Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo piti mulle puhuttelun pukeutumisesta

Vierailija
30.05.2012 |

Pomon mielestä pukeudun liian paljastavasti ja annan itsestäni halvan kuvan asiakkaille. Sanoin, että musta ei varmasti ole yksikään asiakas valittanut, mielestäni oon todella hyvä asiakaspalvelija. Oon kuullut asiakkaiden sanoneenkin, miten mielellään asioivat meidän toimistolla mun kanssa.

Häkellyin totaalisesti tuosta puhuttelusta. Sanoin vielä pomolle, että anteeksi mutta mä oon mitä oon. Oon aina ollut tällainen ja tuun aina olemaan.

Sitä paitsi, mielestäni en edes pukeudu mitenkään paljastavasti, ainoastaan naisellisesti. Laittaudun ja nään vaivaa aamuisin ennen kuin lähden töihin.

Niin kauan kuin pomo ei kustanna mun työvaatteita, kuljen edelleen näissä mun omissa vaatteissa. Omilla rahoilla en kustanna uusia työvaatteita.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siinä auta. Pomoa on kuunneltava, vaikka hän mielestäsi väärässä olisikin. Käy kysymässä siltä, että mitä hän tarkalleen ottaen toivoo ja sitten otat vain lusikan kiltisti käteen.

Vierailija
42/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vaihtamassa vaatteet, pomo vaikuttaa tyytyväiseltä. Sanoi, että nyt näyttää fiksulta. Itsellä vaatii hieman totuttelua.

Joskus on taivuttava.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi kuvitellakaan laittavani töihin lähtiessä tennareita jalkaan, vaan siistit loaferit, tennarit tai laadukkaat ballerinat pitää olla.

o_O

Vierailija
44/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monta toimistotyöpaikkaa, ja kyllä miltei jokaisessa kesäisin pukeudutaan ihan mineihin hellemekkoihin, pikku toppeihin, sortseihin jne. Jalassa voi olla tennarit tai sandaalit. Työntekijöiden ikähaarukka 25 ihan sinne eläkeikään asti...

Vierailija
45/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää niin paljon että tekis mieli itkeä. Lapsellista ehkä, mutta kuvitelkaa itsenne vastaavaan tilanteeseen. Siis että joku tulee tuolla lailla arvostelemaan sun ulkonäköä. Varsinkin kun en ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään halvan näkösenä vaan kauniina.

Ap

Lestadiolaisten mielestä kaunis tarkoittaa meikitöntä ja ei-seksikästä. Siis normaalien mielestä ei-naisellista. Älä ota itseesi, makuja on monia. Laita burka päälle tai vaihda työpaikkaa.

Lestadiolaiset naiset kyllä yleensä pukeutuu aika naisellisesti, ainakin täällä...

Pääpaino oli ehkä siinä, että ap näyttää halvalta. Naisellinen voi olla, mutta samalla arvokas. Monet naiset eivät tajua, että muoti voi olla halvannäköistä eikä sovi töihin.

Vierailija
46/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää niin paljon että tekis mieli itkeä. Lapsellista ehkä, mutta kuvitelkaa itsenne vastaavaan tilanteeseen. Siis että joku tulee tuolla lailla arvostelemaan sun ulkonäköä. Varsinkin kun en ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään halvan näkösenä vaan kauniina.

Ap

Pomo sanoi että minun tulee kiinnittää huomiota asialliseen pukeutumiseen ja mainitsi että vaatteeni ovat liian avonaisia.

En loukkaantunut, koska tuo ei ole ulkonäköni haukkumista, eikä arvostelemista. Kaunis ihminen voi kulkea vaikka perunasäkissä. Asiakaspalvelutehtävissä edustan yhtiötä, en itseäni ja yhtiö jossa olen töissä on arvostettu.

Kysyin neuvoa yhtiössä pidempään töissä olleelta naiselta, joka neuvoi mikä on sopivaa. Esim. olkpäitä ei saa paljastaa, hameen tulee olla polvipituinen, kaula-aukon solisluut peittävä jne.

Asiakkaatkin alkoivat suhtautua minuun arvostavammin kun aloin puketumaan asiallisesti.

En muuten usko että pomosi on haukkunut sinua lutkan näköiseksi. Tässä palstassa on se huono puoli että me saamme vain sinun kertomasi tietoomme ja totuus voi olla toinen. Oletko muuten minkä ikäinen?

p.s. en itsekään asiakkaana pidä jos jollain virkailijalla on liian avoin kaula-aukko, olkapäät paljaana jne.

Vierailija
47/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän meidän naiset edes saa olla naisellisia niin halutessaan, heti on joku moraalitantta arvostelemassa! Ei ihme, että koko hemmetin maa on täynnä masentuneita mielenterveyspotilaita.

Vierailija
48/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut onko pomosi mies vai nainen. Jos on mies, niin vaikuttaa siltä että hän haluaa pöksyjesi sisään.

Jos pukeudut pitkiin housuihin ja ainoat paljaat kohdat ovat olkapäät niin ei pitäisi kenenkään häkeltyä ellet ole töissä Vatikaanissa.

Vierailija
49/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut onko pomosi mies vai nainen. Jos on mies, niin vaikuttaa siltä että hän haluaa pöksyjesi sisään.

Jos pukeudut pitkiin housuihin ja ainoat paljaat kohdat ovat olkapäät niin ei pitäisi kenenkään häkeltyä ellet ole töissä Vatikaanissa.

Vierailija
50/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan paitaa, jossa on hihat, mutta olkapäät näkyy.

Ap

hihat jos kerra olkapäät näkyy? Jos olkapäät näkyy niin puserosi on hihaton.

jossa kaula-aukko "jatkuu" olkapäille? Vaikka tällainen:

<a href="http://imagecache.asos.com/inv/T/7/36/650405/Grey/image1xl.jpg" alt="http://imagecache.asos.com/inv/T/7/36/650405/Grey/image1xl.jpg">http://imagecache.asos.com/inv/T/7/36/650405/Grey/image1xl.jpg</a&gt;

ei liene asiallinen asiakaspelvelutyöhön tuokaan? ;D

Vierailija
51/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et loukkaantunut, koska järkesi menee tunneskaalan ohi. Tuollaisella käytöksellä vältytään niin monelta turhalta riidalta ja epäsovulta eikä maineena ole riidanrakentaja!

Vierailija
52/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutumisessasi on se paljastava osuus? Selitä nyt auki tämä juttu, äläkä pimitä meiltä yksityiskohtia. Koska emme näe sinua emmekä tunne pomoasi (tai sinua), sun pitää antaa tarkempia tietoja.

Niin kertokaa te mikä siinä on se paljastava juttu? Kai se on sitten niin ettei olkapäät saa näkyä? Mitään muuta en keksi. Pomosta sen verran, että on lestadiolainen niinkuin melkein kaikki muutkin täällä. Ap

tämä kertoo kaiken, lestat yrittävät savustaa sinua ulos. NIIN TUTTUA, mutta sulla on laki puolellasi. Musita se

Vierailija
53/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä edustat työajalla sitä firmaa missä olet töissä. Heidän imagoon ei sovi sun tyyli pukeutua. Piste. Mä en ole ikinä ollut duunissa missä saisi esim käyttää farkkuja, lenkkareita jne.

Kyllä työnantaja saa ja pitää sanoa asiasta. Sä voit sitten verotuksessa vähentää vaatekuluja. Vaihda duunia jos oot noin umpimielinen. Ei ole esimiehelle kiva tehtävä huomautella vaatteista, hien hajusta ja hygieniasta.

Ajattele jos olisit yrittäjä niin kyllä se työntekijöiden ulkonäkö on tärkeä asia.

Vierailija
54/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olkapäät paljastavaa paita tai mekko on sopimaton? Työnantajan tarjoamat työasut ovat tietysti asia erikseen, mutta itse en ole koskaan kuullut, että muussa toimistotyössä oltaisiin niin tarkkoja pukeutumisen kanssa, että siitä huomautetaan tai jopa passitetaan kesken päivän kotiin vaihtamaan vaatteita tai ostoksille peittävämpää vaatetusta hankkimaan.

Vierailija
55/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on työasuna paita ja liivi ja eräänä kesänä - koska oli kuuma - yksi tyttö oli pelkästään tuo olkapäät paljastava liivi päällä. Silloin oli aluepäällikkö käymässä ja sanoi, että tuo ei käy. Tietysti helleaikaan pukeutuminen on ongelma, mutta minustakin tuntuu, että 20v. tyttö ei aina ymmärrä, että olkapäät paljastava epäseksikäs kaupan työasun liivi voi olla liian paljastava ja aivan liian seksikäs työasuksi.

Vierailija
56/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mulla on kangashousut tai farkut. Hameita tai mekkoja en tykkää pitää.

Paitana saattaa olla esim. v-aukkoinen pusero (ikinä ei kuitenkaan mikään tissivako näy) tai paita joka jättää olkapäät paljaaksi. Musta tällaisella aurinkoisella kelillä voi olkapäät näkyä.

Kengät on keväällä ja syksyllä tennarit, kesällä korkokengät, talvella saappaat.

Ap

Vierailija
57/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, millä alalla ollaan niin tiukkoja, että olkapäät paljastavaa paita tai mekko on sopimaton?

no varmaan aika monellakin, jos ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä. Eihän tää keskustelu koskekaan mitään toimistorottaa, joka istuu koko päivän omassa nurkassaan eikä tapaa muita kuin työkaverinsa.

Voihan sopimatonta pukeutumista olla miehelläkin, jos tämä tämä laittaa havaiji-paidan ja neonväriset uimashortsit ja tapaa noissa releissä asiakkaita.

Vierailija
58/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

konsultti, joka siis on tekemisissä asiakkaidensa (meidän) kanssa, ja hän oli viime viikolla lämpiminä päivinä pukeutunut mustaan, hihattomaan kotelomekkoon. Itse pidin asua äärettömän tyylikkäänä, enkä usko, että kukaan muukaan paheksui tämän "asiakaspalvelijan" pukeutumista. Itsellänikin on pari hihatonta mekkoa, joita kyllä ajattelin kesällä pitää, myös, hui!, asiakkaiden kanssa palaveeratessani. Kyllä siisti kotelomekko on mielestäni paljon asiallisempi asu asiakkaiden kohtaamiseen kuin esim. monien aikuistenkin naisten viljelemä tunika+legginssit+TENNARIT -yhdistelmä, joka tosin ei pintaa paljasta...

T. Se asiaa ihmetellyt

Kertokaa, millä alalla ollaan niin tiukkoja, että olkapäät paljastavaa paita tai mekko on sopimaton?

no varmaan aika monellakin, jos ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä. Eihän tää keskustelu koskekaan mitään toimistorottaa, joka istuu koko päivän omassa nurkassaan eikä tapaa muita kuin työkaverinsa.

Voihan sopimatonta pukeutumista olla miehelläkin, jos tämä tämä laittaa havaiji-paidan ja neonväriset uimashortsit ja tapaa noissa releissä asiakkaita.

Vierailija
59/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt varmasti tuntuu pahalta ja nöyryytetyltä. Mutta pää pystyyn. Hyvä puoli asiassa on, että kun seuraavan kerran sulla on kelvollinen asu, niin homma on sillä hoidettu ja kukaan ei sitä enää muistakaan. SIksi onkin parempi, jos vaan suosiolla unhdat koko homman ja teet niin kuin on käsketty. JOssain toisessa paikassa asusi olisi voinut olla ok, mutta kun ei näistä tiedä, niin joskus ne rajat haetaan näin. Mutta ei tää mikään häpeä ole. Pää pystyyn!

Vierailija
60/97 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vertaat sita omaan pukeutumiseen niin eiko siitakaan saa vinkkeja etta mista pomo mahdollisesti puhui? Ja jos kerran puhuttelu oli ihan ystavallismielinen niin mun mielesta voit jutella hanen kanssaan uudelleen ja sanoa etta koska haluat tietenkin noudattaa firman saantoja niin olisit kiitollinen jos saisit ihan konkreettisen tiedon siita mika on sallittua ja mika ei - jos kerta esim. paljaat olkapaat, hihattomuus tms oli se ongelma. Antoiko pomo ymmartaa etta pukeutumisesi on noin yleisestikin liian kevytta, vai oliko kyseessa vain joku tietty asu?

Ala turhaan pahoita tasta mieltasi, ota reippaasti selvaa minkalaista pukeutumista odotetaan ja toimi sen mukaan. Olet hyva asiakaspalvelija ja tama pukeutumisjuttu on nyt vaan yksi pieni korjattava yksityiskohta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän