Otan tästä opikseni ja katon tarkemmin miten pukeudun töihin.

Ap

Hyvä homma ap, kuulostaa tosiaan siltä, että pääsit asiasta yli. Hienoa! Aikansa se aina ottaa mutta nyt selvästi kaikki ok. Hyvää jatkoa sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme