Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo piti mulle puhuttelun pukeutumisesta

Vierailija
30.05.2012 |

Pomon mielestä pukeudun liian paljastavasti ja annan itsestäni halvan kuvan asiakkaille. Sanoin, että musta ei varmasti ole yksikään asiakas valittanut, mielestäni oon todella hyvä asiakaspalvelija. Oon kuullut asiakkaiden sanoneenkin, miten mielellään asioivat meidän toimistolla mun kanssa.

Häkellyin totaalisesti tuosta puhuttelusta. Sanoin vielä pomolle, että anteeksi mutta mä oon mitä oon. Oon aina ollut tällainen ja tuun aina olemaan.

Sitä paitsi, mielestäni en edes pukeudu mitenkään paljastavasti, ainoastaan naisellisesti. Laittaudun ja nään vaivaa aamuisin ennen kuin lähden töihin.

Niin kauan kuin pomo ei kustanna mun työvaatteita, kuljen edelleen näissä mun omissa vaatteissa. Omilla rahoilla en kustanna uusia työvaatteita.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn siis vaihtamassa paidan kesken päivää. Muuten tulee olemaan helkkarin vaivautunut olo koko päivän.

Ap

Vierailija
22/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain jäätelökioskilla, mutta monissa paikoissa se ei ole tarpeeksi peittävää. Olen itse it-alalla toimistotyössä, asiakkaat kaukana arjesta, silti ei meillä toimistolla kukaan juokse hihattomassa edes kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan paitaa, jossa on hihat, mutta olkapäät näkyy.

Ap

Vierailija
24/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroista voi vähentää yhden "työasun" per vuosi jos työnantaja ei maksa niitä suoraan. Itse yleensä vähennellyt farkut+paita yhdistelmän vuosittain. Toki sitten saa säästellä kuitteja sen 5v vuotta siltä varalta, että verottaja haluaa nähdä.

Vierailija
25/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapäiden tulee olla piilossa eli paidassa tulee olla hihat, narutoppikaan ei käy.

Kuinka tiukat farkkusi ovat..? Eli jos sinulla on olkapäät paljastava paita, tiukat farkut ja korkkarit, niin onhan asusi aika naisellinen.

Yleensä mulla on kangashousut tai farkut. Hameita tai mekkoja en tykkää pitää.

Paitana saattaa olla esim. v-aukkoinen pusero (ikinä ei kuitenkaan mikään tissivako näy) tai paita joka jättää olkapäät paljaaksi. Musta tällaisella aurinkoisella kelillä voi olkapäät näkyä.

Kengät on keväällä ja syksyllä tennarit, kesällä korkokengät, talvella saappaat.

Ap

Vierailija
26/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakaan sairaalassa (olen toimistotyössä) ole suotavaa käyttää toppia, eli olkapäät eivät saa näkyä, ja pomona täällä ei ole lestadiolaiset vaan sairaanhoitopiiri :)

totta kai pukeudun asiallisesti ohjeiden mukaan töihin

Vierailija
27/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljastavat kaikki kummut ja laaksot. Moni ei nykyään oiken ymmärrä, että ihonmyötäinen kiiltävä trikoo tms. ei ole työvaate.

Vierailija
28/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noudatetaan tiettyä koodistoa, joka pitää vain oppia. Joka alalla on omat 'norminsa' joita ei tarvitse erikseen mainita tai edes kirjallisesti osoittaa. Se on vaan opittva, sun tapauksessa kantapään kautta.

Kesäisesti voi pukeutua muutenkin kuin paljastaa olkapäät tai käyttää farkkuja ja tennareita. Taidat olla aika nuori ja kokematon työelämässä?

Vierailija
29/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroista voi vähentää yhden "työasun" per vuosi jos työnantaja ei maksa niitä suoraan. Itse yleensä vähennellyt farkut+paita yhdistelmän vuosittain. Toki sitten saa säästellä kuitteja sen 5v vuotta siltä varalta, että verottaja haluaa nähdä.

Vierailija
30/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä silloin näkyy?? Mua ainakin oikein oksettaa myyjien ja muiden aspalv. kanssa asioiminen juuri tämän takia. En halua katsella niitä vakoja enkä as.palveluksessa olevaa, jolla olkapäät paljaana.

Olin kerran Nordeassa asioimassa, jossa virkailija oli pukeutunut OK kun seisoi mutta istuuduttuamme joutui kumartelemaan työpöytänsä ääressä niin, että tissivako levähti siihen eteeni. Ihan totta mua ällötti ja hetken katseltuani lähdin pois neuvottelusta. Mennessäni huomautin asiasta. Nordea ei saanut minusta asiakasta!

Naisen, jonka on pakko näytellä itteään menköön jonkun liikkeen näyteikkunaan puolipukeissaan keikistelemään sillä olen varma, että saa sopivaa seuraa sekä sisäpuolelle että ikkunan taa. Menestystä!

Vierailija
31/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksessa ei voi vähentää yhtään tavallista työasuyhdistelmää vuodessa. Oletus on se, että jokaisen täytyy töihin pukeutua... Vain silloin voi vähentää, jos työnantaja vaatii tietyn työasun (sellaisen, jota ei saa eikä voi vapaa-ajalla käyttää, esim. poliisin tai vartijan puku), mutta ei sitä maksa. Silloin voi vähentää.

Vierailija
32/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

hihat jos kerra olkapäät näkyy? Jos olkapäät näkyy niin puserosi on hihaton.

Vierailija
33/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

hihat jos kerra olkapäät näkyy? Jos olkapäät näkyy niin puserosi on hihaton.

jossa kaula-aukko "jatkuu" olkapäille? Vaikka tällainen:

http://imagecache.asos.com/inv/T/7/36/650405/Grey/image1xl.jpg

Vierailija
34/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää niin paljon että tekis mieli itkeä. Lapsellista ehkä, mutta kuvitelkaa itsenne vastaavaan tilanteeseen. Siis että joku tulee tuolla lailla arvostelemaan sun ulkonäköä. Varsinkin kun en ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään halvan näkösenä vaan kauniina.

Ap

Vierailija
35/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää niin paljon että tekis mieli itkeä. Lapsellista ehkä, mutta kuvitelkaa itsenne vastaavaan tilanteeseen. Siis että joku tulee tuolla lailla arvostelemaan sun ulkonäköä. Varsinkin kun en ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään halvan näkösenä vaan kauniina.

Ap

mutta unohdettu kertoa mikä on asiallista työpukeutumista. Nyt kun pomo ojentaa, niin loukkaannut, et ymmärrä jne..

Vierailija
36/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Lestadiolaisten mielestä kaunis tarkoittaa meikitöntä ja ei-seksikästä. Siis normaalien mielestä ei-naisellista. Älä ota itseesi, makuja on monia. Laita burka päälle tai vaihda työpaikkaa.

Vierailija
37/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Lestadiolaisten mielestä kaunis tarkoittaa meikitöntä ja ei-seksikästä. Siis normaalien mielestä ei-naisellista. Älä ota itseesi, makuja on monia. Laita burka päälle tai vaihda työpaikkaa.

Lestadiolaiset naiset kyllä yleensä pukeutuu aika naisellisesti, ainakin täällä...

Vierailija
38/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin meillä kerran pomo käski kesäharjoittelijaa menemään ostamaan paidan kesken työpäivän. Nätti tyttö, joka oli tullut nätissä hihattomassa kesämekossa töihin. Olisi ollut hyvä asu muuten, mutta ei vaan sopinut töihin. Niinpä sitten tyttö kävi ostamassa siihen paitapuseron päälle. Meillä kyllä siihen suhtauduttiin ihan rennosti/naureskellen pomoa myöden, eli ei tehty asiasta "kauheaa".

Vierailija
39/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsos kun käsityksestäsi kauniista vaan on halpa. Katso vähemmän henkkamaukan mainoksia ja jätä ne seiskalehdet lukematta.

Itse en voisi kuvitellakaan laittavani töihin lähtiessä tennareita jalkaan, vaan siistit loaferit, tennarit tai laadukkaat ballerinat pitää olla. Jos "farkuilla" tarkoitat nykyään muodissa olevia pillifarkkuja, ne ovat mielestäni sopimattomat jos yläosa ei ole todella siisti (esim. pusero ja bleiseri). Vartalosi yksityiskohtien esittely EI tee sinusta kaunista eikä naisellista. Jos haluat olla naisellinen, käytä sen sijaan kauniita värejä, hameita ja puseroita joissa on hillittyä koristelua kuten laskoksia. Vältä roikkuvaa trikoota. En myöskään käyttäisi hihattomia toppeja tai mitään kireää. Myös tatuoinnit saisivat olla mieluiten piilossa. Seksikkyys tai liian rennon näköiset vaatteet eivät sovi useimmille työpaikoille. Ja so what jos pomosi on lestadiolainen. Jos asiakaskunnassa on paljon lestoja, he todennäköisesti paheksuvat pukeutumistasi yhtä lailla. Ja asiakkaat maksavat sinunkin palkkasi.

Vapaa-aikana voit pukeutua juuri niin kuin haluat, mutta kuvaamasi asu ei minusta ole oikein asiallinen työelämässä.

Vierailija
40/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo sanoo, että AP pukeutuu liian paljastavasti ja antaa itsestään halvan kuvan.

Ap kertoo, että on hyvä asiakaspalvelija. :-)

Mikäli haluat työpaikkasi pitää, kannattaa kuunnella pomoa. Jos et ymmärrä mistä kiikastaa, varaa aika pukeutumisneuvojalle. Mene normi työasussasi, kerro ongelmasi ja työnkuvasti. Neutraali ammatti-ihminen löytää varmasti sinulle sopivan työasun.

Toki jos uskallat, niin voit suoraan kysyä myös pomolta, että voisiko hän antaa muutaman vinkin mitä pukeutumisessani on liian paljastavaa, kun en itse ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi