Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meni hermot!!!!! Lastenhuoneet on kuin kaatopaikka! Joulu tulossa ja taas lisaa leluja tiedossa lahipiirilta, kun entisetkin sais kerata jatesakkeihin ja kantaa kaatikselle, kun ei

Vierailija
22.11.2005 |

niillä leikitä vaan kaadetaan vaan lattioille! Mä pimahdan tohon sotkuun!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... lapsi saa väkisin ' liikaa lahjoja' , kun sattuu olemaan ainokainen lapsenlapsi kummankin suvun puolelta. ei auta, vaikka yrittäisi toppuutella tai enkä myöskään ole onnistunut hienovaraisessa ohjauksessa lahjan hankinnan suhteen.

ratkaisuna meillä on, että vain kolmasosa leluista on yhtä aikaa lapsen saatavilla. muut varastossa. leikkii tylsemmälläkin lelulla, kun se on ollut vähän aikaa varastossa. kun kyllästyy, niin haetaan uudet lelut varastosta. ja kun on aikansa leikkinyt niillä, niin kolmas erä, jonka jälkeen kierto alkaa alusta.

jos lelujen määrä merkittävästi kasvaa, niin pitänee jakaa lelut neljään osaan.

Vierailija
22/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen vaan tuota varastoon kärräämistä - monissa asunnoissa varastotila on minimissään ja muutenkin jo täynnä urheiluvälineitä, eri vuodenaikojen vaatteita ja jotain kesähuonekaluja!

Ollaan just suunnittelemassa taloa ja ihmetyttää todellakin talopakettien piirroksetkin, kun varastoja tai vaatehuoneita ei ole nimeksikään. Täytyy kyllä itselle varata.

Tunnen myös ap:n mainitseman sukulaistyypin, joka vaan suoltaa leluja. Se on kauheeta ja sitä virtaa ei juuri mikään tyrehdytä! Usein jotain pula-ajan lapsia itse, joiden mielestä lapsen on saatava. Eivät näe että lapsi hukkuu leluihin ja virikkeisiin ja tarttis lähinnä sukulaisilta aikaa, jutustelua, tarinoita ym. Meilläkin just tollasia törppöjä sukulaisia.

Mä olen usein kysynyt kummilasten perheiltä, mitä lapsi TARVITSIS. Tyhmää, kun vastaus tulee: joku auto olis kiva. Sit vien jonkun auton ja se hukkuu heti tavaramäärän joukkoon, lapsi ei edes huomaa sitä. Sinne jää pyörimään. Turhauttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja legoja. Pattereilla toimivia en olisi halunnut ollenkaan vauvaleluiksi. Kaikkee tuli ja liikaa! T; ap

Vierailija
24/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on 4 ikähaarukalla 1-7v. Lapset kyllä itse siivoavat huoneensa mutta kun vielä toisetaiseksi on liian pienet tilat eli 2 lasta per 10m2 huone niin yksi barbi tai dublolaatikko saa jo totaalisen kaaoksen aikaiseksi.

Isommat saavat pelkästää kaveri synttäreiltä valtavat määrät aika hienoja ja yllätävän kalliitakin lahjoja. Pienemät saavat omat lahjat+ isompien vanhoja... Huok. Onneksi olemme vihdoin saaneet sukulaiset uskomaan ettei leluja tarvita niin paljoa ja että isompi on iloinen rahastosäästäjä joka mielellään vie lahjarahat pankkiin. Itse emme ole juuri lapsille joululahjoja ostaneet enää vuosiin. Synttärilahjakin taitaa olla vanhemmilta se surkein ja pienin mutta miksi itse tuhlata rahoja kun sukulaiset väen vängällä haluavat kaiken ostaa.

Vierailija
25/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vain pahoitella sukulaisille, että sori, meille ei mahdu, veisittekö nämä enemmän tarvitseville. Ei se voi kovin vaikeaa olla. Ellei kyse sitten ole siitä, että ollaan oikeasti vain tyytyväisiä siitä, että lapsilla sitä krääsää on ja vielä paljon.

Vierailija
26/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ovat itse tuoneet jaksavat leikkiä lasten kanssa 5min ja sit kaikki jää hujan hajan ja sitten sopivasti unohdettu tavara onkin taas tuttu ja sillä ei leikitä mutta eivät anna poiskaan lapset sitä laittaa. T; ap

Vierailija
27/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheitä, joilla on teitä nuorempia lapsia, niin kysytte, että voitteko jatkossa tuoda vähän käytettyjä leluja lahjaksi. (Tietysti ehjiä ja siistejä.)

Sitten kun tuolla perheellä on juhlat, niin lapset saa valita (jos jo onnistuu) mitä viedään serkulle/ystävälle. Jos teidän lapsella on esim. 15 autoa tai 14 nukkea, niin kyllä niistä pari joutaa kiertoon...

Meillä on sovittu näin, ja hyviä leluja tulee. Ainut huono puoli saajana on se, että yleensä leluja tulee sitten useampi.... mutta ne lelut jotka on kestäneet jo yhden leikkijän kestää vielä toisenkin.

Jos perhe sattuu olemaan vielä sukulaisia, niin sittenhän lelut pysyvät ' suvussa' , eikä tätien ja setien murinoita tarvitse kuunneella. Lapset voivat vielä leikkiä niillä kylässä käydessään.

Vierailija
28/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin tänä aamuna tuota kaatista ihmettelin. Meillä vaikuttaa sekin, että lastenhuone on vähän " vaiheessa" eikä siellä ole oikein säilytystiloja leluille. Nyt ei oo varaa hyllyjä/kaappeja/laatikoita hankkiakkaan, joten kaaos senkun jatkuu...

Jooh ja voishan sitä lapsia opettaa siivoomaan, mutta mun on ainakin tunnustettava, etten itse ole mikään himosiivoja ja vähän kankeasti toi siivoominen meikäläiseltä sujuukin joten en mä osaa sitä mukuloiltakaan vaatia kun en pysty siihen itsekään :). Periaatteessa olen siisti ihminen ja viihdyn siistissä kodissa, käytäntö vaan kusee aika pahasti kun on niin paljon muutakin mukavampaa tekemistä kun siivoominen!

Vierailija
29/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenne ovat hirveitä teini-iässä kun nyt jo saavat kaiken!!

Tässä ohjeet:

- koska sukusi näyttää olevan varakasta ja haluavat ostella paljon lahjoja, katso itse mitä lapsesi tarvitsevat ja tee lista

- sukulaisille kirjallisena viesti, että kokoavat kimpan, vähintään 4 hlöä kimppaan

- laita viestiin lahjalista

Ja yleisohjeena:

- jos silti saatte lahjoja kasapäin, laita vaivihkaa muutama legopaketti syrjään ja anna itse joulupaketissa tai anna jollekin muulle tutullesi lahjana

On kumma, kun ette saa järjestystä tähän, yksinkertainen asia!

Vierailija
30/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät tarvitse yhtä laatikollista enempää leluja kerrallaan. Kyllä aina johonkin mahtuu niitä pusseja, jossa on vaihtolelut.

Vierailija
31/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet pakattiin pois ja otettiin uudet säännöt käyttöön.

Yhtä peliä/lelua leikitään kerrallaan (esim. junarata, rakennussarja, linna jne.). Ja kun sillä leikkiminen loppuu, niin laitetaan se pois ennen kuin toinen otetaan esille.

Jopas tuli helpotusta elämään. Nyt 4v. lapsellamme on mielekkäät leikit ja siistihuone. Toissa viikon leikki innoissaan junaradalla, viime viikolla legoilla ja tällä viikolla näyttää suosikki olevan autorata.

Lapsi ei kyllästy, leikit onnistuu, kun huoneessa on järjestys kaaoksen sijaan.

Vaatii vähän äidiltä ja isältä aktiivisuutta vahtia/auttaa lelujen siivouksessa ja pois laittamisessa.

Vierailija
32/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsia, jotka arvostaisivat leluja. Keraa puolet pois vanhoista leluista ja vie vaikka Pelastusarmeijalle joulupaketteina, jakavat sitten samalla kuin muunkin joulupatatuoton tarvitseville.

Vierailija
33/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yläkaapissa yms paikassa, mistä lapsi ei itse niitä saa. Ja sitten kun niitä vaihtaa, kaapissa olleet ovat kuin uusia.

Vierailija
34/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä menee tarpeeseen ja pysyy pojan huone siistimpänä kun on vaan yksi lelulaatikollinen tavaraa.

Eikä ahdista joulu niin hirveesti.