Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni aiheutti toiselle tapaturman. Kuka maksaa kulut?

Vierailija
29.05.2012 |

Poikani tönäisi toista poikaa leikkipuistossa ja tämän käsi murtui. Kummallakaan ei ole tapaturmavakuutusta. Kuka maksaa hoitokulut?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää lähtekö tähän

Vierailija
62/68 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin lapsi ei tietenkään itse joudu vastuuseen vaan vanhempansa. Vakuutusyhtiön kanssa on helpompi asioida, kun on olemassa oikeuden päätös siitä, kuka on uhri ja kuka syyllinen.

Kyse kun ei ole pelkästä rahasta vaan siitä, että ruumiinvamman tuottaminen toiselle on rikos, vaikka tekijä olisi alaikäinen tai lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä pelota asunnolle sattuvat vahingot? Ja lapselle ehkä kannattaisi ottaa tapaturmavakuutus, sitä pidetään yleisesti aivan perusjuttuna kaikille henkilöille, jos ei muuta vakuutusta itselleen ota.

Vierailija
64/68 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkatonta vapaata töistä käyttääkseen lasta lääkärisä eikä ne matkat kotoa sairaalaan/terveyskeskukseen ilmaisia ole.

Tuosta kertyy aika äkkiä parin tonnin potti, jonka maksaja on tietenkin se tönijä tai vanhempansa. Kannattaa opetella pitämään puolensa tässäkin asiassa ja ymmärtää vaatia aivan kaikki kulut siltä tonineeltä osapuolelta.

Vierailija
65/68 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien töniminen on ollut "tapaturma"?! Tapaus täyttää pahoinpitelyn merkit, jos minä tönin sinua, miten toimit?! Kyllä, syyttäisit minua.

Mitä mieltä tapaturman osapuolten vanhemmat ovat? Vaatiiko toinen osapuoli vahingonkorvauksia?

Vierailija
66/68 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien töniminen on ollut "tapaturma"?! Tapaus täyttää pahoinpitelyn merkit, jos minä tönin sinua, miten toimit?! Kyllä, syyttäisit minua.

Mitä mieltä tapaturman osapuolten vanhemmat ovat? Vaatiiko toinen osapuoli vahingonkorvauksia?

Taitaa loppua kaikki lasten leikit jos vanhemmat ottavat tuollaisen asenteen, että jokainen tönäisy on pahoinpitely... Ei tuon ikäiset todellakaan ole aikuisia, jotka tajuavat että pieni tönäisy voi huonolla onnella johtaa isoonkiin vammaan. Olen ollut aika paljon tuonikäisten poikien seurassa viime vuosina, ja ne rauhallisimmat ja fiksuimmatkin pojat joskus tönivät, vetävät tai huitovat vaarallisesti.

En mitenkään puolustele huonoa käytöstä, mutta olisi kohtuutonta vaatia 5-6-vuotiasta korvausvastuuseen tapaturmaisesta vahingosta, varsinkin jos kyseessä on satunnainen töniminen eikä lapsi siis ole yleensä väkivaltainen. Tietenkin jos lapsi tiedetään väkivaltaiseksi, vanhemmilla on enemmän vastuuta siitä, että vahtivat leikkejä tarkemmin.

Vierailija
67/68 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat ieniä ja opettelevat. Jos ei saa erehtyä, jos ei vahinkoja, virheitä ja erheitä saa tulla lapsista tulee neuroottisia, ahdistuneita yms. Tässä ketjussa voihottajien pitäis katsoa peiliin ja tarvkistaa, millainen asennevammainen, omat tunnelukkonsa seuraavaan sukupolveen siirtävä muka-apermpi ihminen sieltä oikein katselee. Elämä on sellainen että kaikenlaista vahinkoa voi tapahtua, paisti niille tietysti harevmmin jotka istuvat sivussa ja luulevat olevansa jotain yli-ihmisiä- silloinhan koko maailma näyttää toitsten aiheuttamalta vialta ja virheeltä ja itsensä tuntee prinsessaksi joka voi vain nyrpistellä nenäänsä miten huvittaa. Yllättävän paljon aikuisissakin näitä ikiprinsessoja joille ei ole vielä aikuistumisen idea selvinnyt.

Vierailija
68/68 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtumat paranevat paremmin, kun auringosta saa D-vitamiinia. Oikeasti elämässä sattuu ja tapahtuu. On vain huonoa tsäkää, että tönäisy on johtanut luuan murtumiseen. Ilmeisesti lapsi on kaatunut kätensä/ranteensa varaan? Silloin voi vaikka kyynärluu tai värttinäluu mennä poikki, mutta kyllä ne lapsilla nopeasti luutuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi