Poika rikkoi kaverin Wiin. Olemmeko korvausvelvollisia?
Eli siis käytiin toissapäivänä kylässä erään lapsettoman kaverini sekä hänen poikaystävänsä luona.
Siellä sitten meidän kolmevuotias hieman kiskaisi peliohjaimen johdon niin tiukalle että konsoli kaatui maahan, sisällä ollut pelilevyke hajosi ja Wii kuulemma ei toimi enää.
( Onko Wiin ohjaimissa muka johtoja?? Mahdollista että kyseessä vanhempi konsoli ja koittavat huijata?)
Harmittaa vaan, kun me ollaan tosi vähänvahaisia, ei tosiaan ole varaa ostaa heille uutta pelikonsolia. Kaverini mies taas tienaa paljon enemmän kuin meidän perheessä tienataan yhteensä -.- Luulisi että olisi varaa ostaa joku Wii.
Ja kaverini mussuttaa, että kuulemma aika arvokas juhlajulkaisupeli oli konsolissa.. ( Joku Zelda levyke, jossa on Zeldat ykkösestä neloseen)
Mitenhän aikuinen nainen jaksaa itkeä jonkun pelin perään.
Kommentit (156)
Aivan ehdottomasti pitää korvata aiheutunut vahinko.
Hyviä neuvoja satelee - yhdeksän vuotta vanhaan vahingontekoon.
Mä ainakin korvasin kaverilleni lapsen tiputtamaan mariskoolin. Mutta sanoin kyllä, ettei enää tulla kylään. Tulisi liian kalliiksi mulle. Hällä kaikkea särkyvää alahyllyillä enkä mitenkään ehdi kaikkea vahtia. Saa jatkossa tulla meille, jos kiinnostaa nähdä.
Just tällaisten vanhempien takia lapsia inhotaan. Jos omat lapseni rikottaisivat yhtään mitään korvaisin sen samoin tein mukisematta ja toisin vielä vaikka suklaata anteeksipyyntönä. On todella törkeää, että kaverin pitää vielä vaatia sulta korvaamista, missä on ap sun käytöstavat? Tässä olisi nyt myös hyvä mahdollisuus opettaa lapselle toisten tavaroiden arvostamista ja mitä tällainen tarkoittaa teidän taloudelle esim. nyt ei voida ostaa jätskiä pariin viikkoon kun pitää korvata se laite ja peli.
N35
Minun Zeldat jos joku sinappikone tuhoaisi niin naulaisin sen seinään samantien. Pthui!
Vanha ketju, mutta pitää silti ihmetellä logiikkaa, että lapsen tekemää tuhoa ei muka tarvitsisi korvata. Totta hitossa pitää!
Vierailija kirjoitti:
Minun Zeldat jos joku sinappikone tuhoaisi niin naulaisin sen seinään samantien. Pthui!
juu tajuan. Silti.
Täytyy laittaa zeldat piiloon. Vauvat ei tajua tekemisiään.
Kyllä olette korvausvelvolliset.
Tämän takia en vieraillut taaperoiden kanssa lapsettomien kotona. Heidän kotinsa ei ole lapsiturvallinen, eikä sitä voi heiltä myöskään vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nosti 9v vanhan ketjun 🤡
Heh heh!! Mitähän poika on jo ehtinytkään rikkoa! Onkohan vanhemmat rikkoneet välinsä kaikkiin ystäviin?
Jos meillä vieraat kakarat särkisivät omaisuuttamme, vaatisin korvaukset täysimittaisina. Jos ei rahoja alkaisi kuulua tekisin suoraan rikosilmoituksen
oletko tosissasi? totta kai olet korvausvelvollinen. ymmärrätkö miten kalliita tuollaiset keräilykappalepainokset peleistä voivat olla?
sen ymmärrän että vähävaraisimpien vuoksi toivoisit joustoa ja siitä olisin ehkä itse valmis joustamaan, mutta en ymmärrä miten kaverisi lapsettomuus liittyy asiaan millään tavalla. sinä olet vastuussa lapsesi toiminnasta. kyllä varmaan haluaisivat noin kalliista vahingosta korvausta vaikka heillä olisi itselläänkin lapsia.
toivottavasti teillä on vakuutus.
Siis joku on kytkenyt gamecuben ohjaimen wiihin ja nyt kun se ohjain ei toimi, waatii uutta wiitä? Taidatte olla kaikki vähän tiptap tiptap tipetipetiptap.
Tietenkin vanhemmat korvaavat lastensa rikkomat esineet. Toki kotivakuutus usein kattaa.
Tottakai se on korvattava. Mutta eihän se laite uusi ollut, joten otakaa tilalle käytetty. Vaikka tori.fi luulisi löytyvän vastaava. Pelikin voi löytyä käytettynä.
Miksi annat noin pienen lapsen edes pelata pleikkaa (ja te muut, jotka teette niin?). Opena mulla on jo riittävästi niitä lapsia, jotka ovat kuluttaneet lapsuutensa tuijottamalla nopeasti liikkuvia pelejä, eivätkä enää osaa rauhoittua. Lukeminen ei enää taitu kun lähimuisti pa skana, ja aivojen kyky keskittyä mihinkään muuhun tuollainen 2 min.