Naapurin lapsen yliaktiivinen )??) seksuaalinen käyttäytyminen.. Mielipiteitä!?
Mitä ajattelet tällaisesta tilanteesta?
Tyttäreni kertoi, että he ovat leikkineet naapurin tytön kanssa "pussailua ja alasti olemista". Tätä on tapahtunut tyttöjen omissa huoneissa salaa. Tyttäreni oli nolostunut kun asia selvisi ja sanoi, että ei haluaisi leikkiä noita leikkejä, mutta kaveri pakottaa (esim. uhkailemalla ettei enää ole kaveri jos ei leikitä).
MOlemmat ovat vasta 5-vuotiaita! Olen todella hämmentynyt, koska mun mielestä naapurin tytön käytös kuulostaa tosi oudolta. olisitteko te huolissaan tytöstä? Omastani en ole, kerroin, ettei tuollaisia leikkejä tarvitse leikkiä jos ei halua, ja siitä pitää tiukasti sanoa.
Kommentit (11)
olla 5 vuotiaana kiinnostunut. Äitinä sanoisin, että ei saa sellaisia leikkejä leikkiä ja piste. Se ei kuulu 5 vuotiaan elämään. Pian tulee joku setä joka haluaa kanssa leikkiä niitä leikkejä ja mitäs sitten, kun on sanottu, että se on ihan normaalia. Ja puhun nyt tässsä ihan omasta kokemuksesta. Äitini mielestä oli ihan kamalan hauskaa, että vanha mies vei minut liiteriin ja sanoi, että menemme kuiskuttelemaan. Mies tyydytti itsensä minua vasten. Olen varmaan ollut siinä 3-5. Sain aina palkinnoksi appelsiinin. Äitini ei ole vieläkään pyytänyt sitä anteeksi.
Cool story, sis...
olla 5 vuotiaana kiinnostunut. Äitinä sanoisin, että ei saa sellaisia leikkejä leikkiä ja piste. Se ei kuulu 5 vuotiaan elämään. Pian tulee joku setä joka haluaa kanssa leikkiä niitä leikkejä ja mitäs sitten, kun on sanottu, että se on ihan normaalia. Ja puhun nyt tässsä ihan omasta kokemuksesta. Äitini mielestä oli ihan kamalan hauskaa, että vanha mies vei minut liiteriin ja sanoi, että menemme kuiskuttelemaan. Mies tyydytti itsensä minua vasten. Olen varmaan ollut siinä 3-5. Sain aina palkinnoksi appelsiinin. Äitini ei ole vieläkään pyytänyt sitä anteeksi.
Jälkimmäinen rikos, kiinnostus itseä ja toista samanikäistä kohtaan normaalia, rajat vain opetettava
On tosiaan eri asia jos pikkutytöt keskenään, kun että toinen osapuoli on joku naapurin setä! Tiedän muutamankin aikuisen naisen, joka on kertonut tehneensä tota hyvän kaverinsa kanssa ihan ilman mitään kiristystä. Mm. minä itse. Eikä taustalla ole motään hyväksikäyttöä, ainakaan mulla. En kyllä yhtään muista minkä ikäinen olin, mutta tosi pieni kuitenkin.
voi hyvinkin olla merkki siitä, että tytön kotona asiat eivät ole niin kuin pitäsi.
Pystykö yhtään seuramaan tytön kotioloja tai muita mahdollsia merkkejä seksuaalisesta käyttäytymisestä. Esimerkiksi 'tietävät' puheet miehen pippelistä tms. ..voitha kysellä kautta rantain mysö lapseltasi.
Jos olisi sinun tilateessa niin varmasti tarkkailisin tilannetta ja ottaisin yhteyttä viranomaisiin, jos tarve vaatii.
Niin ja jos tulee vahvoja signaaleja hyväksikäytöstä niin älä puhu vanhemmille..sillon heille jää aikaa peitellä asiaa.
No toivottavasti on kuitenkin vain tytön kasvuun liittyvää uteliaisuutta.
Mulla eskarilainen tyttö ja mitään tällaista ei ole vielä tullut vastaan.
Että oikeasti on uhkailtu ja painostettu mukaan leikkiin? Ehkä tyttösi ei vain kehtaa myöntää, että hänkin on ollut mukana tällaisessa hurjassa leikissä.
Minä sinuna sanoisin vain tytölle, että mhiinkään sellaiseen ei saa ryhtyä, joka itsestä tuntuu pahalta. Ja että sille toiselle tytölle voi sanoa vaikka että äiti kielsi, jos ei muuten kehtaa kieltäytyä.
Onhan se vähän hurjan kuuloista, mutta toisaalta lapset oikeasti kokeilevat seksuaalisia leikkejäkin. Itse muistan vastaavan kaltaisia omasta lapsuudesta, tosin vain mielikuvitusleikkejä, eikä oikeaa alastomuutta.
Ja sanoisin tytölle myös, että on ihan normaalia olla näistä asioista kiinnostunut. Siltä varuilta, että on tyttö itsekin ollut leikissä mukana ja nyt vähän hävettää ja mietityttää.