Saimme nolon ylppärikutsun, siinä oli
mukana tulevan ylioppilaan oma tilinumero, johon lahjan voi laittaa. Mun mielestä se oli tosi noloa. Ymmärrän lahjakortit, lahjashekit jopa setelirahan, mutta pyytää rahaa omalle tilille, sitä en ymmärrä.
Kommentit (50)
pyllylleen, jos kuulisi, millainen käytäntö Etelä-Pohjanmaalla on yo-muistamisten suhteen...
itse ole EeePeeltä ja täällä kerätään "listalle" pankissa. Käy ihan tarpeeksi kätevästi. Mutta sinne listaan ei ole mikään pakko käydä laittamassa mitään, jos on menossa juhliin ja vie sitten samalla oman muistamisensa,
Siis jos yo-kutsussa on tilinro, se on valtaosan mielestä ok, mutta jos se on hääkutsussa, se on av-mamman mielestä no-no??
Musta tilinumero missä tahansa kutsussa on tökeröä, on olemassa muitakin tapoja ja muitakin lahjoja, vaikka raja olisi kuinka tarpeellista ja kätevää.
kaljaanhan se menee oli sitten setelinä tai tilillä..
rahoja tilille. Minulle kävi aikoinaan niin, että kävin vaihdattamassa shekit yms. rahaksi ja talletin tilille.
Jouduin kesällä soskun asiakkaaksi, koska töitä ei ollut jne. Sossupa vähensi tukia kolmelta kuukaudelta. Kerroin että ne rahat ovat lahjaksi saatuja, summa ei ollut edes kovin suuri. Siitä huolimatta jouduin elämään aikalailla suusta suuhun, koska sosku laski edelleen lahjarahoiksi saadut rahat tuloikseni vaikka olin käyttänyt lahjarahat siihen mihin halusin eli autoon.
Tässä yksi esimerkki mainitakseni.
pyllylleen, jos kuulisi, millainen käytäntö Etelä-Pohjanmaalla on yo-muistamisten suhteen...
itse ole EeePeeltä ja täällä kerätään "listalle" pankissa. Käy ihan tarpeeksi kätevästi. Mutta sinne listaan ei ole mikään pakko käydä laittamassa mitään, jos on menossa juhliin ja vie sitten samalla oman muistamisensa,
Ja apn asiaan: on se todellakin mielestäni myös noloa. Kenellekään ei ole liikaa vaivaa nostaa se seteli automaatista,. ja jos se saajalle on liian hankalaa niin kannattaa miettiä, tarvitseeko hän koko muistamista..
Itse pääsin yo:ksi v.1977 ja silloin oli Osuuspankilla Ruusuadressi-niminen tuote. Ihmiset marssivat pankin tiskille laittamaan haluamansa summan, saivat vastineeksi Ruusuadressin, jonka toivat juhlakalulle. Summaa ei näkynyt. Kun sitten menin pankkiin lunastamaan näitä, silloinkaan ei missään eritelty, kuinka paljon kukin oli antanut. Erinomaisen hienotunteinen systeemi, vai mitä?
Pitaisi varmaan olla edunvalvoja sille tilillekin...
En laittaisi tilinumeroa kutsuun. Jotenkin halvan oloista, suorastaan tulee kerjäysmieleen.
Ja luulisin omilleen muuttoa suunnittelevan nuoren päättävän paljon mieluummin itse mitä rahoilla ostaa, kuin saada kolme paistinpannua...
Ei niillä itsenäistyvillä yleensä ole turhaa rahaa, huonekalut ja varhot haalitaan sukulaisten vanhoista ja perus keittiötarvikkeetkin vajaita sarjoja. Itse ainakin olisin mieluummin saanut 20€ kuin parin Arabian kahvikuppeja tai 50€ kuin Iittalan jäätelökupit. Vieras ei kehtaa ostaa kuin laatua, mutta tilanteessa jossa kaikki puuttuu ostin itse ainakin mieluummin perusastiat sitä merketin omaa tuotemerkkiä.
Ja jos ajattelee, että voi antaa rahaa, mutta ei tilille....Mitä ihmettä se muuttaa, onko määritelty lahjakortti tiettyyn liikkeeseen vai raha tilillä? Tililtä saa maksettua sen takuuvuokrankin johon opintotuki tai palkka ei välttämättä ehdi.
kaljaanhan se menee oli sitten setelinä tai tilillä..
Kun luulet tuntevasi kaikki nuoret?
enkä ymmärrä, miten niin moni täällä on sitä mieltä, että tuo on ihan ok eikä ollenkaan outoa. Itse en kehtais laittaa tilinumeroa KUTSUUN!
t. muutama vuosi sitten ylioppilaaksi päässyt
oli tarpeen miten vaan niin junttia on pyytää lahjaksi rahaa itselle oli juhla mikä hyvänsä
Näin juuri! Miten voikin olla ettei ihmisillä ole minkäänlaisia käytöstapoja, vaan avoimesti kertovat haluavansa rahaa ja tässä on tilinumero!?
Minäkin ymmärrän, että moni nuori *toivoo* rahaa. Mutta ei todellakaan ole soveliasta sanoa sitä ääneen, se on moukkamaista! Saati että laitettaisiin tilinumero kutsuun - tökeröä!
Ja apn asiaan: on se todellakin mielestäni myös noloa. Kenellekään ei ole liikaa vaivaa nostaa se seteli automaatista,. ja jos se saajalle on liian hankalaa niin kannattaa miettiä, tarvitseeko hän koko muistamista..