Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meni hermot!!!!! Lastenhuoneet on kuin kaatopaikka! Joulu tulossa ja taas lisaa leluja tiedossa lahipiirilta, kun entisetkin sais kerata jatesakkeihin ja kantaa kaatikselle, kun ei

Vierailija
22.11.2005 |

niillä leikitä vaan kaadetaan vaan lattioille! Mä pimahdan tohon sotkuun!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene hermot.Meillä jopa 3 vuotiaskin yrittää jo aamulla pedata sänkynsä.Lapset oppii jos niitä opettaa.

Vierailija
2/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmesta yksi on oikea himosiivooja, kaksi muuta viis veisaa, vaikka karjuisi kurkku suorana korvan juuressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lelut ovat mieleisiä ja jatkuvasti käytössä.

t.kolmen äiti

ps. meillä siis vain isovanhemmat lähettävät lapsille rahaa jouluksi, ja kummeille ja sukulaisille ollaan sanottu ihan alussa että mitään lahjoja ei sitten tarvitse antaa.

Vierailija
4/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin tyly äiti, että meillä on lapsilla vain pari lelulaatikollista tavaraa millä leikkivät. Pari muuta on jemmassa, jotka voi antaa, jos vanhat lelut kyllästyttävät. Olen varoittanut sukulaisia, etä ostaisivat välillä vaatettakin lahjaksi, koska en halua hukuttaa lastani krääsään. Meilä ei myöskään ole mahdottomasi säilytystilaa, joten tuon tavaroiden määrän rajoitus on jo siksi pakko, koska en halua asua sikolätissä.

Vierailija
5/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pojat 1,5 v ja 3,5 v sen osaa hyvin... Mutta nyt joulun allahan on tosiaan paljon keräyksiä mihin voi viedä (hyväkuntoisia) leluja. Mä ainakin olen nyt vähän antanut pois, siitä tulee itellekin hyvä mieli. Ja kuten sanoit, kohtahan niitä leluja taas lisää tulee...

Vierailija
6/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puolitoistavuotias ja kolmevuotias siivoavat itse leikkinsä, kun ovat lopettaneet leikkimisen.

Olen järjestänyt leikkihuoneen siten, että kahdessa lipastossa on jokaiselle leikille tai leluryhmälle omat laatikkonsa. Lisäksi isoimpia autoja varten on lattialla pari lelulaatikkoa.

Lipaston laatikossa on kuva siitä mitä laatikko sisältää, joten lapset osaavat kerätä kaikki tavarat oikeille paikoilleen. Laatikot eivät irtoa paikoiltaan, joten lapset eivät saa ihan kaikkea kipattua lattialle, vaan keräävät laatikosta juuri sen verran kuin leikkiä varten tarvitsevat.

Näiden lisäksi on huoneessa kaksi rottinkikoria sitä tilannetta varten, että lapset haluavat siirtää leikkinsä toiseen huoneeseen. Lelut kerätään koriin ja kun leikki on ohi, on ne helppo taas kasata koriin ja kantaa leikkihuoneeseen.

Meillä ei siivoamisesta ole tehty mitenkään suurta draamaa, vaan se kuuluu leikkiin. Eli siinä missä leikin aloittamiseen tarvitaan lelujen kasaamista, myös leikin lopetus vaatii saman jutun.

Vierailija
7/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuvittele et meillä se on jotenkin äidinmaidossa tullut ominaisuus.Meillä se on periaate et lapset joutuvat osallistumaan kotitöihin ja sitäkautta oppivat hyviä asioita elämää varten.

Vierailija
8/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lapsiasi antamaan esim. 30 lelua pois, joiden tilalle saavat esim. yhden uuden, jota toivovat nyt jouluksi.

Vierailija
9/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin suurimman osan leluista laatikoihin ja vein varastoon. Jäljelle jäi ne lelut millä lapset oikeasti leikkivät. Nyt jos sotkevat, niin leluja on kerättävänä vähemmän. Ovat jo oppineet itse siivoamaan jälkensä kun tietävät, että jos siivoaminen ei kiinnosta, niin lelut laitetaan laatikkoon ja pois. Ehkä karua mutta näin meillä.

Vierailija
10/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lelut.Sehän on hullua!Ei lapsi opi koskaan itse siivoamaan omia jälkiään jos joku tekee sen aina puolesta.

Vierailija
11/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut 3v ja 1v8kk kaatavat kaikki lelut lattialle, että siellä sitten kahlataan. Mulle on sinällään se ja sama, osaavat siivota ja vielä oikeille paikoille joka lelun, jos vaan jaksan siitä sanoa. Mutta niiden huone ja niiden sotku niin kauan kuin se sotku siinä huoneessa pysyy. Ehkä kerta viikkoon käyn sanomassa, että nyt täytyy siivota. Muulloin en jaksa stressata. Samalta näytti oma huoneenikin kun olin pieni...

Vierailija
12/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte vain kaikille että lahjoja ei nyt osteta ettekä osta itsekään, sillähän siitä pääsee!

Vierailija
13/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnolla. Meillä on osa leluista poissa kaapeissa ja vain osa leikissä, mutta silti niitä riittää nin, että saa kahdessa huoneessa kahlata leluissa. Lapset leikkii tyhjillä lelulaatikoilla ja patjoilla tyynyillä, peitoilla tms. mutta ei leluilla. Mihin noita leluja siis tarvitaan, jos kiinnostavattasan sen hetken kun revitään ulos paketista. Meillä isovanhemmat ja muut sukulaiset kantaa noita leluja tänne kielloista huolimatta lähes joka kerta kun käyvät ja joulut ja synttärit on yhtä tuskaa, kun yksi paketti ei edes yhdeltä riitä vaan voi olla jopa 5! Meillä oli viime vuonna jouluna niin paljon paketteja, että pojat ei jaksaneet yhtenä päivänä kaikkia avata. Oli siis kaksi lahjapäivää aatto ja joulupäivä!!!! Menee överiksi. Odotan kauhulla tulevaa joulua! Meillä sattuu toisen synttäritkin tähän loppuvuoteen joten lahjapaljous on valtava! T; ap

Ei auta edes siivous kun hermot menee tohon tavaramäärään. Rikkinäisiä leluja ei meillä juuri ole ja ei kehtaa poiskaan antaa/myydä just saatuja tms. loukaantuu ihan varmasti muutamat sukukaiset muuten.

Vierailija
14/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi on helpompi, että jokaiselle lelulle on oma paikkansa, josta se on helppo hakea kun sitä leikissä tarvitaan. Joskus kun nuorempi paiskoo kaiken lattialle, loppuvat leikit hyvin nopeasti, koska sotkun seasta ei löydy oikeita tavaroita ja itse sotku ahdistaa lapsia. Silloin alkaa yleensä kitinä äidin jaloissa, joten olen päättänyt, että pääsen helpommalla, kun yhdessä kerätään lelut paikoilleen, kun on leikitty.

Silloin on vähemmän siivottavaakin, joten lapsetkaan eivät ahdistu siivoamisesta, vaan osallistuvat mielellään. Toisin taitaisi olla jos huone siivottaisiin kerran viikossa.

Vierailija
15/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sitten ostetaan lapsillemme VAIN mieleisiä lahjoja. Mitään turhaa krääsää ei nurkkiimme kerry.

t.kolmen äiti

Vierailija
16/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eräällä sukulaisella ei ole mitään järkeä päässä kun kaikki pitää olla molemmille lapsille. Esim. toisen lapsen synttäreille tuodaan toisellekin paketit. Argh! T:ap

Vierailija
17/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. joulunakin kohtuus kaikessa olisi kova sana!

Vierailija
18/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne toimivat sitten vaikkapa sairastelupäivinä sopivana hätävarana lapsille, koska tuntuvat ihan uusilta leluilta ja niihin jaksaa taas keskittyä.

Minä tein näin, kun esikoinen ja toiseksi vanhin olivat pieniä ja yllättäen huomasin lasten pystyvän keksimään paljon mielikuvituksellisempia leikkejä, kun leluja ei ollut liikaa. Jossain vaiheessa meillä taisi olla molemmilla kaksi lelusarjaa esillä ja loput varastossa, eikä se vähentänyt tai huonontanut leikkejä lainkaan.

Näiden kahden nuorimmat kanssa olen ollut aika tarkka siitä, mitä heille ostetaan tai mitä sukulaiset voivat heille tuoda. Olen pyrkinyt pitämään lelut aika tavalla perusleluina, ihan krääsää tai interaktiivisia leluja heille ei ole ostettu yhtään. Ja määräkin saa pysyä suhteellisen pienenä, joten aina kun lapset saavat uuden lelun, he luopuvat jostakin vanhasta hetkellisesti. Vanhatkin saa takaisin, mutta vain hyvin perustellusta syystä =)

Vierailija
19/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos veisitte osan leluista sinne? Sanotte, että kotiin ei enää mahdu ja olisihan se kiva kun mummolassakin olisi vähän leluja. Ja viette sinne sitten kalleimmat ja hienoimmat (täällä nää ei rikkoudu) ja ovat pois alta joulunlahjoista.

Pari kuormaa kun olette sinne vieneet, niin eiköhän ainakin mummin ja ukin silmät avaudu lahjahankinta kuumeelle.

Vierailija
20/34 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt heidän antamia lahjoja?!?