Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika rikkoi kaverin Wiin. Olemmeko korvausvelvollisia?

Vierailija
29.05.2012 |

Eli siis käytiin toissapäivänä kylässä erään lapsettoman kaverini sekä hänen poikaystävänsä luona.

Siellä sitten meidän kolmevuotias hieman kiskaisi peliohjaimen johdon niin tiukalle että konsoli kaatui maahan, sisällä ollut pelilevyke hajosi ja Wii kuulemma ei toimi enää.

( Onko Wiin ohjaimissa muka johtoja?? Mahdollista että kyseessä vanhempi konsoli ja koittavat huijata?)

Harmittaa vaan, kun me ollaan tosi vähänvahaisia, ei tosiaan ole varaa ostaa heille uutta pelikonsolia. Kaverini mies taas tienaa paljon enemmän kuin meidän perheessä tienataan yhteensä -.- Luulisi että olisi varaa ostaa joku Wii.

Ja kaverini mussuttaa, että kuulemma aika arvokas juhlajulkaisupeli oli konsolissa.. ( Joku Zelda levyke, jossa on Zeldat ykkösestä neloseen)

Mitenhän aikuinen nainen jaksaa itkeä jonkun pelin perään.

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN MUKA PELILEVY VOI MENNÄ RIKKI LAITTEEN KAATUESSA???

meillä on wii, enkä usko, että se cd menee rikki, kun laite kaatuu.

Epäilen, että levy on itse väkisin revitty ulos wiistä sen jälkeen kun ei kone enää toiminut. Tiedän lapsiperheen jossa laittoivat kolme levyä Wiihin yhtäaikaa ja joutuivat pihdeillä repimään ne ulos, ja arvata voi miten käy.

Niin, jos se levy on tosiaan tuolla tavalla jälkeenpäin rikottu, niin ei ap:n pitäisi sitä joutua korvaamaan.

Vierailija
82/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olette sujut.

Meilla revittiin seinakello alas kun olin keittiossa laittamassa tarjoiluja. Ei ole senjalkeen toiminut.

Vierailija
84/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vielä todella ylimieliseltä ja huonolta ystävältä. Yök.

Vierailija
85/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levykkeessä vaan julmetun iso naarmu/halkeama ja sen jälkeen Wii ei enää lukenut mitään pelejä

ap

Jos on vain naarmu eikä tuntuvaa halkeamaa, niin se levy voi silti toimia toisessa Wiissä hyvällä tuurilla. Jos toimii, silloin riittäisi hankkia vastaava Wii tilalle. Tai ehkä siitä naarmustakin jotain tosin voisi maksaa.

Vierailija
86/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjassa? Luultavsti yrität linkittää kuvaa jostain iänaikaisetsa mallista ja pidät tätä tietoa faktana. Me kaikki emme kuitenkaan elä kiivikaudella vaan olemme jo tutustuneet kehittyneempään teknologiaan :)

T. Omistamme Wiim vm. 2011

http://en.wikipedia.org/wiki/Wii

"Ports and peripheral capabilities: Nintendo GameCube controller ports (4)"

Vain uusimassa Wii U mallissa sekä uusimmassa (se musta kylellään oleva laatikko mammoille) ei ole GameCube tukea.

"In late 2011, Nintendo released a reconfigured model known as the "Wii Family Edition" which removed Nintendo GameCube compatibility; this model was not released in Japan, despite Japan being the console's origin. The console's successor, the Wii U, is set to be released in the fourth quarter of 2012."

Vierailija
87/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan alan jotain *piip* harvinaista sadan euron peliä ja monen sadan euron konsolia ostamaan !!! Ei pelit edes voi maksaa noin palkjoa esim meillä kaikki ovat maksaneet n. 10-30 euroa Joo sinne tais mennä lapselta uudet vaatteet kevätjuhlaan kun en pääse niitä ostamaan kun on muutenkin rahasta tiukkaa ja pitää joku *piip* kallis turhake ostaa niillä rahoilla :))) eu varmaan syödäkään sit miehen kanssa viikkoon ja lapselta jää lomamatka mummilaan tekemättä

Wiin pelit maksaa muutenkin enemmän. Siis en ikipäivänä kehtaisi jättää korvaamatta itseni tai lapseni aiheuttamaa tuhoa. Pitäisikö sanoa vaan "voi voi, siinä meni teidän kone-koska nähdään uudestaan" NOOOOt.

Minulle olisit entinen kaveri jos todella omaat tuollaisen moraalin.

Vierailija
88/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN MUKA PELILEVY VOI MENNÄ RIKKI LAITTEEN KAATUESSA???

meillä on wii, enkä usko, että se cd menee rikki, kun laite kaatuu.

Epäilen, että levy on itse väkisin revitty ulos wiistä sen jälkeen kun ei kone enää toiminut. Tiedän lapsiperheen jossa laittoivat kolme levyä Wiihin yhtäaikaa ja joutuivat pihdeillä repimään ne ulos, ja arvata voi miten käy.

Levykkeessä vaan julmetun iso naarmu/halkeama ja sen jälkeen Wii ei enää lukenut mitään pelejä

ap

Vierailija
89/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pleikkarin ohjainta ladataan laittamalla se piuhalla kiinni konsoliin. Ehkä näin Wiissäkin?

Joka tapauksessa, ap on valitettavasti korvausvelvollinen.

Vierailija
90/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että sinun täytyy edes kysyä. Tajuatko sinä, että sinulla ei ole minkään valtakunnan oikeutta kertoa kenellekään, mitä he saavat pitää tärkeänä ja mitä eivät? Kaikkien maailma ei pyöri teidän tenavanne ympärillä. Ilmeisesti lapsellisilla pariskunnilla (no pun intended) on oikeus sanella muidenkin ihmisten elämää. No, mieti asia näin. Sitten kun lapsesi vähän kasvaa ja joskus hajottaa jotain tarkoituksella tai tahattomasti, hän sanoo "ei mun tarvi korvata, koska äiti on opettanut, että sitä mitä mä en pidä arvossa, ei ole minkään arvoista muutenkaan". Oho, jonkun mopo ajettiin seinään, mutta kun eihän sillä ole arvoa TEIDÄN muksullenne, niin hälläväliä.

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
91/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo peli varsinkin...

Konsolia ei voi (mielestäni) uutta vaatia, vaan korvaavaa tuotetta, eli käytetty hyväkuntoinen.

Lähinnä vaan ihmetyttää että lapsi on päässyt tuollaista tuhoa aiheuttamaan, eikö vanhemmat ja ne joiden luona vierailla selvitä lapselle että mitä saa ja ei saa tehdä?

Korvata tietysti täytyy, vai ajatteletko että oma vika kun jättivät esille?

Toivottavasti ei ole riitaa vielä välillänne, selvitä kaverisi kanssa paljonko on heidän kotivakuutuksen omavastuu, ja saako sieltä mitään.

Sitähän varten vakuutukset on.

Vierailija
92/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kun nuorin tyttö rikkoi aika kalliin vaasin miehen serkun työnä (ja ihan vahingossa) tarjouduin maksamaan mutta vasta sitten kun siihen pystyttiin( siis en tosiaan maksa kun ei se ole mikään välttämättömyys, heti!) kysy sinäkin jos maksaisit erässä ja he itse ostaisivat itse uuden jos tullainen on "aikuiselle" ihmiselle tärkeä. on myös niitäkin jotka osaavat antaa anteeksi jonkun tavaran rikkoutumisen, eikä kaikesta tarvitse maksaa

Vierailija
93/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysy miten toimitaan.

Jos ei ole vakuutusta, voisko arvioittaa jossain, paljon maksaisi Wiin korjaaminen?

Ja jostain kissojen ja koirien kanssa käytetty samanlainen peli tilalle.

En ymmärrä, miksi ajattelet, että teidän ei tarvitsisi korvata?

Eri asia olisi, jos lapsi olisi ollut kaverilla hoidossa ja hänen valvonnassaan. Vai?

Vierailija
94/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse omistan Wiin, kyseiset Game Cube -ohjaimet ja vielä tuon pelinkin. Peli on todella arvokas. Sitä ei välttämättä edes löydä mistään.

Jos meillä olisit päästänyt lapsesi tekemään tuon ja mussuttaisit että pitääkö korvata, olisit saanut turpiisi.

Vierailija
95/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kyläillessään katso yhtään lastensa perään ja vahdi heidän tekemisiään. Kauhean yleistä, sitten hajoo tavaroita kun pienet lapset eivät vielä ymmärrä ja osaa käsitellä tavaroita. Vanhempien vastuuu on vahtia kylässä lastensa tekemisiä!!

Lähinnä vaan ihmetyttää että lapsi on päässyt tuollaista tuhoa aiheuttamaan, eikö vanhemmat ja ne joiden luona vierailla selvitä lapselle että mitä saa ja ei saa tehdä?

Vierailija
96/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kun nuorin tyttö rikkoi aika kalliin vaasin miehen serkun työnä (ja ihan vahingossa) tarjouduin maksamaan mutta vasta sitten kun siihen pystyttiin( siis en tosiaan maksa kun ei se ole mikään välttämättömyys, heti!) kysy sinäkin jos maksaisit erässä ja he itse ostaisivat itse uuden jos tullainen on "aikuiselle" ihmiselle tärkeä. on myös niitäkin jotka osaavat antaa anteeksi jonkun tavaran rikkoutumisen, eikä kaikesta tarvitse maksaa

Se korvataan ja heti, mikä rikotaan. Vakuutusyhtiöön ilmoitus, että lapsi on rikkonut ja välittömästi uusi tilalle.

Vierailija
97/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se vakuutus on niiiin kamalan kallis.

Vierailija
98/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa juurikin siltä, ett kapasiteetti loppuu lasten tekemiseen, huoh.

Vierailija
99/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki vaasi on jo maksettu, maksoimme erissä eikä asiasta sen koommin puhuttu. asia ok

T: vaasin rikkojan äiti

Vierailija
100/156 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki vaasi on jo maksettu, maksoimme erissä eikä asiasta sen koommin puhuttu. asia ok

T: vaasin rikkojan äiti

Ainahan voi ilmoittaa poliisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi