Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimme nolon ylppärikutsun, siinä oli

Vierailija
29.05.2012 |

mukana tulevan ylioppilaan oma tilinumero, johon lahjan voi laittaa. Mun mielestä se oli tosi noloa. Ymmärrän lahjakortit, lahjashekit jopa setelirahan, mutta pyytää rahaa omalle tilille, sitä en ymmärrä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti kun olis muutama vuosi sitten ite tajunnu ton saman ! Loistava idea ja raha on ERITTÄIN tärkeä lahja ton ikäselle ! Tosin olin erittäinerittäinerittäin kiitollinen kaikista muistamisista :)

Vierailija
2/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sinä seteli jos pidät sitä tapaa mukavampana.

Jos et ymmärrä niin mene itseesi ja avarra ymmärtämystäsi.

Surkea av luuska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta että joku laittaa oman numeronsa? Tai taisi ap:n tapauksessa laittaa kuitenkin ylioppilaan vanhemmat... Outona pidän ajatusta.

Vierailija
4/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko joku ylioppilas laittaa jonkun hyväntekeväisyyskohteen tilinumeron kutsuunsa? Kyllä minulla ainakin oli itselläni tarvetta sille rahalle, kun olin juuri kotoa pois muuttamassa. Herttinen sentään, ne on 18-19vuotiaita nuoria, jotka oikeasti TARVITSEE sitä rahaa, menee se sitten asumiseen, ruokaan tai muuhun elämiseen.

Vierailija
5/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mikään estä sinua toimimasta vakaumustasi vastaan, vaan voit edelleenkin viedä tuoreelle ylioppilaalle valitsemasi marimekkomukit, jos välttämättä tahdot antaa hyödyttömän ja ei-toivotun lahjan.

Vierailija
6/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko joku ylioppilas laittaa jonkun hyväntekeväisyyskohteen tilinumeron kutsuunsa? Kyllä minulla ainakin oli itselläni tarvetta sille rahalle, kun olin juuri kotoa pois muuttamassa. Herttinen sentään, ne on 18-19vuotiaita nuoria, jotka oikeasti TARVITSEE sitä rahaa, menee se sitten asumiseen, ruokaan tai muuhun elämiseen.

TARVETTA tuskin on, mutta täytyyhän sitä varten nyt rahaa kerjätä ja haalia kekkereille puoliksi tututkin jotta rahan saanti on varma.

Vierailija
7/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös siksi hyvä, että tilille laitettua rahasummaa muut eivät näe.

Eihän kukaan kuitenkaan voi yo-juhliin mennä tyhjin käsin, joten miten ihmeessä tämä tilinumeron ilmoittaminen nyt on niin kauheaa?

Vierailija
8/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain aikoinani yo-lahjaksi rahaa, mutta ne tuli lahjashekkeinä ja ihan seteleinä korttien välissä. Ei olisi kyllä tullut mielenkään laittaa mitään tilinumeroa kutsuihin (jotenkin tökeröä).

Vierailija
9/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen rahan voi kuitenkin käyttää just siihen mitä nuori tarvitsee. Lahjakortti ei välttämättä olisi mieluiseen tai tarpeelliseen liikkeeseen ja tulisi vaan hankittua turhaa tavaraa. Ennemmin se ylioppilas saattais tarvita vaikka pääsykoekirjoja, vuokratakuun muuttaessa omilleen tms. Minusta vaan järkevä rahalahja. Ollaan menossa häihinkin jossa oli lahjalista/tilinumero ja laitetaan tilille missä säästää vielä aikaa ja vaivaakin. Ja ekologista ettei tarvii hankkia sit jotain sillä lahjakortilla vaikkei tarvisi.

Vierailija
10/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös siksi hyvä, että tilille laitettua rahasummaa muut eivät näe.

Eihän kukaan kuitenkaan voi yo-juhliin mennä tyhjin käsin, joten miten ihmeessä tämä tilinumeron ilmoittaminen nyt on niin kauheaa?

Vierailija
11/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitaisi varmaan olla edunvalvoja sille tilillekin...

En laittaisi tilinumeroa kutsuun. Jotenkin halvan oloista, suorastaan tulee kerjäysmieleen.

Vierailija
12/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen tulee ehkä helpommin hassattua tyhjänpäiväiseen pikkuhiljaa. Tililtä voi maksaa jonkin suuremman ostoksen.

Toinen pointti: Olin kerran ylppäreissä joissa rahakuoret piilotettiin heti visusti kätköihin, koska juhlissa oli mukana sukulaispoika, joka tiedettiin pitkäkyntiseksi. Tuskin ap:kään haluaa lahjansa päätyvän voron matkaan.

Vierailija
13/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tartte pähkäillä, mitä ostaa jos on selkeä toivomus kutsussa. Eipä tule lahjan suhteen hutia (tyyliin meikäläisten antama Marimekkopyyhe olisi jo viides samanlainen jne.).

Ja tämä siis pätee ihan mihin tahansa juhliin, ei vain YO-pippaloihin.

Vierailija
14/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuolinilmoitukseen laitetaan vainajan tilinumero.

Vierailija
15/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikket itse pääsisi osalistumaan ,niin voit silti laittaa rahaa tilille ;)

Vierailija
16/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi painua pankkiin ostelemaan lahjashekkiä tai miettiä että onko mulla käteistä ja lähteä nostelemaan sitä automaatista.

Tarvii vaan ostaa kauppareissulla kortti ja illalla laittaa ylioppilaan tilille rahat tässä koneella istuessa. Helpottaa lahjanantajan elämää, kun niitä rahoja ei tarvi kuskata paikasta toiseen kirjekuoressa. Lisäksi ylioppilaan ei tarvi viedä niitä saamiaan rahoja pankkiin ja siis taas kuljetella rahoja paikasta toiseen.

Kun kerran tietää antavansa rahaa niin tuo on ihan ok.

Vierailija
17/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi tajuaakaan. Siinä säästetään kovasti lahjan antajan vaivaa (ei tarvitse mennä pankkiin virka-aikana eli siis käytännössä työaikana jonottamaan jotain lahjashekkiä, nykyisin niin vähän virkailijoita, että jonot on valtavat) JA säästetään myös lahjan saajan vaivaa, kun ei tarvitse mennä sitten puolestaan jonottamaan sinne pankkiin, että muutetaan lahja rahaksi.

Kaiken kaikkiaan siis fiksu tapa ja ehkäpä paremminkin nykypäivää kuin lahjashekit.

Ja toisaalta, onhan joskus hääkutsuissakin tilinrot, ja esimerkiksi sanotaan, että lahjaksi voit tukea meidän häämatkaamme, johon keräämme rahaa tälle tilille.

Vierailija
18/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naps ja siinä se on?

Olen valmis tekemään jotain lahjan eteen, vaikka käymään siellä pankissa...

Kerjuulle emme rupea, kunhan oma tuosta lakin saa. Tosiaan voisi joku luulla, että pitää lahjoa, vaikkei juhliin tulisikaan. Niin, mitäs niistä vieraista, kunhan saa rahat tilille. Parempikin, niin ei tule vieraista turhaa kulua ja sotkua.

Vierailija
19/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin kutsussa tilinumeroa pidetään fiksuna: kuka sitä nyt hääparille tavaraa antamaan.

Minusta nuorelle kannattaa antaa rahaa, hän tarvitsee sitä. Hääparille sen sijaan voi viedä kukkia ja onnittelut, heillähän on yleensä jo kutsunsakin mukaan kaikkea.

Vierailija
20/50 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynäsi kaikki rahakuoret ja ilmoitti sitten äänekkäästi, miten paljon kummit, mummit jne. olivat rahaa rippilapselle tuoneet. Jos olisi ollut tilinumero, ei summia olisi huudeltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan