Rippileiri paikassa jossa ei suihkua ja tytöllä menkat
Sain juuri kuulla että paikka jossa tyttären rippileiri pidetään on alkeellinen paikka jossa ei ole edes suihkua. Sauna on kuitenkin jossa vateja voi täyttää vedellä ja peseytyä niin. Mutta muistatte kai, minkälaista oli olla 15v? Ei silloin kyllä varmastikaan mennä yhteissaunaan muiden kanssa varsinkaan jos on menkat ja veret koipia pitkin valuun. Ja menkkojen aikanahan pitää peseytyä joka päivä muutenkin. Lisäksi tämä leiri maksaa lähes 100€ meille. Miten kirkko voi tehdä noin, että jättää herkät teinitytöt näin huomioimatta? Tyttö on ihan hermostunut. Aion soittaa papille huomenna ja erota kirkosta tämän jälkeen. Koko ikäni olen kirkkoveroa maksanut mutta miksi ihmeessä, jos ei edes lapselle kunnon rippikoulua sillä hinalla saa.
Kommentit (105)
teidän 15 v tampooneja? Meillä ei suostunut edes etelän lomalla laittamaan vaan jätti mielummin uimiset väliin..
Ei sun kirkosta sitä paitsi tarvi tän takia erota. Rippikoulun voi jättää käymättäkin.
1. Kukaan ei ole kuukautisiin kuollut edes riparilla. Meiän riparilta noin puolella tytöistä oli menkat ja hyvin pärjättiin kosteuspyyhkeillä ja kunnon suojilla (siteillä, yms)
2. Sauna oli vain 1 krt viikossa, eikä wc:ssä ollu mitään suihkuja.
3. En ymmärrä mikä ongelma on käydä yhteissaunassa suihkussa?
Menkat on ihan luonnollinen asia ja sillä siisti.
4. Ihmiset pärjää erämaaolosuhteissakin niin miksei riparillaki?
että onko siellä peseytymismahdollisuutta vai ei. Ja jos ei ole, ilmoita tyttösi sellaiseen rippikouluun, että kuukautistenkin aikana sen käyminen sujuu mukavasti.
Minulla on sellaiset megakuukautiset, etten ainakaan itse suostuisi viettämään niitä alkeellisissa oloissa. Kyllä, kuukautiset voivat ja saavat ollakin naiselle ongelma vaikkkakin niitä ei voi välttää. Ei kaikkea ole vain pakko sietää, voi naisena vaatia itselleen vähän mukavuuttakin.